florista Skrevet 1. mai 2016 Skrevet 1. mai 2016 Hei. Jeg begynner å komme i en situasjon som jeg gjerne ønsker å være forberedt på. Spesielt med tanke på at det omhandler barn og vil gjøre/si det som er best. Det gjelder selvskadingsarr. Jeg har noen tynne streker på armene men nokså store og skjemmende arr på leggene. Nå begynner mine tantebarn å bli så store at jeg kan forvente meg spørsmål om de ser det. Hittil har jeg alltid vært flink å skjule det. Alderen på barna spriker seg fra 2-9 år. Hvis de spør? Hva svarer jeg de i de enkelte aldersgruppene? Er dette noe jeg skal spørre foreldrene snakke med de eller la naturen gå sin gang? Hva svarer jeg? Alder på ungene: 2, 4, 6 og 9 år. Både gutter og jenter. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2016 Skrevet 1. mai 2016 1 time siden, florista skrev: Hei. Jeg begynner å komme i en situasjon som jeg gjerne ønsker å være forberedt på. Spesielt med tanke på at det omhandler barn og vil gjøre/si det som er best. Det gjelder selvskadingsarr. Jeg har noen tynne streker på armene men nokså store og skjemmende arr på leggene. Nå begynner mine tantebarn å bli så store at jeg kan forvente meg spørsmål om de ser det. Hittil har jeg alltid vært flink å skjule det. Alderen på barna spriker seg fra 2-9 år. Hvis de spør? Hva svarer jeg de i de enkelte aldersgruppene? Er dette noe jeg skal spørre foreldrene snakke med de eller la naturen gå sin gang? Hva svarer jeg? Alder på ungene: 2, 4, 6 og 9 år. Både gutter og jenter. Du kan svare at det er bare slik din hud er. Hvis du klarer å være avslappet på dette, så fungerer et slikt svar. Jeg synes også at dette er den beste løsningen inntil de er vesentlig eldre, barn trenger ikke å innvies i noe som er så komplekst, skremmende og vanskelig å forstå. Anonymkode: 4e100...853 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.