tilstede Skrevet 27. april 2016 Skrevet 27. april 2016 Hei! Jeg har akkurat begynt med Brintellix. Skiftet fra Cipralex 20 mg til Brintellix 10 mg. Siden jeg har prøvd ut 8 AD pluss Lamictal og Litium tidligere uten særlig effekt på depresjonen min, trappet jeg opp fra 10 mg etter en uke til 20 mg. Jeg orker rett og slett ikke å vente i uker på å kjenne virkning fra 10 mg, før jeg burde trappe opp. Vet at det ikke er helt slik dere liker det, men jeg er utslitt av lange perioder med prøving av medisiner og tålmodigheten min er slutt for lenge siden. Cipralex har en viss virkning, så om dette ikke funker, må jeg raskest mulig tilbake til den. Men nok om det. I disse ti dagene jeg nå har prøvd ut Brintellix har jeg ved starten av hver dose hatt sterke leddsmerter. Jeg har også hatt uregelmessige blødninger og vært veldig søvnig. Merkelige bivirkninger, men greit nok antar jeg. Jeg er også veldig"grinete", men har tatt meg i å le høyt også. Noen år siden sist.. Gråting og leing er det slutt på når jeg går på Cipralex. Det jeg lurer på er følgende; 1) Er jeg på en måte ubeskyttet av AD nå i starten på Brintellix? Når man starter på et AD fra scratch tar det jo litt tid før medisinen begynner å virke. Det kjennes definitivt slik ut nå. 2) I tilfelle: Etter doseøkning, hvor lang tid tar det før den eventuelt begynner å virke? Det er fortsatt vanskelig å finne så mye på nett rundt Brintellix, så blir veldig takknemlig for svar. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. april 2016 Skrevet 27. april 2016 1. Ja, du kan være det noen dager¨. 2. Vanligvis 10-14 dager (selv om produsenten hevder at det er kortere) Jeg synes det er fornuftig at du gikk raskt til 20 mg. 0 Siter
tilstede Skrevet 27. april 2016 Forfatter Skrevet 27. april 2016 3 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: 1. Ja, du kan være det noen dager¨. 2. Vanligvis 10-14 dager (selv om produsenten hevder at det er kortere) Jeg synes det er fornuftig at du gikk raskt til 20 mg. Tusen takk for svar. 0 Siter
Elionoe Skrevet 28. april 2016 Skrevet 28. april 2016 Jeg har brukt Brintellix 9-10 mnd. og er veldig fornøyd. Jeg har valgt å stå på 10 mg, men når jeg kjenner at depressive symptomer begynner å komme, øker jeg opp til 20 mg og senere reduserer til 10 mg, for å ha 20 mg som en "backup". 0 Siter
tilstede Skrevet 28. april 2016 Forfatter Skrevet 28. april 2016 2 timer siden, Elionoe skrev: Jeg har brukt Brintellix 9-10 mnd. og er veldig fornøyd. Jeg har valgt å stå på 10 mg, men når jeg kjenner at depressive symptomer begynner å komme, øker jeg opp til 20 mg og senere reduserer til 10 mg, for å ha 20 mg som en "backup". Så bra at det virker på deg. Det gir jo håp. Har prøvd så mye uten stort hell, men likevel er det et håp der om at dette skal være en god medisin for meg. Det er den tiende dagen i dag, og jeg er ikke kvalm, ikke har jeg diare, kløing, vektøkning eller noe annet som plager meg nevneverdig. Og sover så godt på denne medisinen gjør jeg også. Så foreløpig ser det bra ut. 1 Siter
Elionoe Skrevet 28. april 2016 Skrevet 28. april 2016 54 minutter siden, tilstede skrev: Så bra at det virker på deg. Det gir jo håp. Har prøvd så mye uten stort hell, men likevel er det et håp der om at dette skal være en god medisin for meg. Det er den tiende dagen i dag, og jeg er ikke kvalm, ikke har jeg diare, kløing, vektøkning eller noe annet som plager meg nevneverdig. Og sover så godt på denne medisinen gjør jeg også. Så foreløpig ser det bra ut. For meg har Brintellix vært den beste SSRI-en. Jeg hadde litt "uvanlige drømmer" i oppstart og opptrapping til 20 mg (som er en bivirkning ifølge Feleskatalogen), men nå har jeg ingen bivirkninger. Jeg håper du vil ha samme positive effekt som meg Ønsker deg lykke lykke til 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.