Gå til innhold

PKMG versus zyprexa

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt personlig kontakt med Gud, det reddet meg fra ny mani (fordi jeg sov det ihjel på Vallergan) og fremtidig hjerteinfarkt (forvarsler fra Gud fikk meg til å skifte livsstil), derfor mener legen jeg skal ta Zyprexa noen dager?

Anonymkode: 528d8...eac

Skrevet

Hvordan kan Gud ha reddet deg fra en ny mani, når det var Vallergan som gjorde det. Hvilke forvarsler fikk du som gjorde at du la om livsstilen?

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes ingen gud.

Anonymkode: f2fc2...bef

AnonymBruker
Skrevet

Zyprexa funker. Gud vel, han har aldri funket for meg iallefall...

Kan jo være han ikke liker meg, men det er mer sannsynlig att han ikke finns.

Anonymkode: 81e6a...835

AnonymBruker
Skrevet

Det er kanskje uansett ikke noe vits i å ta zyprexa når den begynnende manien har snudd til en lammende depresjon.

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, Trine skrev:

Hvordan kan Gud ha reddet deg fra en ny mani, når det var Vallergan som gjorde det. Hvilke forvarsler fikk du som gjorde at du la om livsstilen?

Jeg var svært psykotisk for 3 år siden. Da fikk jeg forvarsler i psykosen fra Gud om død i middelaldrende år om jeg fikk tilbake magen pga damene på flyet. Under en annen innleggelse var magen tilbake og legen hørte en bilyd på hjertet. Da fikk jeg ultralyd av hjertet som viste at det var normalt. Men ble oppdaget litt høyt skadelig kolesterol. Hadde jeg hatt min gamle livsstil ville jeg fått hjerteinfarkt. Det jeg tolker som Gud ga meg disse tegnene så jeg skulle ta alvorlig inn over meg og redde meg i tide. Jeg vet ikke hvorfor ha vil jeg skal leve til jeg blir gammel. Kanskje fordi jeg skal slippe frykten.

Igår morges hadde jeg et grusomt mareritt der den måneden fra den verste psykosen jeg hadde kom tilbake til meg (var så traumatisk at jeg hadde fortrengt det). Da innså jeg at jeg må skaffe vallergan så jeg får sove mer og slå ihjel manien før det bryter ut igjen, for jeg vil ikke klare en slik manisk psykose til. Det er altfor traumatisk. Man overlever ikke skrekken. Som et mareritt det er umulig å våkne fra... som varer i over en måned..

Umulig å komme seg ut av... flashbacket/mareritten kom i grevens tid, for jeg var i første trinn inn i en mani.... Psykosen var så grusom at jeg har blokkert den fra minnet mitt. slik som de som opplever grusomme overgrep kan gjøre, fortrenge det helt. Så jævlig var det... stemmer og syner og masse mennesker som ikke fantes og hva folk sa var forvrengt åssen de så ut var forvrengt, fanget i et mareritt, et uutholdelig mareritt, dødsangst, trodde jeg hadde kreft, trodde jeg hadde drept noen, gitt noen kreft, skulle dø, hadde hiv, hadde kreft..da sykepleieren skulle ta blodsukkerprøve trodde jeg hun sa KREFTPRØVE. for ordene ble forvridd. avogtil sa de bare blubb blubb.. jeg var på sykehuset, men skjønte ikke hvor jeg var. bare masse masse masse mennesker.. som kanskje ikke var virkelige..de kledde av meg klærne, men var det jeg som i virkeligheten gjorde det selv? jeg trodde menneskene var skuespillere, de spilte et spill. som først hadde vært så spennende og så bare var helt jævlig.. fanget, fanget fanget i marerittet. Jeg prøvde våkne, men klarte det ikke, det varte i over en måned dette marerittet. Og dette hadde jeg fortrengt og det kom tilbake til meg når jeg trengte det, når jeg kunne takle det igjen, og når jeg trengte sove for å unngå at det skjedde, på nytt.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var svært psykotisk for 3 år siden. Da fikk jeg forvarsler i psykosen fra Gud om død i middelaldrende år om jeg fikk tilbake magen pga damene på flyet. Under en annen innleggelse var magen tilbake og legen hørte en bilyd på hjertet. Da fikk jeg ultralyd av hjertet som viste at det var normalt. Men ble oppdaget litt høyt skadelig kolesterol. Hadde jeg hatt min gamle livsstil ville jeg fått hjerteinfarkt. Det jeg tolker som Gud ga meg disse tegnene så jeg skulle ta alvorlig inn over meg og redde meg i tide. Jeg vet ikke hvorfor ha vil jeg skal leve til jeg blir gammel. Kanskje fordi jeg skal slippe frykten.

