AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 Skrevet 26. april 2016 Finnes det steder man kan bli innlagt grunnet alvorlig angst og depresjon?, prøver med fastlege å finne dette, men finner ingen steder. Eneste er dps som har ett par plasser til de som er alvorlig psykotiske, men her hører ikke jeg hjemme. Da hjemmet for meg er en faktor som opprettholder angsten hjelper dessverre de poliklinske samtaletimene lite. Håper du kan komme med noen tips?. Anonymkode: 8cef5...20b 0 Siter
XbellaX Skrevet 26. april 2016 Skrevet 26. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finnes det steder man kan bli innlagt grunnet alvorlig angst og depresjon?, prøver med fastlege å finne dette, men finner ingen steder. Eneste er dps som har ett par plasser til de som er alvorlig psykotiske, men her hører ikke jeg hjemme. Da hjemmet for meg er en faktor som opprettholder angsten hjelper dessverre de poliklinske samtaletimene lite. Håper du kan komme med noen tips?. Anonymkode: 8cef5...20b Er det ikke bedre å få hjelp til hjemmesituasjonen først og fremst, forandre og forbedre denne. Dersom det er situasjonen hjemme som opprettholder angsten er jo denne kliss lik når du skrives ut? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 Skrevet 26. april 2016 8 minutter siden, XbellaX skrev: Er det ikke bedre å få hjelp til hjemmesituasjonen først og fremst, forandre og forbedre denne. Dersom det er situasjonen hjemme som opprettholder angsten er jo denne kliss lik når du skrives ut? Har dessverre vært prøvd flere år uten hell, trenger ett opphold på uker eller måneder, kan være det som gir meg ett løft til å endre på disse tingene. Det optimale ville vært en innleggelse etterfulgt av flytting til egen bolig. Anonymkode: 8cef5...20b 0 Siter
XbellaX Skrevet 26. april 2016 Skrevet 26. april 2016 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har dessverre vært prøvd flere år uten hell, trenger ett opphold på uker eller måneder, kan være det som gir meg ett løft til å endre på disse tingene. Det optimale ville vært en innleggelse etterfulgt av flytting til egen bolig. Anonymkode: 8cef5...20b Innleggelse i flere uker og måneder vil være mer skadelig enn til hjelp for deg. Finnes det andre måter å gripe fatt i problemet på. Er hjemmesituasjonen din slik at krisesenter kan være aktuelt å be om råd fra eller er det noe annet? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 Skrevet 26. april 2016 20 minutter siden, XbellaX skrev: Innleggelse i flere uker og måneder vil være mer skadelig enn til hjelp for deg. Finnes det andre måter å gripe fatt i problemet på. Er hjemmesituasjonen din slik at krisesenter kan være aktuelt å be om råd fra eller er det noe annet? Er heldivis ikke noe sånn vondt i hjemme, er mer det att jeg kommer inn i en ond angstsirkel i det jeg kommer inn døra og nå er jeg blitt så syk att jeg kun så vidt kommer ut små turer, noe som igjen fører til at alt blir verre, trenger noe for å bryte opp mønsteret. Anonymkode: 8cef5...20b 0 Siter
XbellaX Skrevet 26. april 2016 Skrevet 26. april 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er heldivis ikke noe sånn vondt i hjemme, er mer det att jeg kommer inn i en ond angstsirkel i det jeg kommer inn døra og nå er jeg blitt så syk att jeg kun så vidt kommer ut små turer, noe som igjen fører til at alt blir verre, trenger noe for å bryte opp mønsteret. Anonymkode: 8cef5...20b Det er vondt nok det du strever med. Har du sjekket Modum? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 Skrevet 26. april 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er heldivis ikke noe sånn vondt i hjemme, er mer det att jeg kommer inn i en ond angstsirkel i det jeg kommer inn døra og nå er jeg blitt så syk att jeg kun så vidt kommer ut små turer, noe som igjen fører til at alt blir verre, trenger noe for å bryte opp mønsteret. Anonymkode: 8cef5...20b Her synes jeg det kommer klart nok frem at du nå er så syk at du er "til fare for deg selv". Når angsten er så stor at man nesten ikke greier å komme seg utafor døren, er det skadelig for og til fare for seg selv. Hadde jeg vært psykiater hadde jeg med vilje tolket reglene for innleggelse slik, og lagt deg inn. Men dessverre er det ikke hjelp å få for sånne som deg og meg. Man må være psykotisk eller alvorlig selvmordstruet for å bli innlagt. Men hvem sier at man ikke kan være "til fare for seg selv og/eller andre" ved slike symptomer som du har også? Som sagt, så hadde jeg tolket denne loven meeeget vidt hvis jeg hadde vært ansvarlig innleggende lege, og på den måten hjulpet flere mennesker. For sånn som systemet fungerer nå er det dypt urettferdig og diskriminerende. Anonymkode: 369d2...bf5 0 Siter
Trine Skrevet 26. april 2016 Skrevet 26. april 2016 http://www.modum-bad.no/behandling/angst/behandlingstilbud/ 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 Skrevet 26. april 2016 21 minutter siden, Trine skrev: http://www.modum-bad.no/behandling/angst/behandlingstilbud/ Har søkt her gjentatte ganger og fått raskt avslag :(. Anonymkode: 8cef5...20b 0 Siter
Trine Skrevet 26. april 2016 Skrevet 26. april 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har søkt her gjentatte ganger og fått raskt avslag :(. Anonymkode: 8cef5...20b Ok, det var dumt. Men det må da finnes flere sånne steder i dette landet. Hva var begrunnelsen for avslaget? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 26. april 2016 Skrevet 26. april 2016 25 minutter siden, Trine skrev: Ok, det var dumt. Men det må da finnes flere sånne steder i dette landet. Hva var begrunnelsen for avslaget? Var ett standard avslag, blir bare henvist tilbake til lokal dps, og der er det ikke noen plasser. Virker som om alt er lagt ned. Finnes det noen private alternativer?. Anonymkode: 8cef5...20b 0 Siter
Trine Skrevet 26. april 2016 Skrevet 26. april 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Var ett standard avslag, blir bare henvist tilbake til lokal dps, og der er det ikke noen plasser. Virker som om alt er lagt ned. Finnes det noen private alternativer?. Anonymkode: 8cef5...20b Aldri hørt om dette stedet, men kanskje det er en mulighet http://www.vikensenter.no/klinikken Jeg syns legen din burde kontakte DPS og høre hvor hn kan henvise deg for behandling. Uansett er det sikkert lang ventetid. Jeg vet ikke om noen private, men de finnes sikkert. Men det er sikkert svindyrt. Her er en liste over behandlingssteder https://helsenorge.no/velg-behandlingssted/ventetider-for-behandling?bid=99 0 Siter
frosken Skrevet 26. april 2016 Skrevet 26. april 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har dessverre vært prøvd flere år uten hell, trenger ett opphold på uker eller måneder, kan være det som gir meg ett løft til å endre på disse tingene. Det optimale ville vært en innleggelse etterfulgt av flytting til egen bolig. Anonymkode: 8cef5...20b Du sier ikke noe om hva det er i hjemmesituasjonen som virker destruktivt for deg, eller om du bor med en partner eller hjemme hos foreldre eller tilsvarende. Dersom du mener at flytting er nødvendig for varig bedring, så bør kanskje fokuset først og fremst være på å se etter mulige steder å bo? Det virker lite hensiktsmessig med en langvarig innleggelse uten at du har et egnet sted å bo i etterkant. 2 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.