Gå til innhold

Seponere Cipralex. Hvordan gjør jeg det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Stått på 10 mg Cipralex i snart 3 måneder. Føler den gjør mer skade enn nytte for meg. Ønsker nå å slutte, men litt usikker på hvoran gå frem. 
Kan jeg bare kutte ut nå siden jeg har stått så kort tid på det? Seponerte brått en gang når jeg var gravid, da hadde jeg stått på det litt over en måned. Merket da ingen bivirkninger av at jeg sluttet. 

Håper noen kan hjelpe meg, vil slutte så fort som mulig. Blir faktisk mer deprimert av Cipralexen enn jeg var før. 

Anonymkode: e9c10...beb

AnonymBruker
Skrevet

Har blant annet lagt på meg 12 kg pga økt matlyst, plutselig tanker om selvskading og flat eller deppa. Mistet all sexlyst også og sliter med orgasme. Vil gjerne kutte ut så fort som mullig. 

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Stått på 10 mg Cipralex i snart 3 måneder. Føler den gjør mer skade enn nytte for meg. Ønsker nå å slutte, men litt usikker på hvoran gå frem. 
Kan jeg bare kutte ut nå siden jeg har stått så kort tid på det? Seponerte brått en gang når jeg var gravid, da hadde jeg stått på det litt over en måned. Merket da ingen bivirkninger av at jeg sluttet. 

Da kan du sikkert gjøre det samme nå. Event stå en mnd på 5mg og så kutt helt ut.

Anonymkode: eb824...945

AnonymBruker
Skrevet

Ikke kutt de brått selv om det er bare gått tre mnd. Trapp ned til 5mg en uke så 2.5mg en uke deretter 2.5mg annenhver dag en uke. Kutter du ut for fort vil du kjenne en "zappe" følelse i hodet og da er det bare å gjøre det saktere.

Lykke til.

Anonymkode: 695cc...014

AnonymBruker
Skrevet

Ok. Takk for svar. Da trapper jeg ned til 5 mg først, så slutter jeg. Orker ikke denne følelsen jeg har på cipralex. Da greier jeg meg heller uten. 

villakulla
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Håper noen kan hjelpe meg, vil slutte så fort som mulig. Blir faktisk mer deprimert av Cipralexen enn jeg var før. 

hei,jeg har stått på 20mg i to mnd nå,stod på 10mg først. føler det går veldig opp og ned med disse. vært veldig stabil nå i 2 mnd men så plutselig føler jeg meg på bånn igjen,og slik var det sist jeg gikk på dem og,så jeg er litt i tvil om cipralex er bra. som sagt kjenner jeg meg virkelig på tur nå, det går så opp og ned med disse medisinene så jeg forstår hva du kjenner.ville ha byttet til noe annet istedet for å slutte med antidepressiva.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får høre med DPS en. Kan jo ikke være bra. En i familien også ble bipolar utløst av antidepressiva. Redd for sånt. 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får høre med DPS en. Kan jo ikke være bra. En i familien også ble bipolar utløst av antidepressiva. Redd for sånt. 

Ble bipolar? Personen fikk vel antidepressiva av en grunn, så han/hun var sikkert allerede bipolar? 

Anonymkode: 42e89...7ed

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Var deprimert. Utløste en mani av medisinen. 

motorPrøysen
Skrevet

Jeg ville i det minste gått ned til 5 mg en uke, helst to. Du bør uansett disukutere seponering med legen din, ikke minst siden du har så dårlig virkning. Sammen med legen kan du finne en annen behandling for det du tar Cipralex for. 

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Var deprimert. Utløste en mani av medisinen. 

Ja men personen var vel i utgangspunktet deprimert fordi han eller hun var bipolar :) manien bare ikke vist seg ennå og skøyt fart med antidepp som hos de fleste bipolare

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja men personen var vel i utgangspunktet deprimert fordi han eller hun var bipolar :) manien bare ikke vist seg ennå og skøyt fart med antidepp som hos de fleste bipolare

Det kan jo hende ja.:-) 

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, motorPrøysen skrev:

Jeg ville i det minste gått ned til 5 mg en uke, helst to. Du bør uansett disukutere seponering med legen din, ikke minst siden du har så dårlig virkning. Sammen med legen kan du finne en annen behandling for det du tar Cipralex for. 

Ja. Psykologen skulle ta opp med psykiater. Så får vi se. Men begynner å trappe ned uansett. Så får jeg heller se hva de sier til uka. :-) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...