Gå til innhold

Redd av det jeg skriver?

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet
23 minutter siden, Wretch skrev:

Får nå inderlig håpe internett ikke virker triggende da!

LOL

Har respekt for det når folk blir redd. 

stjernestøv
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir redd av det du skriver ja. Jeg syns du bør holde opp med alle de ånde-greiene dine du skriver dessuten bare om dem samma tinga hele tiden det orker jeg bare ikke høre på

Anonymkode: 7c482...6a4

Men at en er redd er nok for meg, skal ikke skremme deg mer. Håper du skjermer deg selv ellers og, mye å lese på nettet. 

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var psykotisk, eller hva det var, så ble jeg redd av omtrent alt. Men man trenger ikke sensurere for det. Angsten kommer uansett, og åndegreier er relativt harmløs tull :)

En tv-reklame ble ondt for meg, da jeg var psyk. For byggevarekjeden monter. De zoomet slik at det stod ONT , det tok jeg som ett tegn fra det onde. Hehe, jeg ler av det nå, men det viser att alt kan skremme.

La meg si det rett ut, jeg blir minst like skremt når ISW råder meg til å ta en EKG, fordi jeg hadde ekstraslag... Bare for å gi ett eksempel...

Anonymkode: cd942...e31

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt enig i alt Kaiyla skriver, og har lyst til å legge til at det jeg reagerer på i tillegg er at hver gang du skriver så får du mye oppmerksomhet. Hadde det vært opp til meg så hadde slik misjonering og fanatisme blitt møtt med brølende taushet, fordi det ikke fortjener en tøddel av oppmerksomhet. Du er psyk og ekstremt enspora, og du tilbringer alt for mye tid på nettet. Jeg ser aldri noe av det du legger ut, fordi du ikke er noe bedre enn de som sitter med aluminiumsfolie på hodet for å unngå å bli overvåket, og det eneste skremmende med dette for meg er å forestille meg det mennesket som faktisk tror på dette. DET er skremmende det.

Så jeg håper at du tar de medisinene du skal og holder deg langt unna youtube fremover, i det minste kan du slutte å tapetsere forumet med vrøvlet ditt.

Anonymkode: 92ca0...3c6

stjernestøv
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg var psykotisk, eller hva det var, så ble jeg redd av omtrent alt. Men man trenger ikke sensurere for det. Angsten kommer uansett, og åndegreier er relativt harmløs tull :)

En tv-reklame ble ondt for meg, da jeg var psyk. For byggevarekjeden monter. De zoomet slik at det stod ONT , det tok jeg som ett tegn fra det onde. Hehe, jeg ler av det nå, men det viser att alt kan skremme.

La meg si det rett ut, jeg blir minst like skremt når ISW råder meg til å ta en EKG, fordi jeg hadde ekstraslag... Bare for å gi ett eksempel...

Ok, godt du ikke blir redd :)

Ja man kan bli redd av sånt også som ISW skriver-

stjernestøv
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig i alt Kaiyla skriver, og har lyst til å legge til at det jeg reagerer på i tillegg er at hver gang du skriver så får du mye oppmerksomhet. Hadde det vært opp til meg så hadde slik misjonering og fanatisme blitt møtt med brølende taushet, fordi det ikke fortjener en tøddel av oppmerksomhet. Du er psyk og ekstremt enspora, og du tilbringer alt for mye tid på nettet. Jeg ser aldri noe av det du legger ut, fordi du ikke er noe bedre enn de som sitter med aluminiumsfolie på hodet for å unngå å bli overvåket, og det eneste skremmende med dette for meg er å forestille meg det mennesket som faktisk tror på dette. DET er skremmende det.

Så jeg håper at du tar de medisinene du skal og holder deg langt unna youtube fremover, i det minste kan du slutte å tapetsere forumet med vrøvlet ditt.

Anonymkode: 92ca0...3c6

Du skal slippe vrøvlet mitt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir ikke redd av dette. Men mesteparten av det ser jeg kun et par minutter av, om jeg i det hele tatt ser. Det jeg har sett har ikke gitt meg noen ting og det har heller ikke fanget min interesse. Da tenker jeg at jeg heller prioriterer å gjøre noe annet enn å kaste bort tid på.

Jeg har ingen problemer med at andre dras mot overnaturlige greier, selv om jeg selv dras mere mot her og nået og dyrker det i stedet.

Det jeg imidlertid ikke helt for grep på er at dette ser ut til til tider å skape "energier" i deg som ikke uttrykkes som noe bra. Om dette hadde gitt deg noe positivt som økt kunnskap, skapt trygghet, inspirert deg i det i livet du tross alt er git,t så hadde jeg trolig bedre fortstått. Men det virker ikke som om det gjør det tatt i betraktning hvordan du uttrykker at du har det.

Jeg forstår heller ikke dette behovet for å poste det her inne, om det skremmer eller ei? De fleste brukerne ser ut til å betrakte dette som "sprøyt" og viser ingen interesse for det. Noen uttrykker irritasjon, pga gjentagelsen. Andre igjen uttrykker bekymring for deg. Hva ønsker du med å poste disse videoene som alle finner andre steder på nettet om de skulle ha interesse for det? Hvorfor dyrker du ikke bare din tro i sofakroken hjemme?

