Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fra før PTSD, gen. angst, alvorlig depressioner mm. Har tendens å havne i konflikter med mennesker. Etter alvorlig episode i fht arb.konflikt ba jeg om å bli henvist til DPS. Har tidligere vært på DPS i 2 år med samtaleterapi hvor behandleren landet på Bipolar lidelse uten å avklare 1 eller 2. Nåværende psykolog kunne ikke utrede meg dersom jeg ikke slutter med Sobril- 10 mg x1 per dag. og Imovane 7,5 x 1 per natt. Ble sendt til nedtrapping ved ruspol. Er dette virkelig nødvendig? Og hva med at j trenger å samtale med noen nå da jeg er så nedenfor pga arbeidskonflikten( er sykemeldt) - skal jeg først trappe ned medisinene i 3-6 mnd før jeg kan snakke med en psykolog? 

Skrevet

Glemte å nevne at jeg har nakkeskade pga trafikkulykke ( store smerter i ryggen/bryst) samt store smerter i kjeven/hodet/øret pga av angst så beroligende får jeg og ifht smerter som muskelavslappende. 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Slike pålegg kan jeg ikke karakterisere på annen måte enn med det litt ufaglige ordet: Tull!

Skrevet

hva anbefaler du jeg skal gjøre? forsøkt å finne privatpraktiserende psykolog/psykiater men det er lang venteliste

Skrevet
47 minutter siden, VICA skrev:

Glemte å nevne at jeg har nakkeskade pga trafikkulykke ( store smerter i ryggen/bryst) samt store smerter i kjeven/hodet/øret pga av angst så beroligende får jeg og ifht smerter som muskelavslappende. 

Hvis jeg var deg, så ville jeg ha skrevet et brev til avdelingsoverlegen og uttrykt uenighet i forhold til psykologens vurdering og bedt om at de så på saken på nytt.

Skrevet

Skal til fastlegen min om noen dager da jeg presist spurte han(sist jeg var hos han) om jeg bruker mye medisiner, noe han sa nei til. Derfor ble jeg meget overrasket over at jeg ble henvist til ruspol etter samtale på DPS. Altså dersom det menes at det jeg bruker er alt for mye er jeg villig å ta bort/trappe ned Sobril i samråd med min lege.Nå vet jo jeg ikke hva jeg skal gjøre med mine smerter dersom jeg tar dette bort.  Psyk.sykepleier på ruspol mente at disse medisinene hemmer utredning og behandling og derfor må de bort ( ifølge psykologen)

Skrevet

Støtter frosken forslag. Hvis du ikke får medhold, ville jeg bedt Fylkesmannen (Fylkeslegen) se på dette. Det hjelper deg ikke til behandling, men det får kanskje slutt på dette ufaglige, moralske tullballeriet. Det du bruker er "next to nothing". Å henvise deg til en ruspoliklinikk er latterlig.

Det er fritt behandlingsvalg, så kanskje du kan henvises til en naboDPS?

Skrevet

Takk for svar, da snakker jeg med legen min om det

AnonymBruker
Skrevet

www.forholdisme.no

Anonymkode: 35013...f89

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

www.forholdisme.no

Anonymkode: 35013...f89

Takk. Jeg antar at dette er skrevet av noen som kjenner meg og mine kjepphester meget godt :-)

AnonymBruker
Skrevet
Den 27. april 2016 at 21.38, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Takk. Jeg antar at dette er skrevet av noen som kjenner meg og mine kjepphester meget godt :-)

Ja, jeg har lagt merke til at du er en av de som fortsatt klarer å bruke "i forhold til" riktig. Stå på! :)

Anonymkode: 3e7b1...f53

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...