Gå til innhold

Hodepine.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt hodepine i 1 1/2 år stort sett hver dag, har vært innom leger over hele landet. Og de vet ikke hva det kan være.
Sitter mye alene å tenker; Kan det være at jeg har noe som ikke er sett? For jeg vil ikke være den som ikke orke leve mere for de ikke finner noe. Tar sarotex 30 mg, som ikke hjelper.
Har migrene fra før, men dette er ikke migrene. Dette er mye mye verre.

I det hele tatt så tenker jeg tanken på at jeg ikke er mere...

Hjelp meg Vær så snill !!!!!

Skrevet
2 timer siden, THE-ONE skrev:

Har hatt hodepine i 1 1/2 år stort sett hver dag, har vært innom leger over hele landet. Og de vet ikke hva det kan være.
Sitter mye alene å tenker; Kan det være at jeg har noe som ikke er sett? For jeg vil ikke være den som ikke orke leve mere for de ikke finner noe. Tar sarotex 30 mg, som ikke hjelper.
Har migrene fra før, men dette er ikke migrene. Dette er mye mye verre.

I det hele tatt så tenker jeg tanken på at jeg ikke er mere...

Hjelp meg Vær så snill !!!!!

Hortons hodepine? Eller selvmordshodepine som det også kalles. Har en venninne med det og hun sier at migrene er ingenting i forhold, dette har jeg også sett andre si. Jeg vet hun har hatt litt hjelp av ekstra oksygen under heftige anfall.

Skrevet

Du sier at du har vært hos leger over hele landet, men har du vært hos en hodepinespesialist?

Hvis ikke, kan jeg anbefale det. De har mange tiltak i verktøykassen.  Du kan be fastlegen din henvise deg til en slik, eller du kan oppsøke en privat.

Jeg vet jo ikke hvor i landet du bor, men f.eks. her:  

http://sandvikanevrosenter.no/hodepinespesialist/

https://www.volvat.no/tjenester/nevrologi/migrene-og-hodepine/

• 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Hei Lillemus! Det der høres ikke noe særlig bra ut. Du gir lite informasjon i forhold til å finne ut hva det er. Det kan være så utrolig mange faktorer som spiller inn. Du snakker om lysømfintlighet, og dette er jo noe som ofte gjelder folk med migrene. Selvsagt alt for tidlig å si at det er migrene, men du burde finne ut av det fortest mulig. Det er nemlig slik at en del av de som har migrene er enklere å behandle når migrenen er i en begynnerfase. Du kan lese mer om migrene her: www.bli-kvitt-migrenen.no/migrene-guiden

For å prøve å finne ut mer detaljer om hva slags hodepine du har kan du fylle ut dette skjemaet digitalt: www.bli-kvitt-migrenen.no/skjema-for-spørsmålsbesvarelse

Det er som du sier: det kan være mange årsaker, så det er lurt å forholde seg til noen som ser litt mer på helheten enn det de fleste leger gjør. For all del. Prøv gjerne hodespesialist, men i teorien kan det komme fra mage, rygg eller helt andre steder på kroppen, og da vil ikke en hodespesialist (som utelukkende har kunnskap om hodet) være til mye hjelp. Det er vel kanskje derfor det er såpass mange som ikke får hjelp i Norge (vesten generelt). Man må se på hele mennesket og ikke bare en del. 

Endret av anonym14
Skrevet
14 minutter siden, anonym14 skrev:

Hei Lillemus! Det der høres ikke noe særlig bra ut. Du gir lite informasjon i forhold til å finne ut hva det er. Det kan være så utrolig mange faktorer som spiller inn. Du snakker om lysømfintlighet, og dette er jo noe som ofte gjelder folk med migrene. Selvsagt alt for tidlig å si at det er migrene, men du burde finne ut av det fortest mulig. Det er nemlig slik at en del av de som har migrene er enklere å behandle når migrenen er i en begynnerfase. Du kan lese mer om migrene her: www.bli-kvitt-migrenen.no/migrene-guiden

For å prøve å finne ut mer detaljer om hva slags hodepine du har kan du fylle ut dette skjemaet digitalt: www.bli-kvitt-migrenen.no/skjema-for-spørsmålsbesvarelse

Det er som du sier: det kan være mange årsaker, så det er lurt å forholde seg til noen som ser litt mer på helheten enn det de fleste leger gjør. For all del. Prøv gjerne hodespesialist, men i teorien kan det komme fra mage, rygg eller helt andre steder på kroppen, og da vil ikke en hodespesialist (som utelukkende har kunnskap om hodet) være til mye hjelp. Det er vel kanskje derfor det er såpass mange som ikke får hjelp i Norge (vesten generelt). Man må se på hele mennesket og ikke bare en del. 

Nå ar du bomma litt - det er (heldigvis for meg) ikke jeg som ertrådstarter og plaget med denne skrekkelige hodepinen. :) 

Skrevet (endret)

Haha, ja, du har rett. Vi får sende hilsenen videre til "The one" :P

Endret av anonym14
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan passer disse kriteriene på deg?

http://ihs-classification.org/en/02_klassifikation/02_teil1/04.08.00_other.html

Dette er stedet for å lese seg opp på hodepiner. Nevrologene jobber etter dette. Min nevrolog holder til på Ahus, han og en nevrolog ved UNN ga meg den diagnosen. Snart hatt hodepinen i 2 år uten hjelp. Tester medisiner, men ingen effekt overhodet.

Fastleger vet veldig lite om dette, så be om henvising til nevrolog er min anbefaling.

Anonymkode: d17ef...1f6

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...