Gå til innhold

NHD- har ikke tatt blodprøve enda- svimmel hver kveld

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

har enda ikke fått tatt blodprøve, venter til min behandler skal ta det på sykehuset. Tør ikke fra fastlegen.

Hver kveld skjer det noe med hodet, jeg tror ikke det kalles svimmelhet. Men jeg merker at jeg ser dårligere, føler at alle ser på meg om jeg er ute, får kraftig kommandere tanker som sier gjør det igjen, hvis ikke så skjer det. oppfører meg anderledes, åpen munn, stirrer, er redd, for at dette skal ta slutt må jeg ligge og lukke øynene i halv time minst da merker jeg at det skjer mindre av det. Men helst må jeg sove før det er borte. Pga dette kan vi ikke reise i sommer, dette er veldig ubehagelig. Legene forstår ikke hva dette er

tror du nhd at man kan finne noe ut av det etter å ha tatt blodprøve eller MR?

jeg er veldig deppa pga det, plis svar meg NHD og dere andre

Anonymkode: 675a7...a2a

Skrevet (endret)

En utredning med blodprøver krever en dyktig lege.

Det er ikke sånn som noen tror, at tar du en blodprøve så sjekker de for "alt". Det er 4-500 ulike analyser som kan gjøres, og legen rekvirerer noen få av de ut fra hva han mistenker eller ønsker å undersøke. Ved svimmelhet så tenker jeg at det undersøkes mengde blodlegemer i blodet, salter i blodet, infeksjonstester, jern, B-vitamin, D-vitamin og noen ting til.

Hvis det ikke gjøres funn som bekrefter mistanken så letes det videre. Blodprøver er ingen fasit, bare et hjelpemiddel for legen.

Så kan det jo gjøres andre tester også, f.eks måling av blodtrykk, hjerterytme, henvisning til nevrolog eller ØNH-lege, osv.

Endret av issomethingwrong
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tror ikke svaret på dette er blodprøver, men en høyere dose medisin.

Skrevet
2 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

FYI, han står jo på fire typer AP allerede. Du har jo stilt spørsmål rundt om det var for mye medisin i en annen tråd?

Skrevet

Det kan være at fire ulike typer gir mer bivirkning enn virkning. Kanskje skal det være høyere dose av en eller to av disse enn fire ulike AP.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Det kan være at fire ulike typer gir mer bivirkning enn virkning. Kanskje skal det være høyere dose av en eller to av disse enn fire ulike APs.

Jeg bruker Zoloft, seroquel, solian, risperdal. Har slutta med stemetil. Seroquel dosen er sove medisin, de andre er for depresjon

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

blir svimmelheten borte om jeg bruker mer medisiner? Er det riktig at jeg kan ha lite blod i kroppen eller mangel på vitaminer, eller er det medisiner som gir bivirkning at jeg blir svimmel hver kveld?

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hver kveld skjer det noe med hodet, jeg tror ikke det kalles svimmelhet. Men jeg merker at jeg ser dårligere, føler at alle ser på meg om jeg er ute, får kraftig kommandere tanker som sier gjør det igjen, hvis ikke så skjer det. oppfører meg anderledes, åpen munn, stirrer, er redd, for at dette skal ta slutt må jeg ligge og lukke øynene i halv time minst da merker jeg at det skjer mindre av det.

Det er ikke "svimmelheten" jeg først og fremst legger merke til i det du skriver, men mer de psykotiske taker.

PS. Om en ønsker at jeg skal kjenne igjen sykehistorier/personer fra tråd til tråd, må en lage seg et nick. Jeg klarer ikke å skille den ene AB fra den andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...