Gå til innhold

Big mama.

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Skal si takk neste gang, men at Trine mener jeg var frekk? 

Blir jo ekkelt å gå dit igjen da. 

Trine tar feil, det var ingenting galt med svaret ditt - tvert i mot :-)

stjernestøv
Skrevet
Et øyeblikk siden, frosken skrev:

Trine tar feil, det var ingenting galt med svaret ditt - tvert i mot :-)

Ok, får si takk til deg da :-) 

Skrevet
19 minutter siden, stjernestøv skrev:

Uff ja merket det, at det ble dumt og at hun ville trøste. Nå vet jeg det til neste gang og sier bare takk. Men jeg er veldig misfornøyd med meg selv da

Jeg synes ikke det var noe galt i at du sa at du følte deg stygg heller, jeg da. Det var tross alt til en av de som jobber på dagsenteret du sa det, og det er etter min mening helt ok at du forteller dem litt av det du føler.

Du kan godt se ok ut selv om du veier for mye :-)

Skrevet
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

OK, men jeg forstår det vel bare ikke. Skulle vært til frisøren igjen og, men det orker jeg ikke. Blir jo dårlig av å sitte der og. 

En av mine yndlingskollegaer veier nok adskillig flere kg enn hun skulle ønske. Siden jeg liker henne så godt, så syns jeg stort sett hun ser pen ut også;-)

stjernestøv
Skrevet
6 minutter siden, frosken skrev:

Jeg synes ikke det var noe galt i at du sa at du følte deg stygg heller, jeg da. Det var tross alt til en av de som jobber på dagsenteret du sa det, og det er etter min mening helt ok at du forteller dem litt av det du føler.

Du kan godt se ok ut selv om du veier for mye :-)

Ok. Virket som hun tok det pent da, bare jeg som følte meg dum og stygg. 

Syns noen passer å være overvektige, de er iallefall fine fordet. Men jeg syns ikke jeg passer det, men det var jo litt kjekt å høre at de mente jeg var fin da. 

stjernestøv
Skrevet
7 minutter siden, frosken skrev:

En av mine yndlingskollegaer veier nok adskillig flere kg enn hun skulle ønske. Siden jeg liker henne så godt, så syns jeg stort sett hun ser pen ut også;-)

Ja noen passer det :-) 

Og noen overvektige er så blide og ler mye, det er sjarmerende. Jeg er ikke av den typen. 

Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja noen passer det :-) 

Og noen overvektige er så blide og ler mye, det er sjarmerende. Jeg er ikke av den typen. 

Er ikke sikkert hun synes det passer henne noe mer enn du synes. Vi ser stort alltid annerledes ut for andre enn oss selv.

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, frosken skrev:

Er ikke sikkert hun synes det passer henne noe mer enn du synes. Vi ser stort alltid annerledes ut for andre enn oss selv.

Ja det spørs vel hvilke øyne som ser...

umakenverdt
Skrevet

Jeg kjenner meg igjen med dette, jeg føler det en del på samme måte når noen sier slike ting til meg. Du er ikke alene om å synes at dette er vanskelig..

Jeg pleier å si noe i retning av så veldig hyggelig sagt av deg, i slike situasjoner. Jeg ønsker å fortelle at jeg synes andre er snille som sier slik, da trenger jeg ikke nevne noe om at jeg ikke føler det slik selv. Da føler jeg meg minst falsk for det mener jeg jo :)

Skrevet
4 timer siden, stjernestøv skrev:

Var på dagsenteret i går, ei som jobbet der sa "Så fin du var i dag, fin farge på genseren". "Nei føler meg stygg" sa jeg, men det var jeg ikke sa hun og de andre var enige. Når jeg skulle gå sa hun "Og husk at vi syns du er fin". "Så kjekt da" sa jeg. Men jeg er jo ikke det? Sier hun det bare for å få meg til å føle meg bedre? Jeg har jo speil og der ser jeg "Big mama". Passer ikke å være overvektig. Syns noen passer å være overvektig, men jeg er ikke en av dem. Skal ta overvekten opp med lege når jeg skal dit i juni, kanskje jeg kan få litt hjelp der. 

