Gå til innhold

Tror jeg begynner å bli deppa igjen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ettersom du skriver igjen, så antar jeg at du har vært deprimert før. Forsøk å huske hva som hjalp forrige gang du var deprimert. Var det noen tiltak som hjalp sist, som du kan benytte deg av nå?

Skrevet
5 minutter siden, Nyve skrev:

Ettersom du skriver igjen, så antar jeg at du har vært deprimert før. Forsøk å huske hva som hjalp forrige gang du var deprimert. Var det noen tiltak som hjalp sist, som du kan benytte deg av nå?

Jeg har bp2, men sluttet brått (etter eget ønske) med medisiner for noen uker siden. Det har gått relativt fint og greit, -frem til nå. 

Hvis jeg har lært noe av dette, er det blant annet at jeg aldri mer skal trekke diagnosen i tvil! :(

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Blir jo flaut å gå tilbake til legen å si at jeg gjorde en feil og vil begynne på medisiner igjen. 

Kanskje jeg bare burde ta konsekvensen av mitt valg og løpe til skogs...

Skrevet
6 minutter siden, Rådvilla skrev:

Jeg har bp2, men sluttet brått (etter eget ønske) med medisiner for noen uker siden. Det har gått relativt fint og greit, -frem til nå. 

Hvis jeg har lært noe av dette, er det blant annet at jeg aldri mer skal trekke diagnosen i tvil! :(

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Blir jo flaut å gå tilbake til legen å si at jeg gjorde en feil og vil begynne på medisiner igjen. 

Det er ingenting å være flau over. Det er modig å innrømme at det ikke fungerte å slutte med medisin.

Nicklusheletida
Skrevet
7 minutter siden, Rådvilla skrev:

Det  da ikke noe å være flau over at du har tatt lærdom av dine erfaringer. Ingen skam å snu. 

Skrevet
Den 4.5.2016 at 9.55, Nicklusheletida skrev:

Det  da ikke noe å være flau over at du har tattlær

Den 4.5.2016 at 9.55, Nicklusheletida skrev:

Det  da ikke noe å være flau over at du har tatt lærdom av dine erfaringer. Ingen skam å snu. 

Jeg har enda ikke sagt ifra til legen. Skal klare meg gjennom det. Jeg vet jeg er utrolig ambivalent, men det er kanskje et symptom på at man er bipolar? 

Nicklusheletida
Skrevet (endret)
13 minutter siden, Rådvilla skrev:

Jeg kan ikke uttale meg om diagnoser. Det vil jeg ikke si noe om. Å være ambivalent er ikke et friskhetstegn uansett. Det eneste jeg kan si er at jeg synes det er trist at du for din egen del ikke har tatt tak i situasjonen og snakket med legen.  Du sier at du skal klare deg gjenom det, men hvis du fortsatt sliter, så tror jeg ikke du blir bedre senere heller hvis ikke du begynner med medisiner igjen. Slik jeg har forstått det så er det slik at man blir ikke dårlig med en gang når man har sluttet med medisiner, men at man begynner å merke det etter at  det har gått en tid.

Jeg syns jo det er litt dumt å kaste bort sommeren på å være dårlig da, hvis du kan få det bedre med medisiner. Synes du ikke det selv ?

Endret av Nicklusheletida
Skrevet
Den 10.5.2016 at 15.17, Nicklusheletida skrev:

Jeg kan ikke uttale meg om diagnoser. Det vil jeg ikke si noe om. Å være ambivalent er ikke et friskhetstegn uansett. Det eneste jeg kan si er at jeg synes det er trist at du for din egen del ikke har tatt tak i situasjonen og snakket med legen.  Du sier at du skal klare deg gjenom det, men hvis du fortsatt sliter, så tror jeg ikke du blir bedre senere heller hvis ikke du begynner med medisiner igjen. Slik jeg har forstått det så er det slik at man blir ikke dårlig med en gang når man har sluttet med medisiner, men at man begynner å merke det etter at  det har gått en tid.

Jeg syns jo det er litt dumt å kaste bort sommeren på å være dårlig da, hvis du kan få det bedre med medisiner. Synes du ikke det selv ?

Vet ikke.

FjellOgDalar
Skrevet

Ingen grunn til å være flau, leger ser pasienter som autoseponerer stadig vekk. Det er helt naturlig å ønske seg et liv uten kjemikalier. Men når man er syk, kan disse kjemikaliene ovære helt nødvendige. Jeg har gjort akkurat det samme som deg, kuttet medisiner selv, gått i kjelleren og blitt klok av skade. Om jeg ikke tar mine medisiner, blir jeg veldig syk med langvarige og dype depresjoner. Da tar jeg heller medisiner, men det er selvsagt superviktig at man har en lege man samarbeider godt med - helst en psykiater. Bivirkninger er et problem for mange, og det senker terskelen for å kutte ut. Da er det bedre å ha tett samarbeid om å se på andre løsninger.

TS, jeg råder deg virkelig til å gå i dialog med legen din og starte opp med medisiner igjen. Det finnes ikke noe mer deprimerende enn å være deprimert, og jeg unner deg virkelig noe bedre!

• 2 uker senere...
Nicklusheletida
Skrevet
Den 16.05.2016 at 20.35, Rådvilla skrev:

Vet ikke.

Jeg har lest ditt nye innlegg og det er veldig trist at du fortsatt ikke har bestilt time til legen og kommet i gang med medisiner. Nå håper jeg du kan samle alle de kreftene du har igjen til å ta tak i situasjonen din, eventuelt betro deg til noen du stoler på som kan hjelpe deg på veien. 

FjellOgDalar
Skrevet

Jeg anbefaler deg å ringe legekontoret ditt for en hastetime mandag! Du skal ikke ha det sånn; det er ikke meningen. Bp er litt som epilrpsi - som egentlig er en gruppe tilstander karakterisert ved at man får anfall fordi de elektriske signalene forstyrres.Dette lar seg ofte behandle medikamentelt med svært gode resultater - jeg er selv helt anfallsfri med medisiner. Slik tenker jeg litt om bp og. Man føler seg frisk innimellom "anfallene," som man selvsagt ikke ønsker å ha. Det ligger i alle fall ganske tydlig i nicket ditt.at du har det vondt nå. Medisin vil kanskje ikke stoppe nedturene dine, men det vil kunne redusere alvorlighetsgraden og funksjonsnedsettelsen betydelig. Så for å være litt bombastisk: Kom deg til legen, søk hjelp DOL er et greit sted å ventilere, men det er ikke noe sted man kan søke annet enn råd. Aktiv behandling må det helsepersonell til. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...