AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 Skrevet 4. mai 2016 Veileder har problemer med å finne passende praksisplass til meg dvs. en jobb som jeg passer til. Nå vil nav at jeg skal ta hvilken som helst praksisplass som er tilgjengelig. Har de rett til det? Hvilke rettigheter har jeg som har en psykisk lidelse? Hvor finner jeg mine rettigheter? Jeg vil gjerne ha svar fra nhd og andre. Anonymkode: 6b2c1...c2a 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 Skrevet 4. mai 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Veileder har problemer med å finne passende praksisplass til meg dvs. en jobb som jeg passer til. Nå vil nav at jeg skal ta hvilken som helst praksisplass som er tilgjengelig. Har de rett til det? Hvilke rettigheter har jeg som har en psykisk lidelse? Hvor finner jeg mine rettigheter? Jeg vil gjerne ha svar fra nhd og andre. Anonymkode: 6b2c1...c2a Så lenge du ikke blir psykere av det kan de nok det. Anonymkode: 41899...c40 0 Siter
Gondor Skrevet 4. mai 2016 Skrevet 4. mai 2016 Fri rettshjelp eller navs egne sider? Jeg fikk noe som heter Vilje Viser Vei og saksbehandleren skulle finne praksisplass til meg. Jeg steilet og sa at det var ikke snakk om. Jeg skulle finne det selv. Det likte han dårlig. Jeg fant en praksisplass men det gikk ikke bra. Samme menneske mente jeg skulle kontakte barnevernet fordi han ikke stolte på meg som mor. Jeg ble totalt infantilisert. Han fulgte meg fysisk til et annet sted hvor de skulle hjelpe meg å få jobb. Der fant jeg en 50% stilling selv og det stod i papirene mine at jeg ikke hadde fullført kurset. Den stillingen gikk forresten dårlig den og og jeg ble bedt om å slutte. Jeg har prøvd og prøvd og prøvd men jeg har aldri hatt suksess. Nå er jeg uføretrygdet og prøver meg som frilanser. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2016 Skrevet 4. mai 2016 Det som da kan skje, er at man tar praksisplassen. Ellers kan nav frta deg trygderettigheter. Dersom man er så syk at man ikke klarer jobben, så vil jo det bli dokumentert når man blir bedt om å slutte eller eventuelt får legeerklæring på at man har blitt dårligere av praksisen og må slutte. Anonymkode: 16db1...006 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.