Gå til innhold

For ti år siden svarte NHD meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I 2005 hadde jeg vært deprimert i ett år og begynte til slutt på Zoloft. Jeg skrev inn her fordi jeg opplevde så god effekt etter bare noen få dager, og lurte på hvorfor det gikk så raskt. Det tar jo vanligvis flere uker å få effekt av antidepressiva.

NHD skrev at man kunne få en sånn effekt hvis man hadde bipolar lidelse. Det hadde jo ikke jeg, for jeg hadde aldri vært oppstemt.

Ti år senere fikk jeg en hypoman episode. Det var bipolar lidelse likevel, det tok bare veldig lang tid før den viste seg. Hadde det bare skjedd litt før, så hadde jeg sluppet å ha så mange depressive episoder som jeg ikke søkte behandling for, fordi jeg "var jo bare litt deprimert".

Begynte bare å tenke på det.

Anonymkode: 74543...ea7

Skrevet

Jeg og fikk kjempegod effekt av antidepressiva første gangen , men fikk da diagnosen bipolar med en gang, for det gikk rett ned etterpå

AnonymBruker
Skrevet

Dette burde det være større kunnskap om hos fastleger. 

Anonymkode: 046f3...bcd

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...