Anonymkode: 847f5...013

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, stjernestøv skrev:

Du skal slippe vrøvlet mitt. 

Da får du holde ordet ditt også.

stjernestøv
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da får du holde ordet ditt også.

Det SKAL jeg!!! 

Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, hvis man er paranoid så er overskriftene på nrk.no "triggende".

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg blir redd av alt dette åndestyret, derfor holder jeg meg nesten alltid unna slike tråder, og det kan jo andre som blir redde gjøre også, det er ikke verre enn det, men da bør du skrive i overskriften at det er slike innlegg så vi ikkke ufrivillig leser om det. Jeg ser aldri på videoene du legger ut, fordi slikt trigger meg veldig. Men det er bra du holder deg mer og mer på åpent, slik at det ikke trigger andre akkurat slik man treffes av at andre skriver om selvmord og selvskading feks. 

Anonymkode: e8681...73f

Skrevet

Jeg synes Kayia uttrykket det bra,  og jeg er helt enig med henne. Hellet ikke jeg blir redd,  men det er sjelden jeg gidder å se de filmene  du legger ut. Det interesser meg ingenting. 

Skrevet

Jeg blir ikke redd, gidder heller ikke se de filmene du legger ut. Du har sagt selv, en gang, at det er en slags misjonering du driver med. At du legger ut ting for at andre også skal begynne å tro. Så jeg forstår ikke helt hvorfor du blir trist av slike påstander. I tillegg til at du misjonerer, som du faktisk har sagt selv, så er det jo ekstremisme dette her. Du er ekstremt opptatt av det åndelige. Men det som nok plager meg mest er at hver gang noen sier det blir for mye eller du er ekstrem eller du bare skriver tull, så svarer du at du skal slutte med det, du skriver at du ikke skal dele mer åndelig med oss. Men så tar det ikke lang tid før du poster noe nytt som har med det overnaturlige å gjøre. Du har 3 ting her i livet som du trenger å bestemme deg for og stå for. De tingene er hvorvidt du skal poste masse innlegg her, om overnaturlige ting, eller ikke. Hva du skal gjøre ang. medisiner. Og hva du skal gjøre ang vekta di. På disse områdene endrer du mening fortere en folk rekker si hæ.

Skrevet
21 minutter siden, Trine skrev:

I tillegg til at du misjonerer, som du faktisk har sagt selv, så er det jo ekstremisme dette her. Du er ekstremt opptatt av det åndelige. Men det som nok plager meg mest er at hver gang noen sier det blir for mye eller du er ekstrem eller du bare skriver tull, så svarer du at du skal slutte med det, du skriver at du ikke skal dele mer åndelig med oss. Men så tar det ikke lang tid før du poster noe nytt som har med det overnaturlige å gjøre. Du har 3 ting her i livet som du trenger å bestemme deg for og stå for. De tingene er hvorvidt du skal poste masse innlegg her, om overnaturlige ting, eller ikke. Hva du skal gjøre ang. medisiner. Og hva du skal gjøre ang vekta di. På disse områdene endrer du mening fortere en folk rekker si hæ.

Er ikke dine "krav" til hva Stjernestøv nå må få til nesten som å kreve at hun skal bli frisk av sin sykdom? Jeg tror at det for de fleste av oss så er det mest realistisk å få til noe forbedring fremfor total revolusjon;-)

Skrevet
22 minutter siden, frosken skrev:

Er ikke dine "krav" til hva Stjernestøv nå må få til nesten som å kreve at hun skal bli frisk av sin sykdom? Jeg tror at det for de fleste av oss så er det mest realistisk å få til noe forbedring fremfor total revolusjon;-)

Nei, jeg mener ikke at hun skal bli frisk, men at det ikke er noe poeng i å poste innlegg etter innlegg om disse tingene når hun uansett ikke gjør noe med det. Man trenger ikke være frisk for å vite hva man får til og ikke. Også mener jeg hun ikke trenger bli trist når hun tidligere har sagt at hun prøver på en form for misjonering. Jeg forstår jo at det ikke er lett for henne å gjøre noe med problemene, men det vet hun vel selv også nå.

Skrevet
1 minutt siden, Trine skrev:

Nei, jeg mener ikke at hun skal bli frisk, men at det ikke er noe poeng i å poste innlegg etter innlegg om disse tingene når hun uansett ikke gjør noe med det. Man trenger ikke være frisk for å vite hva man får til og ikke. Også mener jeg hun ikke trenger bli trist når hun tidligere har sagt at hun prøver på en form for misjonering. Jeg forstår jo at det ikke er lett for henne å gjøre noe med problemene, men det vet hun vel selv også nå.

Hehe.... det er alltid lettere å løse andres problemer enn sine egne.

Skrevet
20 minutter siden, frosken skrev:

Hehe.... det er alltid lettere å løse andres problemer enn sine egne.

Ja, det er det helt klart. Men jeg mener jo, om det gjelder meg eller andre, at når man bestemt sier man skal gjøre noe så bør man også gjøre en hederlig innsats for å få det til. Når det gjentatte ganger viser seg at man ikke får det til så bør man kanskje holde "planene" for seg selv.

