Gå til innhold

Topimax mot overspising. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har fått råd her inne om medisinen Topimax ifht overspising. Jeg sliter mye med det for tiden, og det blir bare verre og verre føler jeg. 

Jeg greier ikke snu/slutte slik som tidligere. Jeg har lagt på med 10 kilo på 2 mnd, og det går virkelig utover selvbildet og følelsene. Sliter i utgangspunktet med depresjon og angst, og står på cipralex for dette.

vurderer nå å spørre legen om legemiddelet Topimax, men har hørt at det ikke er godkjent i Norge og at man må fylle visse kriterier osv får å få resept. 
Hvilke kriterier er dette? Hvis det kan få meg til å slutte å tenke på mat til enhver tid, og slutte og spise meg ihjel er alt verdt det. Jeg orker ikke dette mer. Blir bare mer og mer nedfor, og spiser mer og mer..... 

Håper noen kan gi meg gode svar. 

Skrevet

har spurt om topimax flere ganger, men aldri fått.

Skrevet

Hva var begrunnelsen? Ser jo at det er vanvittige bivirkninger, men akkurat nå vil jeg heller ha bivirkninger enn å ha det sånn.. leser også på nett at mange har kun bivirkninger som tapt matlyst og litt dårlig hukommelse, men ikke de alvorlige. 

Skrevet

Har nå lest at de kan dempe mani blant annet. Er jo mange antiepileptika som brukes i psykiatrien. Og i usa ser jeg det er mange som bruker det mot bulimi og bed 

Skrevet

ja det er rart jeg ikke får det, siden jeg sliter MYE med mani, og har lagt på meg 40 kg av medisinene mot det!

Skrevet

Hmm. Ja. Da er det vel usannsynlig at jeg får det. Er utrolig frustrert. Mister kontrollen. Enda jeg er kontrollfrik på alle andre punkter.. :/ men mat er min mat å rømme på. Når jeg spiser glemmer jeg alt. Men skyldfølelsen og depresjonen blir ekstra fremtredende etterpå. Og orker ikke snakke med noen om det. Har fortalt psykologen nå. Men ingen andre. Teenger forandring. Må slutte med dette før det går ut over forholdet og alt. 

Skrevet

Jeg vet av folk som har fått det, så det skader ikke prøve å få den. Jeg skal prøve på nytt når jeg flytter til hjembyen min. Har gitt opp DPS her jeg bor på topimax-området

Skrevet

Går det an å spørre fastlegen eller må jeg spørre psykiater? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...