AnonymBruker Skrevet 6. mai 2016 Skrevet 6. mai 2016 Heisan! Jeg har siden 2008 brukt 50 mg Quetiapin mot tankekjør og søvnvansker med veldig god effekt. Hadde først en bipolardiagnose fra 2000, men den ble lagt bort. Nå har jeg nylig fått en ADD/ADHD diagnose og skal få prøve ut Ritalin.... Kan egentlig disse kombineres? Anonymkode: 69b48...e2e 0 Siter
Psykia AS Skrevet 7. mai 2016 Skrevet 7. mai 2016 Jeg går ut fra at du har hatt depresjoner i din sykehistorie. Hvis det feks har vært alvorlige depressive episoder skal Ritalin ikke brukes (kontranidisert), Elvanse vil i disse tilfellene være foretrukket preparat. Hvis man ser bort fra kontraindikasjonene til Ritalin kan de kombineres. 0 Siter
Rosavina Skrevet 7. mai 2016 Skrevet 7. mai 2016 (endret) 8 timer siden, Psykia AS skrev: Jeg går ut fra at du har hatt depresjoner i din sykehistorie. Hvis det feks har vært alvorlige depressive episoder skal Ritalin ikke brukes (kontranidisert), Elvanse vil i disse tilfellene være foretrukket preparat. Hvis man ser bort fra kontraindikasjonene til Ritalin kan de kombineres. Hei, nei jeg har ikke hatt alvorlige depressive episoder i min sykehistorie :-) Skjønner ikke helt hva det har med spørsmålet mitt å gjøre heller... Endret 7. mai 2016 av Rosavina 0 Siter
frosken Skrevet 8. mai 2016 Skrevet 8. mai 2016 5 timer siden, Rosavina skrev: Hei, nei jeg har ikke hatt alvorlige depressive episoder i min sykehistorie :-) Skjønner ikke helt hva det har med spørsmålet mitt å gjøre heller... Det var et relevant spørsmål siden du sa at du tidligere har hatt en bipolardiagnose. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.