Gå til innhold

NHD:oppstart med brintellix

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har akkurat begynt med Brintellix. Skiftet fra Cipralex 20 mg til Brintellix  10 mg. Siden jeg har prøvd ut 8 AD pluss Lamictal og Litium tidligere uten særlig effekt på depresjonen min, trappet jeg opp fra 10 mg etter en uke til 20 mg. Jeg orker rett og slett ikke å vente i uker på å kjenne virkning fra 10 mg, før jeg burde trappe opp.  Vet at det ikke er helt slik dere liker det, men jeg er utslitt av lange perioder med prøving av medisiner og tålmodigheten min er slutt for lenge siden. Cipralex har en viss virkning, så om dette ikke funker, må jeg raskest mulig tilbake til den. Men nok om det. 

I disse ti dagene jeg nå har prøvd ut Brintellix har jeg ved starten av hver dose hatt sterke leddsmerter. Jeg har også hatt uregelmessige blødninger og vært veldig søvnig. Merkelige bivirkninger, men greit nok antar jeg. Jeg er også veldig"grinete", men har tatt meg i å le høyt også. Noen år siden sist..  Gråting og leing er det slutt på når jeg går på Cipralex. Det jeg lurer på er følgende;

1) Er jeg på en måte ubeskyttet av AD nå i starten på Brintellix? Når man starter på et AD fra scratch tar det jo litt tid før medisinen begynner å virke. Det kjennes definitivt slik ut nå. 

2) I tilfelle: Etter doseøkning, hvor lang tid tar det før den eventuelt begynner å virke? 

Det er fortsatt vanskelig å finne så mye på nett rundt Brintellix, så blir veldig takknemlig for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...