Gå til innhold

før-behandling av mur

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har noen murvegger inne jeg skal male, men jeg ser at de enkelte steder, har litt løs mur nederst

Jeg kom så på at vi slemmet mur utvendig når dette skjedde, men så googlet jeg slemming og ser det kun gjøres ute for blant annet får en fukttett mur.

Så det jeg lurer på er hva jeg kan sette inn muren med inne før jeg maler?

Takk for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411334-f%C3%B8r-behandling-av-mur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må du ikke pusse muren (med murpuss) før du maler? Ikke mye jeg har malt på mur, men jeg husker da vi holdt på med pipa, så murte vi jo først blokkene (?), deretter pusset vi med murpuss (brukte murskje), og når det var tørt, malte vi. Tror ikke vi har malt den igjen etterpå.

Hva betyr å slemme?

Endret av påskelilje
50 minutter siden, påskelilje skrev:

Må du ikke pusse muren (med murpuss) før du maler? Ikke mye jeg har malt på mur, men jeg husker da vi holdt på med pipa, så murte vi jo først blokkene (?), deretter pusset vi med murpuss (brukte murskje), og når det var tørt, malte vi. Tror ikke vi har malt den igjen etterpå.

Hva betyr å slemme?

Muren er malt hvit, det er bare at det er noen år siden, så den trenger et nytt lag, men så oppdaget jeg at det flaker litt av her og der.

Slemme betyr bare å sette inn grunnmuren utenfor huset, og muren som går litt ned i bakken med et materiale som er vanntett. (det er sikkert noe mer, men jeg skjønte i vertfall at det er noe man gjør ute ikke inne)

Tror ikke det er murpuss, for muren er jo gammel og inne, mulig jeg kan skrape av det løsnede og sette den inn med noen form for grunning for mur?

Kan jo ta bilde og ta med i butikken

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...