umakenverdt Skrevet 7. mai 2016 Skrevet 7. mai 2016 Mine uheldige personlighetstrekk er en så stor del om meg, jeg kan ikke se for meg at det kan være mulig for meg å gjøre noe med de. Jeg kan ikke se for meg at jeg er noe mer... Hva om det ikke er noe å hente, at det er tomt bak? Jeg synes det er vanskelig å tro på at det kan være mulig å endre. Jeg vet ikke om et ønske om forandring kan hjelpe, når jeg ikke ser hvordan det kan endres... 0 Siter
Wretch Skrevet 7. mai 2016 Skrevet 7. mai 2016 Personligheten er vel bare et "system" som man følger... f.eks. som å stå opp til fast tid klokken 07:30 og andre rutiner man har. Hvis man vil forandre seg personlighetsmessig, så må man komme inn i et nytt "system" - det blir som å endre vaner, bare mer omfattende og langvarig. Men det er vanskelig å endre personligheten, så man må virkelig ville det, det holder ikke å bare drømme om det. Det kan sikkert hjelpe om man får veiledning til å komme over i et nytt system, med en psykolog f.eks. 1 Siter
umakenverdt Skrevet 7. mai 2016 Forfatter Skrevet 7. mai 2016 3 minutter siden, Wretch skrev: Personligheten er vel bare et "system" som man følger... f.eks. som å stå opp til fast tid klokken 07:30 og andre rutiner man har. Hvis man vil forandre seg personlighetsmessig, så må man komme inn i et nytt "system" - det blir som å endre vaner, bare mer omfattende og langvarig. Men det er vanskelig å endre personligheten, så man må virkelig ville det, det holder ikke å bare drømme om det. Det kan sikkert hjelpe om man får veiledning til å komme over i et nytt system, med en psykolog f.eks. Ja, det er vel kanskje en del sannhet i det. Det er vel i relasjon til andre det utgjør størst problem med personlighetstrekkene/ måten jeg handler på. Nei, kanskje man ikke er mer enn sine vaner egentlig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2016 Skrevet 7. mai 2016 1 minute ago, umakenverdt said: Ja, det er vel kanskje en del sannhet i det. Det er vel i relasjon til andre det utgjør størst problem med personlighetstrekkene/ måten jeg handler på. Nei, kanskje man ikke er mer enn sine vaner egentlig. Hvis man gjør noe mange ganger så kommer man inn i det. Anonymkode: dbb9b...e14 0 Siter
Wretch Skrevet 7. mai 2016 Skrevet 7. mai 2016 Hvis man gjør noe mange ganger så kommer man inn i det. 1 Siter
Madelenemie Skrevet 8. mai 2016 Skrevet 8. mai 2016 5 timer siden, umakenverdt skrev: Ja, det er vel kanskje en del sannhet i det. Det er vel i relasjon til andre det utgjør størst problem med personlighetstrekkene/ måten jeg handler på. Nei, kanskje man ikke er mer enn sine vaner egentlig. Hei! Som du sikkert vet så manglet jeg en del forståelse om andre mennesker før, dette skapte problemer. Derfor som Wretch er inne på, fikk jeg, som jeg liker kalle det innsatt ny programvare. Jeg føler nok likevel at operativsystemet er det samme gamle, men de nye programmene som også kjører er hjelpsomme fordi de forklarer ting jeg ellers ville misforstått. Jeg måtte aktivt gå inn for å godta denne omprogrammeringen, noe jeg var motivert for og ønsket, da slik det var ikke var særlig nyttig, dessuten begynte det å interessere meg på et punkt at de fleste mennesker bare av seg selv, skjønner mange ulike ting, og ikke trenger å få detaljerte forklaringer om de mellommenneskelige relasjoner, Det er hensiktsmessig og trives blant mennesker, man kan tidvis bli glad selv, man får økt selvtillit, andre mennesker blir fornøyde/glade, det blir på en måte en gjensidig fornøydhetsstrøm som oppstår mellom mennesker. Jeg skulle ønsket jeg kunne gi deg de riktige ordene som utløste motivasjon i deg til å endre fastlåste tankemønstre og få det bedre og mer avslappet med andre. Håper i vertfall at det snur for deg, og at du får motivasjon på et tidspunkt. Motivasjon gjør det jo enklere å lære nye ting, men et spørsmål; er det umulig for deg å bestemme deg for å nekte deg selv visse negative tanker? 0 Siter
