AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 Skrevet 5. mai 2016 Har jeg rett til å finne en passende praksisplass som kan bli varig eller har nav rett til å overkjøre meg og tvinge meg til jobber jeg ikke passer til? Saksbehandler vil ikke ta hensyn til at jeg har en psykisk lidelse. Hvilke rettigheter har jeg i forhold til nav? Saksbehandler vil overkjøre både meg og veileder. Anonymkode: 41e54...5c7 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 Skrevet 5. mai 2016 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har jeg rett til å finne en passende praksisplass som kan bli varig eller har nav rett til å overkjøre meg og tvinge meg til jobber jeg ikke passer til? Hva mener du med "ikke passer til"? Anonymkode: e18fa...f97 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2016 Skrevet 5. mai 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mener du med "ikke passer til"? Anonymkode: e18fa...f97 At jeg ikke har den rette personligheten for de eller at min diagnose hindrer meg. F.eks. skal man jobbe i servicejobber er det viktig å være sosial, utadvendt og blid. Jeg føler ikke at jeg greier å holde en slik fasade. Jeg er ikke glad i menneskekontakt, er innadvendt og sosialt sårbar. Kan også føle meg tungsindig. Anonymkode: 41e54...5c7 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 5. mai 2016 Skrevet 5. mai 2016 Det er ingen spesielle rettigheter for psykisk syke vs somatisk syke. Alle har rett til hjelp med tilrettelegging av arbeid. Det som kan være et stridsspørsmål, er HVOR tilrettelagt det må være før en kan forvente at personen gjør et forsøk på å klare det. 0 Siter
Madelenemie Skrevet 5. mai 2016 Skrevet 5. mai 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Har jeg rett til å finne en passende praksisplass som kan bli varig eller har nav rett til å overkjøre meg og tvinge meg til jobber jeg ikke passer til? Saksbehandler vil ikke ta hensyn til at jeg har en psykisk lidelse. Hvilke rettigheter har jeg i forhold til nav? Saksbehandler vil overkjøre både meg og veileder. Anonymkode: 41e54...5c7 Hei! Jeg tror nav kan overkjøre mennesker og tvinge dem til jobber de ikke passer til. Det er min erfaring. For vi hadde en bedrift, og min mann hadde et samarbeide med nav, som han etter en tid avsluttet fordi han så at personene nav sendte til oss, ikke var friske nok for å greie et enkelt arbeide. Flere hadde så sterk angst sa min mann, eller nervøsitet, at de ble sykere og verre, min mann syns så synd på dem, så han prøvde da å gi dem mere skjermede arbeidsoppgaver. Når de ikke kom på jobb og ringte og sa de var syke, så sa min mann til meg at, "det er galskap, dette er syke mennesker som ikke kan greie arbeidslivet". Jeg husker selv noen av dem, en dame begynte å gråte for det minste (jeg sa en gang at hun hadde gjort det feil og måtte gjøre alt på nytt, da reagerte hun med å gråte forferdelig lenge??), en annen var så treg at jeg ble irritert, men med tanke på det min mann sa at disse menneskene var så syke, så prøvde jeg være tålmodig. Min mann avsluttet avtalen med nav, det ble for oss en stor belastning å ha så syke mennesker i en jobb de verken selv ønsket eller hadde helse til. 0 Siter
