Gå til innhold

Cipralex

Anbefalte innlegg

rosemarisovik
Skrevet

Når en tar speil av cipralex tar en da av ecitalopram eller citalopram? Trodde citalopram var cipramil? Jeg har et speil på 93 på citalopram i sommer. Men jeg går på cipralex 20mg, litt dårlig virkning på meg nå, cipralex virka topp for 7 år siden på 10 mg, men slutta å virka øka til 20 mg men får ikke samme virkning som jeg hadde. Føler legen ikke er så erfaren på dette feltet .Er spørsmål om å øke til 25 mg nå eller bytte til Zoloft, kanskje det er noe annet som kan hjelpe også for panikk angst. Ecitalopram og citalopram har jo helt like referanseområder i serum. noen som kan hjelpe?

Skrevet

Jeg vet ikke hva som er riktig, men da jeg tok speil så fikk jeg svar: s-escitalopram - 24 og demetylescitalopram - 22. Da jeg gikk inn på furst for å sjekke og søkte på demetylescitalopram så kom s-escitalopram opp. Om det er det samme så forstår jeg ikke hvorfor det ble målt ulike verdier. Det står at citalopram er Cipramil og Desital.

Skrevet (endret)

Når du tar serumkonsentrasjonsmåling av Cipralex måler de escitalopram som har referanseområde 20-120. Citalopram er Cipramil og har referanseområde 70-350. Egentlig skulle jeg tro at referanseområdet for escitalopram skulle være halvparten av citalopram, men sånn er det tydeligvis ikke. 

Demetyl- er det relativt inaktive nedbrytningsproduktet av stoffet og måles stort sett for å se på hvordan du bryter ned medisinen. For noen medisiner har dette produktet en betydelig farmakologisk effekt (f.eks med fluoxetin) og inkluderes da enten i totaltallet (analysen heter da f.eks fluoxetin-total eller klomipramin-total) eller tas med i beregningen av legen.

Endret av issomethingwrong

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...