AnonymBruker Skrevet 1. mai 2016 Skrevet 1. mai 2016 Hei. Jeg har noen ganske krasse diskusjoner med faren min. Jeg prøver å forholde meg saklig men han er krass. Og hvis jeg har en problemstilling jeg vil drøfte med min mor, og han er tilstede , så er det som om problemet blir mye større enn det er når og dersom han blander seg inn. Og han skal aldri gi seg i en diskusjon. Jeg kjenner etter disse diskusjonene at jeg får et høyt adrenalin og stress nivå i kroppen. Det kan sitte i lenge etterpå.Jeg prøver å si til meg selv at det er han som er sint og at det er han som eier aggresjonen i samtalen. Men det hjelper ikke. Jeg føler meg urolig og ukomfortabel etter dikusjonene med han. Er det noen tips til hva jeg kan gjøre for å dempe adrenalinet? Mann Anonymkode: 1acdd...f65 0 Siter
ISW Skrevet 1. mai 2016 Skrevet 1. mai 2016 Det farmakologiske svaret: Korttidsvirkende betablokkere ved behov. Det mer fornuftige rådet fra meg: Løp en tur etter slike diskusjoner og bruk adrenalinet til noe fornuftig. Det har en god beroligende effekt i timer etterpå. Så kan du jo også vurdere om det er verdt å engasjere seg så mye. Du kan ikke forandre faren din, men du kan velge hvordan du vil forholde deg til han i slike diskusjoner. 1 Siter
frosken Skrevet 2. mai 2016 Skrevet 2. mai 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har noen ganske krasse diskusjoner med faren min. Jeg prøver å forholde meg saklig men han er krass. Og hvis jeg har en problemstilling jeg vil drøfte med min mor, og han er tilstede , så er det som om problemet blir mye større enn det er når og dersom han blander seg inn. Og han skal aldri gi seg i en diskusjon. Jeg kjenner etter disse diskusjonene at jeg får et høyt adrenalin og stress nivå i kroppen. Det kan sitte i lenge etterpå.Jeg prøver å si til meg selv at det er han som er sint og at det er han som eier aggresjonen i samtalen. Men det hjelper ikke. Jeg føler meg urolig og ukomfortabel etter dikusjonene med han. Er det noen tips til hva jeg kan gjøre for å dempe adrenalinet? Mann Anonymkode: 1acdd...f65 Gå deg en tur etter en slik diskusjon, og i tillegg kan du jo også vurdere hvilke temaer som er hensiktsmessige å ta opp med ham. Det er normalt å være opprørt etter en krangel. 1 Siter
FGT Skrevet 2. mai 2016 Skrevet 2. mai 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har noen ganske krasse diskusjoner med faren min. Jeg prøver å forholde meg saklig men han er krass. Og hvis jeg har en problemstilling jeg vil drøfte med min mor, og han er tilstede , så er det som om problemet blir mye større enn det er når og dersom han blander seg inn. Og han skal aldri gi seg i en diskusjon. Jeg kjenner etter disse diskusjonene at jeg får et høyt adrenalin og stress nivå i kroppen. Det kan sitte i lenge etterpå.Jeg prøver å si til meg selv at det er han som er sint og at det er han som eier aggresjonen i samtalen. Men det hjelper ikke. Jeg føler meg urolig og ukomfortabel etter dikusjonene med han. Er det noen tips til hva jeg kan gjøre for å dempe adrenalinet? Mann Anonymkode: 1acdd...f65 Snakk med din mor om problemstillingen din når ikke din far er tilstede. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.