Gå til innhold

Hvor mange kaker?

Anbefalte innlegg

1 time siden, Xtra skrev:

Dere er gale..... Jeg ville tenkt tre kaker til en slik forsamling, kanskje pluss boller eller noe sånt. Men vet jeg er i motsatt ende av skalaen.

TRE kaker!???? Hadde jeg kommet i en konfirmasjon med 35 deltakere og det hadde vært 3 kaker hadde jeg blitt solid skuffet og ikke tort å ta noe omtrent i frykt for at andre da ikke ville få noe. Jeg er sånn som må smake på alle kakene...

Fortsetter under...

23 minutter siden, Lillemus skrev:

TRE kaker!???? Hadde jeg kommet i en konfirmasjon med 35 deltakere og det hadde vært 3 kaker hadde jeg blitt solid skuffet og ikke tort å ta noe omtrent i frykt for at andre da ikke ville få noe. Jeg er sånn som må smake på alle kakene...

Hvis alle 35 smaker på alle kakene vil det jo uansett aldri bli nok ;)

2 timer siden, Xtra skrev:

Dere er gale..... Jeg ville tenkt tre kaker til en slik forsamling, kanskje pluss boller eller noe sånt. Men vet jeg er i motsatt ende av skalaen.

2 timer siden, mariaflyfly skrev:

Amen.

Min tdligere svigermor kunne finne på å ha fem kaker etter 17. mai-middagen, selv om vi kun var 6 voksne og 2 barn ;) Og insistere på at man smakte på alle!

Men tre kaker på 35 er kanskje litt snaut... Over står det 9 kaker pluss frukt - altså en kvart kake per pers! Det må jo bare bli alt for mye, selv med en bråta kakemonser til stede.

Annonse

Den 28. april 2016 at 18.28, Lillemus skrev:

*stønn* Jeg hadde likt å være i kakeselskap hos deg! ;) Men jeg nekter å tro at den rosa kaka der er lett å pynte altså! Jeg skjønner jo at man bruker sånn sprøytepose eller noe, men...

Den er lett å pynte. Sprøytepose og en 1M tip er alt som skal til. :)

Den 27. april 2016 at 14.39, påskelilje skrev:

Vi skal ha konfirmasjon om ikke så lenge til. Jeg skrev dessverre ikke ned hvor mange kaker vi hadde forrige gang. Kan dere hjelpe meg? Vi blir 35 personer, og skal ha koldtbord først, med dessert (blir vel i 14-15 tida). Så en lang pause, og deretter kaker. Regner med at det blir igjen dessert, som også kan settes frem.

Men hadde tenkt å ha følgende kaker:

• Ostekake
  • Snickerskake
  • Smash-kake (iskake)
  • Lyn og tordenkake
  • Kransekake?
  • noe mer?

Er det for lite? Er det noen kaker som mangler? En eller annen gjærdeigkake er jo godt da, men det er litt tungvint å få til på dagen, og den bør jo være fersk, så jeg tror jeg dropper den.

Sjokoladekake eller brownies om der er en del barn.

11 minutter siden, Mrs D skrev:

Den er lett å pynte. Sprøytepose og en 1M tip er alt som skal til. :)

Ofte når jeg leser "ååå så lett", så tenker jeg på slike bilder... ;) 

https://www.google.no/search?q=nailed+it+cake&client=safari&hl=nb-no&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjdp6PU4ObMAhXDlCwKHX9yA0YQ_AUIBygB&biw=375&bih=559#imgrc=hd08Mowr_LvIfM%3A

Madelenemie
11 timer siden, påskelilje skrev:

Det ble kanskje litt mange... Kan kanskje kutte ut en av dem.

Hei!

Nei jeg syns ikke du skal kutte ut noen kake.

En konfirmasjon er virkelig dagen for et skikkelig bugnende kakebord:-)

Dette går bra, og på dagen vil du kjenne at hvert slit, det var det vært!

:-)

Madelenemie
1 time siden, morsan skrev:

Hei!

Teknikken er meget enkel, så her er en link av en stygg kake syns jeg, men prinsippet ser man hvor enkelt er.

De fine kakene, har damer som prater meg urolig og rastløs, jeg vil til teknikken og orker ikke høre på formålsløst snakk.

Derfor legger jeg ut en link, der man rett og slett ser prinsippet, dette er en av de enkleste kakepyntinger man kan gjøre, og en kake er gjort på noen få minutter, enten man vil ha roser i ulike farger eller sjatteringer av en.