Igår morges hadde jeg et grusomt mareritt der den måneden fra den verste psykosen jeg hadde kom tilbake til meg (var så traumatisk at jeg hadde fortrengt det). Da innså jeg at jeg må skaffe vallergan så jeg får sove mer og slå ihjel manien før det bryter ut igjen, for jeg vil ikke klare en slik manisk psykose til. Det er altfor traumatisk. Man overlever ikke skrekken. Som et mareritt det er umulig å våkne fra... som varer i over en måned..

Umulig å komme seg ut av... flashbacket/mareritten kom i grevens tid, for jeg var i første trinn inn i en mani.... Psykosen var så grusom at jeg har blokkert den fra minnet mitt. slik som de som opplever grusomme overgrep kan gjøre, fortrenge det helt. Så jævlig var det... stemmer og syner og masse mennesker som ikke fantes og hva folk sa var forvrengt åssen de så ut var forvrengt, fanget i et mareritt, et uutholdelig mareritt, dødsangst, trodde jeg hadde kreft, trodde jeg hadde drept noen, gitt noen kreft, skulle dø, hadde hiv, hadde kreft..da sykepleieren skulle ta blodsukkerprøve trodde jeg hun sa KREFTPRØVE. for ordene ble forvridd. avogtil sa de bare blubb blubb.. jeg var på sykehuset, men skjønte ikke hvor jeg var. bare masse masse masse mennesker.. som kanskje ikke var virkelige..de kledde av meg klærne, men var det jeg som i virkeligheten gjorde det selv? jeg trodde menneskene var skuespillere, de spilte et spill. som først hadde vært så spennende og så bare var helt jævlig.. fanget, fanget fanget i marerittet. Jeg prøvde våkne, men klarte det ikke, det varte i over en måned dette marerittet. Og dette hadde jeg fortrengt og det kom tilbake til meg når jeg trengte det, når jeg kunne takle det igjen, og når jeg trengte sove for å unngå at det skjedde, på nytt.

Dette har ingenting med Gud å gjøre. Du har fortalt før om disse damene på flyet og at du skulle ta en HIV-test og du lurte på om man kunne forutse HIV. Det var ikke Gud som ga deg et tegn om at du måtte legge om kostholdet. Det var noe du forsto på egenhånd at du måtte gjøre. Det var heller ikke Gud som fikk deg vekk fra en mani, det var medisinene som gjorde det. Så var det du som selv forsto at du trengte medisiner. Dette med marerittet. Dersom du ikke husker hva som har skjedd, hvordan kan du da vite at det som skjedde i drømmen var det du opplevde den mnd du ikke husker noe fra?

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Trine skrev:

Dette har ingenting med Gud å gjøre. Du har fortalt før om disse damene på flyet og at du skulle ta en HIV-test og du lurte på om man kunne forutse HIV. Det var ikke Gud som ga deg et tegn om at du måtte legge om kostholdet. Det var noe du forsto på egenhånd at du måtte gjøre. Det var heller ikke Gud som fikk deg vekk fra en mani, det var medisinene som gjorde det. Så var det du som selv forsto at du trengte medisiner. Dette med marerittet. Dersom du ikke husker hva som har skjedd, hvordan kan du da vite at det som skjedde i drømmen var det du opplevde den mnd du ikke husker noe fra?

ting jeg leste i journalen var der og det er den grusomme følelsen jeg hadde som jeg hadde fortrengt

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ting jeg leste i journalen var der og det er den grusomme følelsen jeg hadde som jeg hadde fortrengt

Ok, men da kommer disse drømmene pga av du har lest journalen. Du drømte om det du hadde lest der, det var ikke hukommelsen som kom og "tok deg" i drømme.

Skrevet

Det er mange (faktisk det store flertallet) som har 4,7 i LDL og aldri får hjerteinfarkt.

Men, hvis Gud gjorde noe så nyttig som å få deg til å endre livsstil, så ære være han for det. Det er vel i såfall noe av det mer fornuftige han har gjort.

AnonymBruker
Skrevet

Tok en zyorexa og føler meg bedre allerede , men kjøpte en liten pizza også 

håper den ene zyorexa var nok så jeg kan slanke meg fremover

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, issomethingwrong skrev:

Det er mange (faktisk det store flertallet) som har 4,7 i LDL og aldri får hjerteinfarkt.

Men, hvis Gud gjorde noe så nyttig som å få deg til å endre livsstil, så ære være han for det. Det er vel i såfall noe av det mer fornuftige han har gjort.