umakenverdt Skrevet 8. mai 2016 Forfatter Skrevet 8. mai 2016 10 timer siden, Madelenemie skrev: Hei! Som du sikkert vet så manglet jeg en del forståelse om andre mennesker før, dette skapte problemer. Derfor som Wretch er inne på, fikk jeg, som jeg liker kalle det innsatt ny programvare. Jeg føler nok likevel at operativsystemet er det samme gamle, men de nye programmene som også kjører er hjelpsomme fordi de forklarer ting jeg ellers ville misforstått. Jeg måtte aktivt gå inn for å godta denne omprogrammeringen, noe jeg var motivert for og ønsket, da slik det var ikke var særlig nyttig, dessuten begynte det å interessere meg på et punkt at de fleste mennesker bare av seg selv, skjønner mange ulike ting, og ikke trenger å få detaljerte forklaringer om de mellommenneskelige relasjoner, Det er hensiktsmessig og trives blant mennesker, man kan tidvis bli glad selv, man får økt selvtillit, andre mennesker blir fornøyde/glade, det blir på en måte en gjensidig fornøydhetsstrøm som oppstår mellom mennesker. Jeg skulle ønsket jeg kunne gi deg de riktige ordene som utløste motivasjon i deg til å endre fastlåste tankemønstre og få det bedre og mer avslappet med andre. Håper i vertfall at det snur for deg, og at du får motivasjon på et tidspunkt. Motivasjon gjør det jo enklere å lære nye ting, men et spørsmål; er det umulig for deg å bestemme deg for å nekte deg selv visse negative tanker? Jeg er usikker på om jeg vet noe om mitt operativsystem, jeg ser vel mer de dårlige programmene jeg har... Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal kunne nekte meg tanker, de dukker jo opp. Jeg prøver å ikke tro på alle tankene, men får ikke alltid det til heller. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2016 Skrevet 8. mai 2016 9 timer siden, stjernestøv skrev: Prøve å komme meg ut litt. Når begynner du? Anonymkode: c3435...f31 0 Siter
stjernestøv Skrevet 8. mai 2016 Skrevet 8. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når begynner du? Anonymkode: c3435...f31 Går jo allerede litt på dagsenteret. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 8. mai 2016 Forfatter Skrevet 8. mai 2016 20 timer siden, Wretch skrev: Hvis man gjør noe mange ganger så kommer man inn i det. Hvis man er så veldig redd men ikke vet hva det er man er redd for, er det vanskelig å la viljestyrken seire. Jeg vet ikke hva det er å være så redd for. Jeg vet ikke hva jeg hadde vært om jeg hadde klart å endre atferd og handlemåter når jeg er redd for mennesker. 0 Siter
slabbedask Skrevet 8. mai 2016 Skrevet 8. mai 2016 2 minutter siden, umakenverdt skrev: Hvis man er så veldig redd men ikke vet hva det er man er redd for, er det vanskelig å la viljestyrken seire. Jeg vet ikke hva det er å være så redd for. Jeg vet ikke hva jeg hadde vært om jeg hadde klart å endre atferd og handlemåter når jeg er redd for mennesker. Sånn er det. Det er håpløst å endre seg når man ikke vet hva man skal endre. 0 Siter
