Gå til innhold

NHD/ Hva er disse intense og plagsomme tankene?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har bipolar lidelse2 og bruker en liten dose Lamictal og en voksen dose AP. De siste ukene har jeg begynt... Ja, hvordan skal jeg forklare det.. Vel, jeg har begynt å tenke hva andre kommer til å svare og si. Jeg tenker f.eks hva barna og mannen kommer til å svare meg før de har sagt noe. Gjerne litt katastrofepreget. Det fører til at jeg har mange dialoger inni i meg hele tiden. Det er temmelig slitsomt. Og nesten hundre prosent tar jeg jo feil i hva de kommer til å si.. Er dette et sykdomstegn/unormalt? Hva kan jeg evt gjøre for å stoppe dette?

Anonymkode: 15025...462

Skrevet

Høres ut som en form for tankekjør. Det er noe dritt. Det eneste som hjelper for meg når jeg får det er å øke ap, men siden du allerede tar en voksen dose så vet jeg ikke.

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, Gondor skrev:

Høres ut som en form for tankekjør. Det er noe dritt. Det eneste som hjelper for meg når jeg får det er å øke ap, men siden du allerede tar en voksen dose så vet jeg ikke.

Ja, dette er kanskje tankekjør.. Det er som jeg går rundt og forutser alt som skal skje og sies.. :-( Veldig slitsomt! Jeg kan nok ikke ta større dose AP, er på maxdosa..

Skrevet

Liten dose zyprexa ved siden av hjelper

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Annkarin skrev:

Liten dose zyprexa ved siden av hjelper

Takk for svar, men det må da finnes andre løsninger enn ennå mer medisin..?

stjernestøv
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar, men det må da finnes andre løsninger enn ennå mer medisin..?

Nei 

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Kan det være tvangstanker?

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Kan det være tvangstanker?

Ja, det er vel det med mest sannsynlighet det kan være.. Hva kan jeg selv gjøre med det? Går ikke i noen behandling nå. Har tidligere år gått i terapi..

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er vel det med mest sannsynlighet det kan være.. Hva kan jeg selv gjøre med det? Går ikke i noen behandling nå. Har tidligere år gått i terapi..

Høye doser ssri. 

Anonymkode: 29734...d9b

Skrevet

Jeg er også bipolar 2 og sliter med det samme.
Tankene kan rase avgårde over hva alle andre tenker om meg og hva jeg gjør til en hver tid.
Utrolig slitsomt.

Brukte mye tid på utenlandske forum og fant noe som fungerer for meg, men nå går ikke jeg på noe medisin så jeg vet ikke hvordan det er å ta dette sammen med det. Jeg bruker 5-HTP, noe som dessverre ikke er lov i Norge. Men det hjelper meg og også et par venner av meg som sliter med mye negative tanker. Jeg har bestilt det fra England men staten skulle vel stramme inn på kosttilskudd osv. Så om jeg hadde fått det inn nå vet jeg ikke.

Ellers så vet jeg om enkelte som bruker meditasjon. Men jeg klarer ikke å fokusere bra nok når jeg er slik som nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...