Gå til innhold

Quetiapin og Ritalin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisan!

Jeg har siden 2008 brukt 50 mg Quetiapin mot tankekjør og søvnvansker med veldig god effekt. Hadde først en bipolardiagnose fra 2000, men den ble lagt bort. Nå har jeg nylig fått en ADD/ADHD diagnose og skal få prøve ut Ritalin.... Kan egentlig disse kombineres?

Anonymkode: 69b48...e2e

Skrevet

Jeg går ut fra at du har hatt depresjoner i din sykehistorie. Hvis det feks har vært alvorlige depressive episoder skal Ritalin ikke brukes (kontranidisert), Elvanse vil i disse tilfellene være foretrukket preparat. Hvis man ser bort fra kontraindikasjonene til Ritalin kan de kombineres.

Skrevet (endret)
8 timer siden, Psykia AS skrev:

Jeg går ut fra at du har hatt depresjoner i din sykehistorie. Hvis det feks har vært alvorlige depressive episoder skal Ritalin ikke brukes (kontranidisert), Elvanse vil i disse tilfellene være foretrukket preparat. Hvis man ser bort fra kontraindikasjonene til Ritalin kan de kombineres.

Hei, nei jeg har ikke hatt alvorlige depressive episoder i min sykehistorie :-) Skjønner ikke helt hva det har med spørsmålet mitt å gjøre heller...

Endret av Rosavina
Skrevet
5 timer siden, Rosavina skrev:

Hei, nei jeg har ikke hatt alvorlige depressive episoder i min sykehistorie :-) Skjønner ikke helt hva det har med spørsmålet mitt å gjøre heller...

Det var et relevant spørsmål siden du sa at du tidligere har hatt en bipolardiagnose.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...