Skrevet
1 time siden, Trine skrev:

Ja, det er det helt klart. Men jeg mener jo, om det gjelder meg eller andre, at når man bestemt sier man skal gjøre noe så bør man også gjøre en hederlig innsats for å få det til. Når det gjentatte ganger viser seg at man ikke får det til så bør man kanskje holde "planene" for seg selv.

Ambivalens er et sentralt symptom ved visse psykiske lidelser, og problemene knyttet til vekt deler jo Stjernestøv med en svært stor andel av de menneskene som går på tilsvarende medisiner. Å si at hun skal holde munn om sin opptatthet av det åndelige og sine vansker knyttet til å holde fast ved beslutninger og gjennomføre tiltak over lang tid, er det samme som å si at hun på dol ikke får gi uttrykk for forhold som er nært knyttet til hennes sykdom. Det kan man selvfølgelig mene, men for meg innebærer det en form for ekskludering av mennesker som andre synes avviker for mye fra normene for vellykkethet og normalitet.

Jeg mener fortsatt at det eneste rimelige er å oppfordre til "måtehold" og ikke totalavhold. Også synes jeg det er kjipt å se tendensene til ekskluderende mekanismer.

Skrevet
2 minutter siden, frosken skrev:

Ambivalens er et sentralt symptom ved visse psykiske lidelser, og problemene knyttet til vekt deler jo Stjernestøv med en svært stor andel av de menneskene som går på tilsvarende medisiner. Å si at hun skal holde munn om sin opptatthet av det åndelige og sine vansker knyttet til å holde fast ved beslutninger og gjennomføre tiltak over lang tid, er det samme som å si at hun på dol ikke får gi uttrykk for forhold som er nært knyttet til hennes sykdom. Det kan man selvfølgelig mene, men for meg innebærer det en form for ekskludering av mennesker som andre synes avviker for mye fra normene for vellykkethet og normalitet.

Jeg mener fortsatt at det eneste rimelige er å oppfordre til "måtehold" og ikke totalavhold. Også synes jeg det er kjipt å se tendensene til ekskluderende mekanismer.

Men du forstår vel at folk blir lei av å komme med de samme rådene gang på gang uten at de blir fulgt? Det føles etterhvert ganske meningsløst. Det blir jo som om jeg gang på gang skulle spurt om  hvordan jeg skulle takle andre mennesker eller hvordan jeg skulle få bedre fokus/konsentrasjon. Jeg vet jo selv at all verdens tips og triks ikke hjelper meg. Da er det like greit å holde det for seg selv. At man trenger en utblåsning innimellom er jo greit. Men det er ikke merkelig at folk har problemer med å forholde seg til slik ambivalens. Vi er tross alt bare mennesker. Jeg skal ikke si det sikkert, men jeg mener da å huske at du ikke er helt fornøyd med Wretch's evige prat om at hn er en trygdesvindler. I hvertfall så har du aldri forsvart han når andre klager på det. Hva er egentlig forskjellen?

Skrevet
33 minutter siden, Trine skrev:

Men du forstår vel at folk blir lei av å komme med de samme rådene gang på gang uten at de blir fulgt? Det føles etterhvert ganske meningsløst. Det blir jo som om jeg gang på gang skulle spurt om  hvordan jeg skulle takle andre mennesker eller hvordan jeg skulle få bedre fokus/konsentrasjon. Jeg vet jo selv at all verdens tips og triks ikke hjelper meg. Da er det like greit å holde det for seg selv. At man trenger en utblåsning innimellom er jo greit. Men det er ikke merkelig at folk har problemer med å forholde seg til slik ambivalens. Vi er tross alt bare mennesker. Jeg skal ikke si det sikkert, men jeg mener da å huske at du ikke er helt fornøyd med Wretch's evige prat om at hn er en trygdesvindler. I hvertfall så har du aldri forsvart han når andre klager på det. Hva er egentlig forskjellen?

Men trenger vi å gi så mange råd hele tiden? Kan det ikke være et visst rom for å snakke også om det man ikke klarer å løse i øyeblikket? Jeg synes det er helt greit å si at dol ikke er et nettsted hvor tråder om "åndelighet" vekker interesse og at det derfor er greit å begrense seg litt i forhold til hvor mange tråder som skal handle om det, men mindre greit med en del andre kommentarer gitt til Stjernestøv de siste ukene. At hun foreløpig ikke har klart å legge om livsstilen, synes jeg ikke er et argument for at hun ikke skal ha lov til å dele noe av sin frustrasjon i forhold til dette. Det var neppe særlig mange som hadde tro på at hun skulle klare å slutte å røyke heller, men plutselig så klarte hun det. At evnen til å holde fast ved planer svinger fra dag til dag, anser jeg ikke som grunn til at hun ikke skal kunne skrive om det.

Etter min oppfatning er det noen vesentlige forskjeller mellom Stjernestøvs innlegg og de andre du nevner, men jeg har ikke lyst til å utdype hva jeg mener forskjellen består i.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...