Gå til innhold

Min kjærestes forhold til sin ex-familie

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg og kjæresten har vært sammen i 3 år,vi bor hver for oss og møtes kun når det er helg.Jeg har barn fra tidligere forhold,det har ikke han.Jeg har ikke noe kontakt med familien til min ex,det har derimot han.Det vil si han har ikke fortalt meg at de er søsken av ex.Jeg trodde lenge de kun var "venner" siden han har fortalt at han har hjulpet til med barnepass for et vennepar og bidratt med oppussing.Han har lånt bort ting og ikke fått dem tilbake.Alt dette trodde jeg jo egentlig hørte "fortiden" til.Denne ex-familien vet at vi er kjærester.Likevel,ganske så ofte er det spesielt en som ringer seint på kvelden/midt på natta for å snakke med kjæresten min.Hender seg han ikke tar telefonen,men når han gjør det så er det egentlig ikke noe mye prating.Det virker rett og slett som at det er en slags kontroll på om han er hjemme,og om han er alene.En gang dukket han faktisk opp på besøk,da føltes det som om han var mest der for å observere hva vi holdt på med.Jeg så for meg at de som var "venner" hadde lett for å prate sammen,men der var det mest kjæresten min som holdt samtalen i gang.Så dro han bare sånn plutselig.Jeg begynner jo å bli lei av dette,for hvorfor i all verden skal han ha kontakt med dem? Han har jo omgangsvenner av mye bedre "standard" tenker jeg.

Anonymkode: 905a3...b6d

Fortsetter under...

Hvis dere har vært sammen i tre år, kan dere vel snakke åpent sammen om det?  Hvorfor spør du ikke (på en hyggelig, nysgjerrig måte uten å røpe at du er lei eller irritert) ham litt om dette "venneforholdet"?  Det er vel ingen regler for den slags, men hvis det virkelig er en "enveisrelasjon" med preg av kontroll og tjenester han ikke får noe igjen for, trenger han kanskje litt støtte for å komme ut av det?   

Nicklusheletida
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og kjæresten har vært sammen i 3 år,vi bor hver for oss og møtes kun når det er helg.Jeg har barn fra tidligere forhold,det har ikke han.Jeg har ikke noe kontakt med familien til min ex,det har derimot han.Det vil si han har ikke fortalt meg at de er søsken av ex.Jeg trodde lenge de kun var "venner" siden han har fortalt at han har hjulpet til med barnepass for et vennepar og bidratt med oppussing.Han har lånt bort ting og ikke fått dem tilbake.Alt dette trodde jeg jo egentlig hørte "fortiden" til.Denne ex-familien vet at vi er kjærester.Likevel,ganske så ofte er det spesielt en som ringer seint på kvelden/midt på natta for å snakke med kjæresten min.Hender seg han ikke tar telefonen,men når han gjør det så er det egentlig ikke noe mye prating.Det virker rett og slett som at det er en slags kontroll på om han er hjemme,og om han er alene.En gang dukket han faktisk opp på besøk,da føltes det som om han var mest der for å observere hva vi holdt på med.Jeg så for meg at de som var "venner" hadde lett for å prate sammen,men der var det mest kjæresten min som holdt samtalen i gang.Så dro han bare sånn plutselig.Jeg begynner jo å bli lei av dette,for hvorfor i all verden skal han ha kontakt med dem? Han har jo omgangsvenner av mye bedre "standard" tenker jeg.

Nå er det jo sånn at familiemedlemmer også kan være venner og jeg synes det blir drøyt å nekte dem kontakt. Når man treffes i voksen alder, så må man nesten akseptere at kjærestene har en fortid. Du kan sette ned foten for telefonsamtaler midt på natta, men du kan jo ikke nekte dem kontakt ut over det.

Endret av Nicklusheletida
Et øyeblikk siden, Nicklusheletida skrev:

Nå er det jo sånn at familiemedlemmer også kan være venner og jeg synes det blir drøyt å nekte dem kontakt. Når man treffes i voksen alder, så må man nesten akseptere at kjærestene har en fortid. Du kan sette nrd foten for telefonsamtaler midt på natta, men du kan jo ikke nekte dem kontakt ut over det.

Enig.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så for meg at de som var "venner" hadde lett for å prate sammen,men der var det mest kjæresten min som holdt samtalen i gang.Så dro han bare sånn plutselig.Jeg begynner jo å bli lei av dette,for hvorfor i all verden skal han ha kontakt med dem? Han har jo omgangsvenner av mye bedre "standard" tenker jeg.

Kanskje besøket syntes det var litt ubehagelig at du var der og derfor ikke snakket så mye? Den siste setningen din er så hinsides upassende at jeg knapt kan tro at det står der... Kanskje de tenker at han kunne hatt en kjæreste av "bedre standard" også?

Min eks' søster sa til meg da eksen og jeg skilte lag at - "Du skiller deg fra XX, men tro ikke at du skiller deg fra oss av den grunn!" :) Altså, på en koselig måte - jeg er fremdeles veldig glad i dem og blir gjerne buden bort til eksen på kaffeslabberas om noen av hans søsken er på besøk. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...