Gå til innhold

Zombie av Lamictal

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker 200 mg + 200 mg Lamictal (epilepsi). Jeg har kun stått på 200 mg morgen i to uker, men hjernen min bedøves. Jeg er fysisk og psykisk sliten på formiddag og ettermiddag. Jeg vet det er uheldig, men klarer ikke å holde meg våken hele formiddagen og sover 2-3 timer, uten at dette har innvirkning på nattesøvnen. Føler at musklene i ansiktet har sluttet å fungere. Jeg som tidligere hadde et lite smil rundt munnen både når jeg var alene og sammen med noen, orker ikke lenger å smile når jeg er alene. Øynene er bare halvveis åpne.

Jeg har time til nevrolog 13. mai og vurderer å kutte ut 200 mg-morgendosen i morgen den dag, for denne hverdagen orker jeg bare ikke... Jeg har kraftige GTK-anfall og har nylig hatt to anfall med én dags mellomrom, så jeg vet jo det egentlig er galskap, men jeg vil ha et liv...

Og hva gjør jeg?

Anonymkode: 38649...2fa

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

1. Det er for tidlig å evaluere. Du må holde ut.

2. Det kan skyldes anfallene og ikke medisinen.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

1. Det er for tidlig å evaluere. Du må holde ut.

2. Det kan skyldes anfallene og ikke medisinen.

OK. Jeg skal holde ut og dagens morgendose er tatt. Kan det være at denne zombie-tilstanden er opptrappingsbivirkninger og at de vil gi seg etter hvert? Hvor lang tid må jeg da eventuelt holde ut disse bivirkningene?

Hvis jeg ikke setter på alarm slik at jeg sover i ca. 8 timer, kan jeg sove både 10 og 12 timer uten problem, i tillegg til de nevnte timene på formiddagen. Jeg bør vel fortsette å vekkes etter 8 timer selv om jeg kunne lett ha sovet mer? Hvordan stiller du deg til sovingen på formiddagen; bør jeg forsøke å unngå den? Den føles helt umulig å komme over, for hele kroppen blir tung, åndedrettet blir roligere og øynene føles umulige å holde oppe, de som kun er halvveis oppe til vanlig...

Tusen takk for svar!

Anonymkode: 38649...2fa

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde mye av de lignende symptomene under opptrapping av lamictal. Hver gang jeg økte kom de samme symptomene. De gikk bort etter 1-2 uker.

Anonymkode: 8dec4...55e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...