Gå til innhold

Er du stolt over hva du har fått til i livet?

Er du stolt over hva du har fått til i livet?  

7 stemmer

1. 1. Er du stolt over hva du har fått til i livet?

• Ja
      1
    • Nei
      6

Anbefalte innlegg

Skrevet
5 minutter siden, Wretch skrev:

Nei det er jo greit nok det, det med å være stolt eller ikke er bare helt subjektivt, jeg bare sier at det er bedre enn hva jeg har prestert, fordi det er vilje det går på etter min mening.

Ok. Det var jo ihvertfall bra at jeg klarte å jobbe litt, sånn økonomisk sett. Men jeg skulle ønske jeg var flink til noe, men det er jeg ikke.

Skrevet
5 minutes ago, Trine said:

Ok. Det var jo ihvertfall bra at jeg klarte å jobbe litt, sånn økonomisk sett. Men jeg skulle ønske jeg var flink til noe, men det er jeg ikke.

Hva med hunden?

Skrevet
7 minutter siden, Wretch skrev:

Hva med hunden?

Er ikke noe spesielt flink med han vel. Jeg kjenner mange som får til mer med hundene sine enn det jeg gjør. Jeg er flink til å passe på at han har det bra da. Men det er en egenskap som bare blir verdsatt av han, ingen andre. Så jeg tror ikke det teller. Samfunnsmessig har jeg ingen nytteverdi.

Skrevet
3 minutes ago, Trine said:

Er ikke noe spesielt flink med han vel. Jeg kjenner mange som får til mer med hundene sine enn det jeg gjør. Jeg er flink til å passe på at han har det bra da. Men det er en egenskap som bare blir verdsatt av han, ingen andre. Så jeg tror ikke det teller. Samfunnsmessig har jeg ingen nytteverdi.

Hvis du er ute med hunden halve dagen må den da ha et bra liv?

Det er hva du selv tenker som er vesentlig, ikke hva andre legger merke til, eller gir utrykk for at de legger merke til.

Det er viljen det går på.

Skrevet
4 minutter siden, Wretch skrev:

Hvis du er ute med hunden halve dagen må den da ha et bra liv?

Det er hva du selv tenker som er vesentlig, ikke hva andre legger merke til, eller gir utrykk for at de legger merke til.

Det er viljen det går på.

Ja, han har det veldig fint, det skrev jeg jo. Men jeg ser ikke hvordan det er noe jeg kan være stolt av. Folk jeg kjenner sier også at de syns jeg har fått til mye, spes med tanke på at jeg har konsentrasjon som en dau hest og prossesseringshastighet på grensa til det tilbakestående. Men jeg er like fullt ikke stolt av noe av det jeg har gjort.

Skrevet
1 minute ago, Trine said:

Ja, han har det veldig fint, det skrev jeg jo. Men jeg ser ikke hvordan det er noe jeg kan være stolt av. Folk jeg kjenner sier også at de syns jeg har fått til mye, spes med tanke på at jeg har konsentrasjon som en dau hest og prossesseringshastighet på grensa til det tilbakestående. Men jeg er like fullt ikke stolt av noe av det jeg har gjort.

Jeg syns det høres ut som de kan være stolt av det, på bakgrunn av konsentrasjon og prosessering. Men det er jo helt subjektivt, er ingen "sannhet" ang. dette. ;) Så jeg antar man bare må tenke gjennom saken og lytte til magefølelsen.

Skrevet
1 minutt siden, Wretch skrev:

Jeg syns det høres ut som de kan være stolt av det, på bakgrunn av konsentrasjon og prosessering. Men det er jo helt subjektivt, er ingen "sannhet" ang. dette. ;) Så jeg antar man bare må tenke gjennom saken og lytte til magefølelsen.

