Gå til innhold

å akseptere.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Latuda er vel ingen vidunderpille? 

Må vel finne meg i å bli dårlig? Medisinen stopper jo ikke alt? Det er vel en alvorlig sykdom jeg har,og den går ikke ubemerket hen? Må leve med det? 

Flere som aldri blir helt bra?

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

26

• Annkarin

8

• AnonymBruker

7

• ISW

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Du er nok inne på noe der.

Det handler om å gjøre det man får til og som gir deg noe. Selvfølgelig er sykdom en begrensning, men da må man lete etter det man faktisk får til.

Jeg kan aldri slå Usain Bolt på 100-meter, jeg blir aldri like god som Petter Northug til å gå på ski. Uansett hvor mye jeg trener så kommer jeg ikke i nærheten. Men jeg kan gjøre andre ting (f.eks å være leder) hvor jeg kan være flinkere enn de. Selv om jeg har en sykdom. 

Kanskje du bør bruke litt tid på å finne ut hva du ønsker å gjøre i tiden du har igjen på jorda?

stjernestøv
Skrevet
13 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Du er nok inne på noe der.

Det handler om å gjøre det man får til og som gir deg noe. Selvfølgelig er sykdom en begrensning, men da må man lete etter det man faktisk får til.

Jeg kan aldri slå Usain Bolt på 100-meter, jeg blir aldri like god som Petter Northug til å gå på ski. Uansett hvor mye jeg trener så kommer jeg ikke i nærheten. Men jeg kan gjøre andre ting (f.eks å være leder) hvor jeg kan være flinkere enn de. Selv om jeg har en sykdom. 

Kanskje du bør bruke litt tid på å finne ut hva du ønsker å gjøre i tiden du har igjen på jorda?

Er jo begrenset hva jeg klarer. Kan ikke være leder en gang. Men å være mor er viktig for meg,selv om jeg ikke alltid er i form. Å snakke med barna er viktig for meg, å gjøre ting med dem. 

Skrevet

Da har du fokus på det😊 Det er en umåtelig stor oppgave å være mor. Ikke alle som snakker og lytter til sine barn. At du noen ganger ikke får til morsrollen slik du skulle ønsket, kan også være en ballast for barna å ta med seg videre i livet. 

Ingen kan gjøre det bedre enn det de får til. Og da er det bra nok. Ingen kan noe for hvilke utfordringer man får utdelt her i livet, man kan bare gjøre sitt beste.

Ønsker at du får bedre tider framover, og at du opplever å bli lyttet til av helsevesenet. Ha tålmodighet med de nye medisinene. "Hang in there" 💞

Skrevet
17 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er jo begrenset hva jeg klarer. Kan ikke være leder en gang. Men å være mor er viktig for meg,selv om jeg ikke alltid er i form. Å snakke med barna er viktig for meg, å gjøre ting med dem. 

Jeg tror det er en større prestasjon å være en god mor enn å være leder. Så det må du være stolt av. Du har klart noe jeg ikke har klart (selv om jeg i det siste har blitt litt mer optimistisk av en grunn :-), og motsatt. Det gjelder å finne de tingene du liker å gjøre. Alt måles ikke i penger og effektivitet.

stjernestøv
Skrevet
10 minutter siden, Marigrete skrev:

Da har du fokus på det😊 Det er en umåtelig stor oppgave å være mor. Ikke alle som snakker og lytter til sine barn. At du noen ganger ikke får til morsrollen slik du skulle ønsket, kan også være en ballast for barna å ta med seg videre i livet. 

Ingen kan gjøre det bedre enn det de får til. Og da er det bra nok. Ingen kan noe for hvilke utfordringer man får utdelt her i livet, man kan bare gjøre sitt beste.

Ønsker at du får bedre tider framover, og at du opplever å bli lyttet til av helsevesenet. Ha tålmodighet med de nye medisinene. "Hang in there" 💞

Ja får ha fokus på det. Det er det eneste jeg er..mor og det vil jeg jo være livet ut. 

Jo takk for det :) Men tror jeg gir opp det teamet jeg har med å gjøre. 

stjernestøv
Skrevet
3 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg tror det er en større prestasjon å være en god mor enn å være leder. Så det må du være stolt av. Du har klart noe jeg ikke har klart (selv om jeg i det siste har blitt litt mer optimistisk av en grunn :-), og motsatt. Det gjelder å finne de tingene du liker å gjøre. Alt måles ikke i penger og effektivitet.

Å, men du er nok en god leder :) 

Nei penger er ikke så viktig, men jeg liker å spandere mat på ungene ute da. Er ikke så flink å lage mat selv. 

stjernestøv
Skrevet

Jeg sover til ellve nå som jeg tar truxal. Og de sier jeg snorker så høyt at det durer i huset 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg sover til ellve nå som jeg tar truxal. Og de sier jeg snorker så høyt at det durer i huset 

Ville du ikke sove da?

Anonymkode: c40e1...b37

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ville du ikke sove da?

Joda-er bare glad til jeg-

stjernestøv
Skrevet

Vet ikke om jeg kan akseptere dette, var bare en liten tur hos foreldrene mine. Nå er jeg dårlig fysisk og psykisk, var dårlig i ryggen, hoften og foten fra før da. Men tvang meg ut. Samboeren har healet meg, virket som jeg bøle enda verre etter det :( 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Vet ikke om jeg kan akseptere dette, var bare en liten tur hos foreldrene mine. Nå er jeg dårlig fysisk og psykisk, var dårlig i ryggen, hoften og foten fra før da. Men tvang meg ut. Samboeren har healet meg, virket som jeg bøle enda verre etter det :( 

Du får gå til legen å ta en skikkelig sjekk.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du får gå til legen å ta en skikkelig sjekk.

Ja bestiller time i morgen. 

stjernestøv
Skrevet

Frister ikke å ta truxal heller. Ser jeg er sløv i øynene og føler meg sløv og :( Går det over?

Skrevet

Blir ikke helt bra jeg heller, kanskje fordi jeg er sløv med fisk for tiden

stjernestøv
Skrevet
3 minutter siden, Annkarin skrev:

Blir ikke helt bra jeg heller, kanskje fordi jeg er sløv med fisk for tiden

Fisk er vel bra? 

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Fisk er vel bra? 

Orker ikke mer

stjernestøv
Skrevet
3 minutter siden, Annkarin skrev:

Orker ikke mer

Nei du trenger jo ikke spise mer fisk. 

Skrevet
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Nei du trenger jo ikke spise mer fisk. 

Jo for da holder jeg meg stabil 

stjernestøv
Skrevet
Et øyeblikk siden, Annkarin skrev:

Jo for da holder jeg meg stabil 

Ok. Jeg er dårlig men det forstår ikke sykepleieren. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...