Wretch Skrevet 8. mai 2016 Skrevet 8. mai 2016 21 minutes ago, umakenverdt said: Hvis man er så veldig redd men ikke vet hva det er man er redd for, er det vanskelig å la viljestyrken seire. Jeg vet ikke hva det er å være så redd for. Jeg vet ikke hva jeg hadde vært om jeg hadde klart å endre atferd og handlemåter når jeg er redd for mennesker. Er det ikke bare å bestemme seg for en "rolle", og så prøve å komme inn i den, og få hjelp med å klare det? 0 Siter
umakenverdt Skrevet 8. mai 2016 Forfatter Skrevet 8. mai 2016 2 minutter siden, Wretch skrev: Er det ikke bare å bestemme seg for en "rolle", og så prøve å komme inn i den, og få hjelp med å klare det? Men er det alle roller man kan bestemme seg for tror du, en total endring av hvem man har vært frem til tidspunktet man bestemmer seg for en ny rolle? Kanskje det bare er å bestemme seg, jeg har ikke klart det til nå, men kanskje jeg da ikke har villet nok. Men det er vel også vanskelig å vite når man ikke vet hva man kan gjøre. I sosiale situasjoner vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, da er det vanskelig å finne en ny rolle... Eller jeg vet ikke. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 8. mai 2016 Forfatter Skrevet 8. mai 2016 27 minutter siden, slabbedask skrev: Sånn er det. Det er håpløst å endre seg når man ikke vet hva man skal endre. Det kjennes i alle fall slik. Men vi kan vel ikke gi helt opp, eller jeg vet ikke. 0 Siter
slabbedask Skrevet 8. mai 2016 Skrevet 8. mai 2016 2 minutter siden, umakenverdt skrev: Det kjennes i alle fall slik. Men vi kan vel ikke gi helt opp, eller jeg vet ikke. Jeg har gitt opp. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 8. mai 2016 Forfatter Skrevet 8. mai 2016 4 minutter siden, slabbedask skrev: Jeg har gitt opp. Jeg skulle ønske jeg hadde noe å si for at du skal få et lite håp, men jeg har ingenting. Jeg vet ikke 0 Siter
cathlin Skrevet 8. mai 2016 Skrevet 8. mai 2016 21 timer siden, umakenverdt skrev: Mine uheldige personlighetstrekk er en så stor del om meg, jeg kan ikke se for meg at det kan være mulig for meg å gjøre noe med de. Jeg kan ikke se for meg at jeg er noe mer... Hva om det ikke er noe å hente, at det er tomt bak? Jeg synes det er vanskelig å tro på at det kan være mulig å endre. Jeg vet ikke om et ønske om forandring kan hjelpe, når jeg ikke ser hvordan det kan endres... Du er helt sikkert noe mer. Liker du f.eks blått bedre enn rødt? Blåtone-person? Eller mer grønn? Ville du helst bodd ved sjøen eller på fjellet, hvis du måtte velge? Sånne ting, finne ut hva du liker og ikke, og hva du har lyst til og trives med og ikke. Da finner man litt mer ut av hvem man er. 1 Siter
Wretch Skrevet 8. mai 2016 Skrevet 8. mai 2016 2 hours ago, umakenverdt said: Men er det alle roller man kan bestemme seg for tror du, en total endring av hvem man har vært frem til tidspunktet man bestemmer seg for en ny rolle? Kanskje det bare er å bestemme seg, jeg har ikke klart det til nå, men kanskje jeg da ikke har villet nok. Men det er vel også vanskelig å vite når man ikke vet hva man kan gjøre. I sosiale situasjoner vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, da er det vanskelig å finne en ny rolle... Eller jeg vet ikke. Du kan jo få hjelp til overgangen. 0 Siter
Gjest Skrevet 9. mai 2016 Skrevet 9. mai 2016 10 timer siden, Wretch skrev: Er det ikke bare å bestemme seg for en "rolle", og så prøve å komme inn i den, og få hjelp med å klare det? Fritt for å være Aeon Flux! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.