Annonse

Den 28.4.2016 at 16.26, Madelenemie skrev:

Hei!

Nå liker jeg å bake og jeg er ganske flink til å pynte, men jeg ville ha hatt flere kaker, fordi konfirmanter er i den alderen, er min erfaring, som virkelig liker søte ting, og gleder seg over kaker.

Jeg ville nok hatt en frisk bløtkake med mye friske bær, samt noe så enkelt og de kan lages i forveien, som gulrotkake og eplekake, jeg ville nok også hatt oreokake (fordi så mange unge elsker den) samt en kraftig sjokoladekake med feks syrlig bringebærsaus.

Videre ser noen flotte pikekyss og muffins og makroner flott ut, disse kan lages i fargene til selskapet.

Jeg syns videre kvæfjordkake er et must på et kakebord, men leser at du skriver den ligner på lyn og torden.

Viktigst syns jeg det er med et skikkelig fat med frisk frukt og bær, for alle oss som ikke liker kaker:-)

Lykke til med forberedelsene:-)

tips:

denne kaken er lett å lage og veeldig lett å pynte.

Det er alltid så kjekt å lese om når du skriver om mat og baking, Madelenemie! Jeg blir helt inspirert og får lyst til å lage masse fine kaker! :)

Endret av Cilien
påskelilje
12 timer siden, Xtra skrev:

Tre kaker? Det er jo det vi har i et vanlig familieselskap...

Enig med Lillemus - jeg hadde blitt kjempeskuffet dersom jeg som gjest hadde sett at det bare var tre kaker til såpass mange gjester!

påskelilje
1 time siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Teknikken er meget enkel, så her er en link av en stygg kake syns jeg, men prinsippet ser man hvor enkelt er.

De fine kakene, har damer som prater meg urolig og rastløs, jeg vil til teknikken og orker ikke høre på formålsløst snakk.

Derfor legger jeg ut en link, der man rett og slett ser prinsippet, dette er en av de enkleste kakepyntinger man kan gjøre, og en kake er gjort på noen få minutter, enten man vil ha roser i ulike farger eller sjatteringer av en.

Så stilig! Og det så jo faktisk enkelt ut! Men en trenger en kakesprøyte da, og sånne tuter. Det har ikke jeg, så det får bli en annen gang.

påskelilje
1 time siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Nei jeg syns ikke du skal kutte ut noen kake.

En konfirmasjon er virkelig dagen for et skikkelig bugnende kakebord:-)

Dette går bra, og på dagen vil du kjenne at hvert slit, det var det vært!

:-)

Lurte litt på om jeg skulle droppe en, men jeg gjør ikke det likevel. Smash-iskaken er ferdig laget i kveld. I morgen skal jeg ikke bake noe, men på lørdag lager jeg Verdens beste :-)

Konfirmanten sa så varmt til meg i kveld at hun satte så veldig pris på alt jeg gjorde for konfirmasjonen hennes, og at hun gledet seg veldig :-) Da ble jeg helt rørt!

påskelilje
9 timer siden, morsan skrev:

Min tdligere svigermor kunne finne på å ha fem kaker etter 17. mai-middagen, selv om vi kun var 6 voksne og 2 barn ;) Og insistere på at man smakte på alle!

Men tre kaker på 35 er kanskje litt snaut... Over står det 9 kaker pluss frukt - altså en kvart kake per pers! Det må jo bare bli alt for mye, selv med en bråta kakemonser til stede.

Ja, det blir nok en del til overs, men det gjør ikke noe. Da kan jeg ha noe med på jobben, og noe som dessert her hjemme påfølgende uke.

Fem kaker etter 17. mai middag var voldsomt!

påskelilje
12 timer siden, laban skrev:

Jeg ville droppet iskaken og marengskaken.  Hvis det er varmt, vil alle ha iskake, og da blir den fort for liten, dessuten skaper den lett mer søl enn andre kaketyper.  Siden du har fruktfat, synes jeg marengskake med frukt kan utgå. 

Men dette er altså bare synsing.  Lykke til uansett!

Nei, iskaken min er favoritten til mange - og den er ferdig laget. Den marengskaken tilbød ei venninne å lage, så den kommer uten stress fra meg :-) Det blir dessuten regn og kaldt... :-P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...