AnonymBruker Skrevet 2. mai 2016 Skrevet 2. mai 2016 Jeg har en datter på 17 år som har mistet flere venner i bilulykker. Nå sier hun at hun snart ikke tør sitte på bil mer. Har også i lang tid merket at hun er stadig mer engstelig når det kommer til bil. Kan jeg som mor gjøre noe for at hun skal føle seg tryggere? Vil jo ikke at hun skal ha det sånn og slite med det. Anonymkode: 4d180...8d5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2016 Skrevet 3. mai 2016 Er det noen som kjenner til en psykolog jeg kan stille dette spørsmålet til? Dette er viktig for meg. Anonymkode: 4d180...8d5 0 Siter
frosken Skrevet 3. mai 2016 Skrevet 3. mai 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en datter på 17 år som har mistet flere venner i bilulykker. Nå sier hun at hun snart ikke tør sitte på bil mer. Har også i lang tid merket at hun er stadig mer engstelig når det kommer til bil. Kan jeg som mor gjøre noe for at hun skal føle seg tryggere? Vil jo ikke at hun skal ha det sånn og slite med det. Anonymkode: 4d180...8d5 Jeg tror det er viktig å bevisstgjøre henne på at hun har selv et valg mht hvordan dette vil utvikle seg fremover. Dersom hun begynner å la angsten får bestemme, slik at hun ikke kjører bil når det vil være naturlig, så vil problemet hennes øke og ikke minske. Viktig at hun jevnlig sitter på i bil. I tillegg er det grunn til å tro at det vil kunne være til hjelp for henne å begynne å kjøre bil selv. Dersom dere har anledning til å finansiere kjøretimer for henne, så tror jeg det vil være gunstig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 Skrevet 4. mai 2016 Den 3. mai 2016 at 9.15, frosken skrev: Jeg tror det er viktig å bevisstgjøre henne på at hun har selv et valg mht hvordan dette vil utvikle seg fremover. Dersom hun begynner å la angsten får bestemme, slik at hun ikke kjører bil når det vil være naturlig, så vil problemet hennes øke og ikke minske. Viktig at hun jevnlig sitter på i bil. I tillegg er det grunn til å tro at det vil kunne være til hjelp for henne å begynne å kjøre bil selv. Dersom dere har anledning til å finansiere kjøretimer for henne, så tror jeg det vil være gunstig. Har snakket med henne om det, og gjort henne bevisst på det. Takk for rådet. Hun vil at jeg skal øvelseskjøre med henne, men det går dårlig. Jeg har prøvd, og jeg er så nervøs at jeg ikke klarer å være konsentrert og lære bort. Dessverre. Er vanligvis ikke nervøs i trafikken, men i dette tilfellet blir jeg det, og da bare "kortslutter" hjernen nesten totalt. Anonymkode: 4d180...8d5 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.