Gå til innhold

Jeg må innse at jeg er frisk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De fleste mennesker har tanker om at de ikke orker å leve lenger. Det er normalt med en følelse av angst og depresjon. Det er normalt at det går opp og ned. Så hvorfor tar jeg så mange medisiner? Jeg var normal før jeg begynte med medisiner, og jeg er lik etter at jeg begynte med medisiner. Jeg er på topp, og jeg er på bunn.  Har bare fått med meg noen ekstra bivirkninger.

Anonymkode: d3ddb...d72

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste mennesker har tanker om at de ikke orker å leve lenger. Det er normalt med en følelse av angst og depresjon. Det er normalt at det går opp og ned. Så hvorfor tar jeg så mange medisiner? Jeg var normal før jeg begynte med medisiner, og jeg er lik etter at jeg begynte med medisiner. Jeg er på topp, og jeg er på bunn.  Har bare fått med meg noen ekstra bivirkninger.

Nemlig! Derfor jeg sluttet på medisiner. Ingen vits i å ta de når de ikke funker. Faktisk har jeg blitt mye friskere etter at jeg sluttet. Bivirkningene ble borte.

Anonymkode: 0f7ec...7d9

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor begynte du på medisiner hvis du mener du var frisk?

stjernestøv
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det kan du si. Er vel medisinene som gjør meg dårlig og, for jeg fungerer jo så godt som bare det. Skulle aldri begynt med medisiner. 

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, Fionys skrev:

Hvorfor begynte du på medisiner hvis du mener du var frisk?

Fordi jeg var på bunn og ikke fungerte på jobb. Det skulle bare være for en stund, men nå har det gått 10-15 år og jeg tar bare mer og mer medisiner i håp om å bli bedre. Så nå må jeg innse at det bare er slik livet er. Jeg valgte ikke selv å bli født.

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg var på bunn og ikke fungerte på jobb. Det skulle bare være for en stund, men nå har det gått 10-15 år og jeg tar bare mer og mer medisiner i håp om å bli bedre. Så nå må jeg innse at det bare er slik livet er. Jeg valgte ikke selv å bli født.

Så da var du ikke frisk da du begynte på dem, eller normal som du skriver. Om du fortsatt er på bunn så forstår jeg ikke hvorfor du fortsetter å ta medisinene. Det er ikke alle som har effekt av medisiner, eller kanskje akkurat den medisinen ikke fungerer på deg.

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Trine skrev:

Så da var du ikke frisk da du begynte på dem, eller normal som du skriver. Om du fortsatt er på bunn så forstår jeg ikke hvorfor du fortsetter å ta medisinene. Det er ikke alle som har effekt av medisiner, eller kanskje akkurat den medisinen ikke fungerer på deg.

Det går opp og ned og det har det gjort lenge. Men det er vel slik livet er, selv om jeg ikke orker det. Oppturene veier ikke opp mot nedturene.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det går opp og ned og det har det gjort lenge. Men det er vel slik livet er, selv om jeg ikke orker det. Oppturene veier ikke opp mot nedturene.

Om du ikke orker det så er det ikke slik det skal være nei.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Trine skrev:

Jeg tenker på å slutte. Kan sikkert bare slutte med alt på en gang.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet jeg ikke hva dine nedturer skyldes, men har du gått til behandling?

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Fionys skrev:

Nå vet jeg ikke hva dine nedturer skyldes, men har du gått til behandling?

Jeg har vel gått i behandling nesten like lenge.

Skrevet
Den ‎27‎.‎04‎.‎2016 at 18.50, AnonymBruker skrev:

Var jeg deg, ville jeg slutte på en og en medisin, for om du skulle bli mye dårligere etter én nedtrapping, vet du at det var den medisinen som ga deg positiv effekt. Om du slutter på alt med en gang, kan du ikke si om en medisin kanskje hadde litt effekt eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Elionoe skrev:

Var jeg deg, ville jeg slutte på en og en medisin, for om du skulle bli mye dårligere etter én nedtrapping, vet du at det var den medisinen som ga deg positiv effekt. Om du slutter på alt med en gang, kan du ikke si om en medisin kanskje hadde litt effekt eller ikke.

Du sier noe der. Jeg skal gjøre det.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Elionoe skrev:

Det er synd at syke brukere rådes til å slutte med medisiner eller hvordan, av andre brukere. 

Anonymkode: 95496...e09

Skrevet
Den ‎27‎.‎04‎.‎2016 at 18.50, AnonymBruker skrev:

Dette vet du svaret på selv. Jeg skulle ønske at du ikke fikk kommentarer på denne typen utsagn.

Skrevet
Den ‎27‎.‎04‎.‎2016 at 14.44, AnonymBruker skrev:

Ja, livet kan være vanskelig for noen og enhver. Medisiner hjelper for enkelte typer vansker, men det finnes andre typer problemer som ikke løses ved medisinering.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, frosken skrev:

Dette vet du svaret på selv. Jeg skulle ønske at du ikke fikk kommentarer på denne typen utsagn.

NHD skriver at medisiner uten effekt ikke trenger nedtrapping. Men ja, jeg vet at det er lite å tape på å redusere gradvis.

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NHD skriver at medisiner uten effekt ikke trenger nedtrapping. Men ja, jeg vet at det er lite å tape på å redusere gradvis.

Hadde jeg sluttet brått på efexor så hadde jeg nok blitt enda dårligere enn jeg ble. Jeg hadde ingen effekt av dem, men måtte trappe ned fordet.

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, frosken skrev:

Ja, livet kan være vanskelig for noen og enhver. Medisiner hjelper for enkelte typer vansker, men det finnes andre typer problemer som ikke løses ved medisinering.

Jeg vet at medisiner ikke løser alt. Men det kan ikke ha noen hensikt i å ta medisiner når man ikke har det bedre enn før. Jeg hadde effekt. Men den avtok. Medisinene gir meg nå en tomhetsfølelse som gjør det vanskelig å komme opp igjen. Jeg er bare oppe i korte perioder når jeg er veldig gira. Men etterpå blir fallet enda større.

Skrevet (endret)

Medisiner bør en ikke bare ta  hvis en er dårlig humør, ulykkelig , kjærlighetssorg for å nevne noe.  Bare hvis det er  en kronisk lidelse eller tilstand inn i bildet.  Det fleste ganger må en gjøre noe forandringer i livet, ikke medisiner. mener jeg. da.

Endret av FGT

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...