Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det som gjør at følelser, som i grunnen ikke er farlig, kan gjøre så mye skade eller ødelegge for en selv og andre? Og at det kan gjøre så vondt.

Jeg forstår ikke helt dette. Noen som forstår hva jeg mener og har innspill? 

Anonymkode: 4d7c6...362

Skrevet

Tenker du på spesifikke følelser som sinne, sorg osv., eller er det vonde først og fremst spenninger i kroppen, at du føler deg låst eller fanget?

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, Mari- skrev:

Tenker du på spesifikke følelser som sinne, sorg osv., eller er det vonde først og fremst spenninger i kroppen, at du føler deg låst eller fanget?

Spesifikke, og generelt.

Skrevet
Den 6.5.2016 at 10.48, AnonymBruker skrev:

Hva er det som gjør at følelser, som i grunnen ikke er farlig, kan gjøre så mye skade eller ødelegge for en selv og andre? Og at det kan gjøre så vondt.

Jeg forstår ikke helt dette. Noen som forstår hva jeg mener og har innspill? 

Jeg tror jeg skjønner hva du mener. Som du sier er ikke følelser farlige, men agerer vi ikke ut fra dem hele tiden? Det er det som skaper lykke og ulykke. Er man sint kan det hende man langer ut mot de rundt seg. Er man lykkelig vil man gjerne at de rundt en også skal være lykkelige.

Tunge følelser som depresjon og sorg utløser også et sett av handlinger som korresponderer med den indre tilstanden.

Men vi har hjernen vår som til en viss grad kan kobles inn slik at de rundt en ikke blir så forferdelig skadelidende.

Er jeg inne på noe av det du lurer på?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...