Gå til innhold

Hva svarer man unger ang selvskadingsarr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. 

Jeg begynner å komme i en situasjon som jeg gjerne ønsker å være forberedt på. Spesielt med tanke på at det omhandler barn og vil gjøre/si det som er best. 

Det gjelder selvskadingsarr. Jeg har noen tynne streker på armene men nokså store og skjemmende arr på leggene. Nå begynner mine tantebarn å bli så store at jeg kan forvente meg spørsmål om de ser det. Hittil har jeg alltid vært flink å skjule det. 

Alderen på barna spriker seg fra 2-9 år. 

Hvis de spør? Hva svarer jeg de i de enkelte aldersgruppene? Er dette noe jeg skal spørre foreldrene snakke med de eller la naturen gå sin gang? 

Hva svarer jeg? Alder på ungene: 2, 4, 6 og 9 år. Både gutter og jenter. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, florista skrev:

Hei. 

Jeg begynner å komme i en situasjon som jeg gjerne ønsker å være forberedt på. Spesielt med tanke på at det omhandler barn og vil gjøre/si det som er best. 

Det gjelder selvskadingsarr. Jeg har noen tynne streker på armene men nokså store og skjemmende arr på leggene. Nå begynner mine tantebarn å bli så store at jeg kan forvente meg spørsmål om de ser det. Hittil har jeg alltid vært flink å skjule det. 

Alderen på barna spriker seg fra 2-9 år. 

Hvis de spør? Hva svarer jeg de i de enkelte aldersgruppene? Er dette noe jeg skal spørre foreldrene snakke med de eller la naturen gå sin gang? 

Hva svarer jeg? Alder på ungene: 2, 4, 6 og 9 år. Både gutter og jenter. 

Du kan svare at det er bare slik din hud er. Hvis du klarer å være avslappet på dette, så fungerer et slikt svar. Jeg synes også at dette er den beste løsningen inntil de er vesentlig eldre, barn trenger ikke å innvies i noe som er så komplekst, skremmende og vanskelig å forstå.

Anonymkode: 4e100...853

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...