Gå til innhold

Reagerer sterkt på stress, genetisk eller fra ytre påvirkning?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ganske mye å gjøre på jobben for tiden men jeg trives og elsker jobben. Jeg har søkt på studier til høsten. Ellers er livet mitt rolig, jeg har ingen konflikter med mine nærmeste og alt er på plass og rolig. Likevel har det satt seg en knyttneve i magen på meg som er umulig å bli kvitt. Har forsøkt trening, pusteøvelser, og å snu tanker som kan stresse meg. Jeg lurer på hvorfor jeg har så sterk reaksjon på stress? Akkurat som om jeg har veldig kort vei fra tilstand av ro og til jeg går i krisemodus. 

Jeg kjenner igjen følelsen av angst fra jeg var barn. En voksen familiemedlem som bodde hjemme hos oss var noen ganger voldelig mot mine foreldre, jeg husker ikke hvor hyppig dette var, men husker frykten for at moren min skulle dø. hun ble aldri alvorlig skadet, men det ble kastet møbler og litt sånne lyder av basketak da jeg gjemte meg i et annet rom. Jeg hadde fluktplan klar, jeg hadde mye mareritt om denne personen og var redd for å bli alene hjemme med denne personen. Dette pågikk da jeg var rundt fem til jeg ble rundt 12 og familiemedlemmet flyttet fra oss. Kan denne opplevelsen ha påvirket kroppen min til å gå raskt inn i alarmberedskap? Eller tror du jeg bare en medfødt følsomhet?

Anonymkode: 9ea1c...484

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...