Det blir interessant å se hva kolesterolet mitt er i Mai, når det skal måles på nytt, men siden jeg måtte ta vallergan og zyprexa fikk jeg matkick. Håper jeg ikke trenger fler, så blir det full skjerpings med tanke på kost og vekt!

Kan abilify øke kolesterolet????

AnonymBruker
Skrevet

Egentlig er det for ille at det ikke fins noe som funker like godt som zyprexa uten å gi matkick. Kan ikke cisordinol brukes på samme måte da? Den blir jeg bare rigid i lårene av...

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det blir interessant å se hva kolesterolet mitt er i Mai, når det skal måles på nytt, men siden jeg måtte ta vallergan og zyprexa fikk jeg matkick. Håper jeg ikke trenger fler, så blir det full skjerpings med tanke på kost og vekt!

Kan abilify øke kolesterolet????

For å si det sånn, jeg har samme kolesterol som deg (cirka) og jeg tok for litt siden ultralyd av blodårene mine. Det var NULL forkalkninger eller avleiringer og jeg hadde blodårer som en 16-åring.

Jeg heller mot å tro at kolesterol er en hype, svindel og bedrag. Det hjelper jo ikke at de fleste studier på kolesterol er sponset av legemiddelselskapene.

Blodtrykk derimot, tar jeg på alvor.

Skrevet

Jeg fikk ikke så mye høyere kolseterol av zyprexa, de første 5 årene jeg gikk på. Hadde en liten økning i LDL kolestrol som gikk raskt over. Men etter ca 8 år, fikk jeg forhøyet kolesterol generellt. Jeg ble satt på lipitor. Det er helt greit for meg, zyprexa er en medisin jeg faktisk liker veldig godt, ikke noen annen AP virker bedre på meg. Det har vært sepponeringsforsøk, og forsøk med andre AP, men jeg ender altid opp med zyprexa. Sist jeg prøvde, var med solian. Da fikk jeg livaktige drømmer om att taliban, tok over oslo øst, og ofret geiter og vi norske måtte gå sammen i gjenger på butikken. Dette tok også om seg i våken tilstand, det ble tilbake til zyprexa, og bare etter ett par dager var jeg mer i vater...

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Zyprexa funker. Gud vel, han har aldri funket for meg iallefall...

Kan jo være han ikke liker meg, men det er mer sannsynlig att han ikke finns.

Men åssen kan disse opplevelsene og forvarsler forklares uten Gud? Åssen kan jeg ubevisst komme frem til så alvorlige ting? Jeg tenker de ikke selv i hodet, de kommer til meg fra Gud. Aldri brydd meg katta om konsekvensene at mitt junk food kosthold ... Og så plutselig får jeg hjelp til å ta innover meg alvoret på flyet... 

Og plutselig husker jeg psykosen i tide til å stoppe en ny...

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men åssen kan disse opplevelsene og forvarsler forklares uten Gud? Åssen kan jeg ubevisst komme frem til så alvorlige ting? Jeg tenker de ikke selv i hodet, de kommer til meg fra Gud. Aldri brydd meg katta om konsekvensene at mitt junk food kosthold ... Og så plutselig får jeg hjelp til å ta innover meg alvoret på flyet... 

Og plutselig husker jeg psykosen i tide til å stoppe en ny...

Jeg som svarte anonymt..

Jeg vet ikke om psyken har en sjette sans eller ikke. Jeg syntes jo det var merkelig det du har opplevd. Og stort sett så er det jo en naturlig forklaring. Jeg tror overhodet ikke på gud lengre, jeg fikk også hemmelige beskjeder på en måte. Det var bare ekkelt.

Skrevet
5 minutter siden, Inner self skrev:

Jeg fikk ikke så mye høyere kolseterol av zyprexa, de første 5 årene jeg gikk på. Hadde en liten økning i LDL kolestrol som gikk raskt over. Men etter ca 8 år, fikk jeg forhøyet kolesterol generellt. Jeg ble satt på lipitor. Det er helt greit for meg, zyprexa er en medisin jeg faktisk liker veldig godt, ikke noen annen AP virker bedre på meg. Det har vært sepponeringsforsøk, og forsøk med andre AP, men jeg ender altid opp med zyprexa. Sist jeg prøvde, var med solian. Da fikk jeg livaktige drømmer om att

Enig, zyprexa virker veldig raskt , derfor lege ber meg ta det i blant når hun synes jeg har psykotiske tanker 

Skrevet

Kanskje mani og psykose er en slags livskrise der man får innsikter som er ubevisste?

AnonymBruker
Skrevet

En på YouTube sier mani er en spirituell oppvåkning 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...