Gå til innhold

Seponere wellbutrin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forsøker med den først. Bruker 150 mg daglig. Nå la jeg en tablett annen hver dag i dosetten. Er det en grei nedtrapping?

Anonymkode: 653d9...69d

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du skal seponere medisiner så har du vell en plan om hvordan det skal skje sammen med legen din? 

Anonymkode: 5ca52...ddd

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forsøker med den først. Bruker 150 mg daglig. Nå la jeg en tablett annen hver dag i dosetten. Er det en grei nedtrapping?

Dersom man går fast til psykiater, så synes jeg det er misbruk av dol å be om støtte til seponering av medisiner i stedet for evt. å lage en plan sammen med behandler.

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, frosken skrev:

Dersom man går fast til psykiater, så synes jeg det er misbruk av dol å be om støtte til seponering av medisiner i stedet for evt. å lage en plan sammen med behandler.

Beklager. Visste ikke at det var misbruk av dol å spør om råd ang. medisiner. Får finne ut av det selv. Det er ikke alle av oss som har hyppig kontakt med helsevesenet.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Beklager. Visste ikke at det var misbruk av dol å spør om råd ang. medisiner. Får finne ut av det selv. Det er ikke alle av oss som har hyppig kontakt med helsevesenet.

Jeg skrev "dersom man har kontakt med psykiater". Hvis det er lenge mellom hver time, så bør man vel allikevel vente til neste time eller evt. sende et brev og be om veiledning. Jeg kan ikke helt se vitsen med evt. regelmessig kontakt med spesialisthelsetjenesten dersom man ikke rådfører seg med behandler om medisinering.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, frosken skrev:

Jeg skrev "dersom man har kontakt med psykiater". Hvis det er lenge mellom hver time, så bør man vel allikevel vente til neste time eller evt. sende et brev og be om veiledning. Jeg kan ikke helt se vitsen med evt. regelmessig kontakt med spesialisthelsetjenesten dersom man ikke rådfører seg med behandler om medisinering.

Jeg rådfører meg når jeg har time.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir skuffet og forstår lite av disse reaksjonene på endring av medisiner. Jeg har aldri opplevd negative reaksjoner fra helsevesenet i RL når jeg har gjort endringer mellom timene. De har tillit til meg og vi har diskutert resultatet av endringen når jeg har time. Det er bare her jeg blir tatt for å ikke ha evne til å vurdere noe selv.

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir skuffet og forstår lite av disse reaksjonene på endring av medisiner. Jeg har aldri opplevd negative reaksjoner fra helsevesenet i RL når jeg har gjort endringer mellom timene. De har tillit til meg og vi har diskutert resultatet av endringen når jeg har time. Det er bare her jeg blir tatt for å ikke ha evne til å vurdere noe selv.

Denne tråden er jo fortsettelse av en annen tråd du startet for noen dager siden hvor hovedbudskapet var at du måtte innse at du var frisk og like gjerne kunne slutte med medisiner. Også i den tråden fikk du råd om å kontakte behandler dersom du ville gjøre endringer.

Dersom du mener du er i stand til å vurdere dette selv, så trenger du vel ikke råd fra andre på dol heller?

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, frosken skrev:

Denne tråden er jo fortsettelse av en annen tråd du startet for noen dager siden hvor hovedbudskapet var at du måtte innse at du var frisk og like gjerne kunne slutte med medisiner. Også i den tråden fikk du råd om å kontakte behandler dersom du ville gjøre endringer.

Dersom du mener du er i stand til å vurdere dette selv, så trenger du vel ikke råd fra andre på dol heller?

Selv om jeg er i stand til å vurdere dette selv, så ville jeg satt pris på råd om nedtrappingshastighet. 

Jeg ønsker fremdeles å bare kutte ut alt, men er fornuftig nok til å ta det gradvis. 

Men jeg forstår budskapet ditt. Dette er ikke stedet jeg trenger å spør om råd.

AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, frosken skrev:

Det er anonyme brukere som startet begge trådene.

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er anonyme brukere som startet begge trådene.

Det er det, men når noen har skrevet om tilsvarende temaer på bestemte måter i mange år, så er det vanskelig å ikke kjenne dem igjen. Det mener jeg også må være greit å gi uttrykk for. Å skrive innlegg på dol innebærer også å forholde seg til andre mennesker, og jeg synes det er et urimelig krav at man skal late som om man overhodet ikke gjenkjenner fra tidligere innlegg. Når du starter tråden med kommentaren "Jeg forsøker med den først" - så virker det for meg opplagt at du fortsetter å skrive på temaet du startet for noen dager siden.

Hvor mange år har vi kommunisert om dette? Hva gjør at du tror du er helt usynlig når du snakker om de samme temaene på samme måte som før?

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, frosken skrev:

Det er det, men når noen har skrevet om tilsvarende temaer på bestemte måter i mange år, så er det vanskelig å ikke kjenne dem igjen. Det mener jeg også må være greit å gi uttrykk for. Å skrive innlegg på dol innebærer også å forholde seg til andre mennesker, og jeg synes det er et urimelig krav at man skal late som om man overhodet ikke gjenkjenner fra tidligere innlegg. Når du starter tråden med kommentaren "Jeg forsøker med den først" - så virker det for meg opplagt at du fortsetter å skrive på temaet du startet for noen dager siden.

Hvor mange år har vi kommunisert om dette? Hva gjør at du tror du er helt usynlig når du snakker om de samme temaene på samme måte som før?

Det er flere som har tatt feil før.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er flere som har tatt feil før.

Det er det sikkert. Jeg tror flere av dere ville hatt mye større utbytte av dol om dere tok i bruk fast nick igjen.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, frosken skrev:

Det er det sikkert. Jeg tror flere av dere ville hatt mye større utbytte av dol om dere tok i bruk fast nick igjen.

Jeg velger å være anonym. Noe jeg  har valgt på grunn av erfaringer. Jeg er lite begeistret for at enkelte prøver å avsløre hvem jeg er. Så lenge jeg er anonym og ikke skriver detaljert vil ingen kunne si sikkert hvem jeg er uten de som kan se hvem som skjuler seg bak anonyme nick. Det skjer og har skjedd at noen skriver likt meg og har samme problemstilling. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...