VICA Skrevet 27. april 2016 Skrevet 27. april 2016 Har fra før PTSD, gen. angst, alvorlig depressioner mm. Har tendens å havne i konflikter med mennesker. Etter alvorlig episode i fht arb.konflikt ba jeg om å bli henvist til DPS. Har tidligere vært på DPS i 2 år med samtaleterapi hvor behandleren landet på Bipolar lidelse uten å avklare 1 eller 2. Nåværende psykolog kunne ikke utrede meg dersom jeg ikke slutter med Sobril- 10 mg x1 per dag. og Imovane 7,5 x 1 per natt. Ble sendt til nedtrapping ved ruspol. Er dette virkelig nødvendig? Og hva med at j trenger å samtale med noen nå da jeg er så nedenfor pga arbeidskonflikten( er sykemeldt) - skal jeg først trappe ned medisinene i 3-6 mnd før jeg kan snakke med en psykolog? 0 Siter
VICA Skrevet 27. april 2016 Forfatter Skrevet 27. april 2016 Glemte å nevne at jeg har nakkeskade pga trafikkulykke ( store smerter i ryggen/bryst) samt store smerter i kjeven/hodet/øret pga av angst så beroligende får jeg og ifht smerter som muskelavslappende. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. april 2016 Skrevet 27. april 2016 Slike pålegg kan jeg ikke karakterisere på annen måte enn med det litt ufaglige ordet: Tull! 0 Siter
VICA Skrevet 27. april 2016 Forfatter Skrevet 27. april 2016 hva anbefaler du jeg skal gjøre? forsøkt å finne privatpraktiserende psykolog/psykiater men det er lang venteliste 0 Siter
frosken Skrevet 27. april 2016 Skrevet 27. april 2016 47 minutter siden, VICA skrev: Glemte å nevne at jeg har nakkeskade pga trafikkulykke ( store smerter i ryggen/bryst) samt store smerter i kjeven/hodet/øret pga av angst så beroligende får jeg og ifht smerter som muskelavslappende. Hvis jeg var deg, så ville jeg ha skrevet et brev til avdelingsoverlegen og uttrykt uenighet i forhold til psykologens vurdering og bedt om at de så på saken på nytt. 0 Siter
VICA Skrevet 27. april 2016 Forfatter Skrevet 27. april 2016 Skal til fastlegen min om noen dager da jeg presist spurte han(sist jeg var hos han) om jeg bruker mye medisiner, noe han sa nei til. Derfor ble jeg meget overrasket over at jeg ble henvist til ruspol etter samtale på DPS. Altså dersom det menes at det jeg bruker er alt for mye er jeg villig å ta bort/trappe ned Sobril i samråd med min lege.Nå vet jo jeg ikke hva jeg skal gjøre med mine smerter dersom jeg tar dette bort. Psyk.sykepleier på ruspol mente at disse medisinene hemmer utredning og behandling og derfor må de bort ( ifølge psykologen) . 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. april 2016 Skrevet 27. april 2016 Støtter frosken forslag. Hvis du ikke får medhold, ville jeg bedt Fylkesmannen (Fylkeslegen) se på dette. Det hjelper deg ikke til behandling, men det får kanskje slutt på dette ufaglige, moralske tullballeriet. Det du bruker er "next to nothing". Å henvise deg til en ruspoliklinikk er latterlig. Det er fritt behandlingsvalg, så kanskje du kan henvises til en naboDPS? 0 Siter
VICA Skrevet 27. april 2016 Forfatter Skrevet 27. april 2016 Takk for svar, da snakker jeg med legen min om det 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 27. april 2016 Skrevet 27. april 2016 www.forholdisme.no Anonymkode: 35013...f89 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 27. april 2016 Skrevet 27. april 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: www.forholdisme.no Anonymkode: 35013...f89 Takk. Jeg antar at dette er skrevet av noen som kjenner meg og mine kjepphester meget godt :-) 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 29. april 2016 Skrevet 29. april 2016 Den 27. april 2016 at 21.38, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Takk. Jeg antar at dette er skrevet av noen som kjenner meg og mine kjepphester meget godt :-) Ja, jeg har lagt merke til at du er en av de som fortsatt klarer å bruke "i forhold til" riktig. Stå på! Anonymkode: 3e7b1...f53 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.