Så fin opplevelse da! :) Du kan godt ta opp vekten med legen, men som mange har sagt - du kan nok bli MYYYE flinkere til å legge merke til det som er positivt, som feks at andre syns du er fin med og rundt deg :) Her inne sier mange - ofte - at du svarer fint og godt i mange tråder, men du har en tendens til å legge mer vekt på de gangene det ikke er det som sies :) Ta til deg det fine folk sier til deg du, slike ting trenger vi alle innimellom (og spesielt om vi ikke har en så god dag ;) ) Ha en fin dag videre!

Skrevet
3 timer siden, Trine skrev:

Det er sikkert på grunn av dialektene. Jeg tenkte jeg skulle skrive det, men visste ikke helt hvordan jeg skulle formulere det. Jeg tenker at "så kjekt da" blir det samme som å si "så fint da" her, og det betyr litt sånn hyggelig for deg at du mener det, men jeg er skikkelig ikke enig. Men så er det jo det med tonefall da, som ikke kommer fram her ;)

Glem at jeg skrev det, det var dumt av meg. Du var ikke frekk og du trenger ikke synes at det blir ekkelt å gå dit igjen. Det er jeg som feiltolker slike ting, hele tiden, så hva jeg tenker har ikke betydning og jeg må lære meg å ikke fortelle andre hvordan jeg tolker noe.

Så fin måte å korrigere seg selv på! Syns definitivt ikke du skal slutte å si hva du tenker - du svarer veldig mye fint og klokt syns jeg! :)

stjernestøv
Skrevet
4 minutter siden, Kayia skrev:

Så fin opplevelse da! :) Du kan godt ta opp vekten med legen, men som mange har sagt - du kan nok bli MYYYE flinkere til å legge merke til det som er positivt, som feks at andre syns du er fin med og rundt deg :) Her inne sier mange - ofte - at du svarer fint og godt i mange tråder, men du har en tendens til å legge mer vekt på de gangene det ikke er det som sies :) Ta til deg det fine folk sier til deg du, slike ting trenger vi alle innimellom (og spesielt om vi ikke har en så god dag ;) ) Ha en fin dag videre!

Takk :) Skal prøve å ta det til meg,det positive :) 

Skrevet
19 minutter siden, Kayia skrev:

Så fin måte å korrigere seg selv på! Syns definitivt ikke du skal slutte å si hva du tenker - du svarer veldig mye fint og klokt syns jeg! :)

Tusen takk :)

Skrevet

Jeg var omvendt

greide ikke se hvor stor jeg var

Skrevet
3 timer siden, frosken skrev:

Er ikke noe galt med stjernestøvs svar, jeg synes faktisk det er bedre enn å bare si takk.

Nei, jeg forsto det. Var derfor jeg skrev et innlegg til hvor jeg forklarte det.

Skrevet (endret)
8 minutter siden, Trine skrev:

Nei, jeg forsto det. Var derfor jeg skrev et innlegg til hvor jeg forklarte det.

Jeg hadde ikke lest hele tråden da jeg svarte henne:-)  Og heller ikke før jeg svarte deg.

Endret av frosken
Skrevet
15 minutter siden, frosken skrev:

Jeg hadde ikke lest hele tråden da jeg svarte henne:-)  Og heller ikke før jeg svarte deg.

Du altså, du må lese alt :P

stjernestøv
Skrevet
1 time siden, umakenverdt skrev:

Jeg kjenner meg igjen med dette, jeg føler det en del på samme måte når noen sier slike ting til meg. Du er ikke alene om å synes at dette er vanskelig..

Jeg pleier å si noe i retning av så veldig hyggelig sagt av deg, i slike situasjoner. Jeg ønsker å fortelle at jeg synes andre er snille som sier slik, da trenger jeg ikke nevne noe om at jeg ikke føler det slik selv. Da føler jeg meg minst falsk for det mener jeg jo :)

Ja det er jo hyggelig av dem å si sånt. 

stjernestøv
Skrevet
24 minutter siden, Annkarin skrev:

Jeg var omvendt

greide ikke se hvor stor jeg var

Å jo det greier jeg lett :( Mange klær som ikke passer nå. 

Skrevet (endret)
2 minutter siden, Trine skrev:

Du altså, du må lese alt :P

Ha'kke tid. Jeg er fritatt for leseplikten siden jeg sitter og jobber hele denne langhelgen. Mener nå jeg, i alle fall;-)

Endret av frosken

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...