NikolineB Skrevet 9. mai 2016 Skrevet 9. mai 2016 Et sikkert urovekkende spørsmål fra en forfatterspire som holder på å skrive en krim (om dette spørsmålet får varsellampene til å blinke, skulle dere sett google-søkeloggen min); Jeg er på jakt etter et legemiddel som ved overdose er i stand til å ta livet av en mann. Kriterier for medisinen: - Den bør være tilgjengelig enten reseptfritt eller på resept. Dersom den krever resept, bør det være en "vanlig" medisin, altså noe relativt mange får skrevet ut til ymse formål (det skal ikke være lett å spore opp morderen basert på legemiddelet, er vel det jeg prøver å si) - Andre omstendigheter ved drapet som kanskje kan føre til at en i utgangspunktet ikke-dødelig medisin i dette tilfellet får en dødelig utgang (drapet jeg skriver om skal altså være en ulykke): offeret har inntatt en del alkohol, og han inntar medisinen ute i minus 20 grader. - Medisinen skal blandes ut i en drink som serveres offeret Jeg surfer rundt på felleskatalogen og noterer meg at legemiddel som Vival og Valium kanskje kan være aktuelle; de er ikke dødelige i seg selv, men dersom de får offeret til å falle i søvn/koma en kald vinternatt, kan utfallet bli dødelig likevel? Er det noen som har noen bedre forslag? (I Agatha Christie-bøker og lignende er stryknin og arsenikk en gjenganger, men jeg antar at disse ikke er noe den jevne nordmann har i baderomsskapet) Beklager om dette spørsmålet er fullstendig upassende og urovekkende, men jeg har minimal medisinsk kompetanse selv, og jeg trenger hjelp I verste fall får en moderator slette det. 0 Siter
bibben Skrevet 9. mai 2016 Skrevet 9. mai 2016 3 minutter siden, NikolineB skrev: Et sikkert urovekkende spørsmål fra en forfatterspire som holder på å skrive en krim (om dette spørsmålet får varsellampene til å blinke, skulle dere sett google-søkeloggen min); Jeg er på jakt etter et legemiddel som ved overdose er i stand til å ta livet av en mann. Kriterier for medisinen: - Den bør være tilgjengelig enten reseptfritt eller på resept. Dersom den krever resept, bør det være en "vanlig" medisin, altså noe relativt mange får skrevet ut til ymse formål (det skal ikke være lett å spore opp morderen basert på legemiddelet, er vel det jeg prøver å si) - Andre omstendigheter ved drapet som kanskje kan føre til at en i utgangspunktet ikke-dødelig medisin i dette tilfellet får en dødelig utgang (drapet jeg skriver om skal altså være en ulykke): offeret har inntatt en del alkohol, og han inntar medisinen ute i minus 20 grader. - Medisinen skal blandes ut i en drink som serveres offeret Jeg surfer rundt på felleskatalogen og noterer meg at legemiddel som Vival og Valium kanskje kan være aktuelle; de er ikke dødelige i seg selv, men dersom de får offeret til å falle i søvn/koma en kald vinternatt, kan utfallet bli dødelig likevel? Er det noen som har noen bedre forslag? (I Agatha Christie-bøker og lignende er stryknin og arsenikk en gjenganger, men jeg antar at disse ikke er noe den jevne nordmann har i baderomsskapet) Beklager om dette spørsmålet er fullstendig upassende og urovekkende, men jeg har minimal medisinsk kompetanse selv, og jeg trenger hjelp I verste fall får en moderator slette det. Jeg synes det er upassende å spørre om dette på et psykiatriforum. Du kan velge en bedre informasjonskanal for din research. Hva med å kontakte et spotek eller spørre en lege ved anledning. Her på psykiatriforumet er det mange lesere som bør forskånes for denne type tematikk og kunnskap. Ellers lykke til med forfatterskapet :0) 2 Siter
NikolineB Skrevet 9. mai 2016 Forfatter Skrevet 9. mai 2016 Jeg skjønner hva du mener! Beklager at jeg tok det opp, bare slett tråden. takk for svar. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 Skrevet 9. mai 2016 Vanlig Paracet er dødelig i relativt lav dose, en 20-pakning er nok. Det gir en ganske sakte og smertefull død pga leversvikt (så det er neppe noen som vet dette som ville valgt det som selvmordsmetode). Alkohol samtidig forsterker den levertoksiske effekten. Dersom man ikke kommer tidsnok til sykehus, så er det ikke noe å gjøre, annet enn levertransplantasjon. Ellers er det en del kombinasjoner av ulike ting som kan være farlige, men jeg vil ikke si noe mer. Du får lese på Wikipedia. Anonymkode: c1277...9b8 1 Siter
ISW Skrevet 9. mai 2016 Skrevet 9. mai 2016 Jeg kan svare på spørsmålet ditt, men velger å ikke gjøre det av to grunner: 1. Siden dette er et psykiatriforum, kan det finnes medlemmer som ser på det som en oppskrift på selvmord. Det er veldig uheldig, men kunne vært løst gjennom at du spurte på PM, men... 2. Jeg har ingen forsikring om at du ikke er suicidal i forkledning av noe annet. Sjansen er liten, ja, men siden konsekvensen er så stor, så velger jeg å ikke svare på PM heller. Men generelt, få medisiner som er lett tilgjengelige i dag har denne egenskapen. 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2016 Skrevet 9. mai 2016 57 minutter siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Du kan maile meg. Og hvordan kan du stole på at personen ikke spør av andre grunner. Anonymkode: b22c7...eab 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.