Gå til innhold

Plutselig tanke om å kutte meg - NHD

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Har i åtte år hatt perioder med depresjoner. Aldri hatt selvmordstanker eller selvskading. Nå, plutselig har jeg fått en tanke om hvordan det ville være å kutte meg.. Er dette normalt etter oppstart av ssri ? Startet for noen måneder siden. Det skremmer meg litt. Vet det er galt, men føler litt "trang" .. Har ikke planer om å gjøre det, men er litt som når jeg var gravid og følte jeg måtte sniffe visse lukter. Gjorde det ikke, men hadde en sterk trang til å gjøre det. Greier på et vis beherske meg . 

Anonymkode: 7c614...b5e

AnonymBruker
Skrevet

Høres ganske normalt ut for meg. Hadde det sånn selv. Bra at du ikke har planer om å kutte deg. Det er absolutt ikke verdt det. Det føles godt å tenke det, litt mindre godt å gjøre det, og til slutt så innser du at det ikke var noe vits i det hele tatt. 

Anonymkode: 4fe17...c09

Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Har i åtte år hatt perioder med depresjoner. Aldri hatt selvmordstanker eller selvskading. Nå, plutselig har jeg fått en tanke om hvordan det ville være å kutte meg.. Er dette normalt etter oppstart av ssri ? Startet for noen måneder siden. Det skremmer meg litt. Vet det er galt, men føler litt "trang" .. Har ikke planer om å gjøre det, men er litt som når jeg var gravid og følte jeg måtte sniffe visse lukter. Gjorde det ikke, men hadde en sterk trang til å gjøre det. Greier på et vis beherske meg . 

Anonymkode: 7c614...b5e

Det kan absolutt være en oppstartsbivirkning. Bit tennene sammen - dersom det er en oppstartsbivirkning vil det gå over. Jeg har nylig startet opp på et nytt AD. For meg skjedde det her én kveld, bare et par timer, men det var skikkelig ekkelt. Aldri hatt tanker om å skade meg selv, men det kom helt intenst. Kjente ikke igjen meg selv. Men så forsvant det, og har vært borte siden.

Skrevet (endret)

Sånn jeg hadde det i går. Intens trang til å gjør det. Stakk neglene i armen i stedet. Hadde kjenpe lyst til å ta en kniv og stikke meg. Men har det ikke sånn i dag heldigvis. Har aldri vært sånn heller. Begymte å lure på om jeg virkelig begynner bli sprø..

Endret av Trettheten

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...