Jeg prøver egentlig å ikke tenke så mye på det. Bare akseptere at jeg aldri kommer til å få til noe stort, noe av betydning for andre enn meg selv. Det er jo bra for meg at jeg får til å ha hund og gi den et godt liv. Jeg må kanskje bare akseptere at jeg ikke har noen nytteverdi. Man er kanskje verdt noe fordet. Jeg vet ikke jeg. Selvtillit er en fin bil ;) Nå skal jeg legge meg. Våkner sikker kl 6 av de jævla fugla som kvitrer utenfor vinduet. Takk for "praten" Wretch og god natt :)

Skrevet
5 minutes ago, Trine said:

Jeg prøver egentlig å ikke tenke så mye på det. Bare akseptere at jeg aldri kommer til å få til noe stort, noe av betydning for andre enn meg selv. Det er jo bra for meg at jeg får til å ha hund og gi den et godt liv. Jeg må kanskje bare akseptere at jeg ikke har noen nytteverdi. Man er kanskje verdt noe fordet. Jeg vet ikke jeg. Selvtillit er en fin bil ;) Nå skal jeg legge meg. Våkner sikker kl 6 av de jævla fugla som kvitrer utenfor vinduet. Takk for "praten" Wretch og god natt :)

Du har sikkert nytteverdi på en mer "indirekte" måte. F.eks. hvordan man behandler andre. Ellers finnes det vel ting du kan drive med som er mer synlig i samfunnet, som dyrebeskyttelsen. Ja, natta. ;)

Skrevet
5 timer siden, Wretch skrev:

Du har sikkert nytteverdi på en mer "indirekte" måte. F.eks. hvordan man behandler andre. Ellers finnes det vel ting du kan drive med som er mer synlig i samfunnet, som dyrebeskyttelsen. Ja, natta. ;)

Jeg tror ikke det er noe jeg kan gjøre i dyrebeskyttelsen. Jaja, hvem vet. Kanskje en dag.

Gjest Gargamel
Skrevet

Jeg synes jeg har fått til en del ting i livet, men synes det er for tidlig å være stolt, siden ting alltids kan gå på trynet. Jeg må jo bevise at jeg er bra nok hele tiden på jobb og hjemme. Jeg synes "tøff i pyjamas"-sangen beskriver meg bra. Føler meg som konge noen dager, og som ubrukelig fjott andre dager. Jeg tror det er nødvendig å føle seg *litt* dust noen ganger, så man holder seg skjerpet.

AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, Gargamel said:

Jeg synes jeg har fått til en del ting i livet, men synes det er for tidlig å være stolt, siden ting alltids kan gå på trynet. Jeg må jo bevise at jeg er bra nok hele tiden på jobb og hjemme. Jeg synes "tøff i pyjamas"-sangen beskriver meg bra. Føler meg som konge noen dager, og som ubrukelig fjott andre dager. Jeg tror det er nødvendig å føle seg *litt* dust noen ganger, så man holder seg skjerpet.

Høres ut som et fullverdig liv.

Anonymkode: 630e2...7e0

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som et fullverdig liv.

Det er forskjell på folk?

Anonymkode: bc02e...cc0

Skrevet

Jeg er stolt av ganske mye, i grunnen. Kanskje jeg har for høy selvtillit.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Solemnity said:

Jeg er stolt av ganske mye, i grunnen. Kanskje jeg har for høy selvtillit.

Er det skjult sarkasme mot meg?

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Er det skjult sarkasme mot meg?

Jeg vet ikke hvem du er en gang. Og det var ikke skjult sarkasme mot noen, det var en kommentar om at jeg ikke har gjort noe "stort" i livet, men jeg er fremdeles fornøyd med egen innsats - sånn generelt sett.

AnonymBruker
Skrevet
1 minute ago, Solemnity said:

Jeg vet ikke hvem du er en gang. Og det var ikke skjult sarkasme mot noen, det var en kommentar om at jeg ikke har gjort noe "stort" i livet, men jeg er fremdeles fornøyd med egen innsats - sånn generelt sett.

Ok, forstår. Men det er bra. Mange av de som er stolte har grunn til å være det.

(Og mange av de som ikke er stolte av det har grunn til å ikke være stolte.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...