AnonymBruker Skrevet 24. april 2016 Skrevet 24. april 2016 Hei. Jeg sliter med en kvelende følelse av meningsløshet. Uansett hva jeg gjør, om det er jobb, trening, sosiale settinger etc., føler jeg at alt er så poengløst.. Kan ikke si at jeg er direkte nedtrykt/trist, men føler meg bare helt tom, som om alt av følelser er blåst vekk, både positive og negative. Tips? Det begynner å bli litt stusslig å føle det sånn her, vanskelig å stå opp om morgenen når jeg ikke føler jeg har noe å stå opp for.. Anonymkode: e6867...cab 0 Siter
tilstede Skrevet 24. april 2016 Skrevet 24. april 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg sliter med en kvelende følelse av meningsløshet. Uansett hva jeg gjør, om det er jobb, trening, sosiale settinger etc., føler jeg at alt er så poengløst.. Kan ikke si at jeg er direkte nedtrykt/trist, men føler meg bare helt tom, som om alt av følelser er blåst vekk, både positive og negative. Tips? Det begynner å bli litt stusslig å føle det sånn her, vanskelig å stå opp om morgenen når jeg ikke føler jeg har noe å stå opp for.. Anonymkode: e6867...cab Les litt om anhedoni. Dette er et av tegnene på depresjon. 1 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. april 2016 Skrevet 24. april 2016 Jeg gjentar for n-te gang her på DOL og håper at jeg når stadig flere med akkurat dette budskapet: Det finnes depresjoner uten særlig grad av tristhet/nedstemthet/tungsinn. Viktig slik forrige person skiver: Anhedoni. Manglene evne til å føle glede, mening, interesse, engasjement ved det som tidligere/vanligvis gledet en. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.