ISW Skrevet 6. mai 2016 Skrevet 6. mai 2016 Jeg vil vel si at de med psykisk lidelse kanskje er de som i størst grad oppnår mestringsfølelse ved å komme i arbeid. Men det er nok som NHD sier, hvor tilrettelagt skal det være? Jeg tror ikke man kan unngå å oppleve et visst ubehag i forbindelse med det å jobbe, og det må man være forberedt på. Jeg mener jo at NAV må slutte å skjære alle over en kam, og til en viss grad ta hensyn til diagnose. Setter du en person med sosial angst til å være foredragsholder så skal vedkommende være umenneskelig tøff for å bare bite tennene sammen og gjøre det. På samme måte setter man ikke en med ryggproblemer til å jobbe i flyttebyrå. Dog er jeg av den overbevisning om at det finnes jobber de fleste kan mestre (jobber er nesten like unike som mennesker). NAV sin jobb må være å matche jobb og individ. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 Skrevet 6. mai 2016 5 minutter siden, issomethingwrong skrev: Dog er jeg av den overbevisning om at det finnes jobber de fleste kan mestre Hvorfor finnes det over 300.000 uføre da? Er disse bare late og har vondt i vilja? Anonymkode: 58420...7b0 0 Siter
ISW Skrevet 6. mai 2016 Skrevet 6. mai 2016 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor finnes det over 300.000 uføre da? Er disse bare late og har vondt i vilja? Anonymkode: 58420...7b0 Hvorfor finnes det like mange single? Fordi alle er umulige å være glad i? 2 Siter
Gjest Skrevet 7. mai 2016 Skrevet 7. mai 2016 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor finnes det over 300.000 uføre da? Anonymkode: 58420...7b0 9 timer siden, issomethingwrong skrev: Hvorfor finnes det like mange single? Fordi i et sivilisert samfunn er vi opptatt av livskvalitet. Det skaper ikke god livskvalitet å være i en dårlig jobb eller i et dårlig forhold. 0 Siter
Stormwind Skrevet 9. mai 2016 Skrevet 9. mai 2016 Den 6.5.2016 at 23.28, AnonymBruker skrev: Hvorfor finnes det over 300.000 uføre da? Er disse bare late og har vondt i vilja? Anonymkode: 58420...7b0 Av landets 300 000 uføre så vil jeg påstå at en relativt høy prosentandel befinner seg i kategorien av de som kan jobbe men som ikke vil jobbe. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 Skrevet 9. mai 2016 Et øyeblikk siden, Stormwind skrev: Av landets 300 000 uføre så vil jeg påstå at en relativt høy prosentandel befinner seg i kategorien av de som kan jobbe men som ikke vil jobbe. Basert på hva? Anonymkode: e18fa...f97 0 Siter
Stormwind Skrevet 9. mai 2016 Skrevet 9. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Basert på hva? Anonymkode: e18fa...f97 Det er anslagsvis 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 Skrevet 9. mai 2016 4 minutter siden, Stormwind skrev: Det er anslagsvis Altså ikke rot i virkeligheten. Anonymkode: e18fa...f97 0 Siter
Stormwind Skrevet 9. mai 2016 Skrevet 9. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså ikke rot i virkeligheten. Anonymkode: e18fa...f97 Ganske nære virkeligheten vil jeg påstå 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 Skrevet 9. mai 2016 4 minutter siden, Stormwind skrev: Ganske nære virkeligheten vil jeg påstå Jobber du i systemet? Anonymkode: e18fa...f97 0 Siter
Stormwind Skrevet 9. mai 2016 Skrevet 9. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jobber du i systemet? Anonymkode: e18fa...f97 Kjenner til NAV-systemet ja. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 Skrevet 9. mai 2016 11 minutter siden, Stormwind skrev: Kjenner til NAV-systemet ja. Var ikke det jeg spurte om. Anonymkode: e18fa...f97 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 Skrevet 9. mai 2016 Hva med de med gode papirer som ingen arbeidsgivere vil ansette da? Er de late også? Anonymkode: 7fdb0...1e5 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 Skrevet 9. mai 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med de med gode papirer som ingen arbeidsgivere vil ansette da? Er de late også? Anonymkode: 7fdb0...1e5 De fortjener nok å råtne i sosialhjelpskø. Ellers lurer jeg på hvor alle jobbene til disse 300.000 finnes. Det finnes bl.a. flere 10-tusen funksjonshemmede som ingen er interessert i å ansette selv om de sikkert kunne jobbe. Anonymkode: 58420...7b0 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.