Gå til innhold

Tror du pensjonen kommer på torsdag?

Tror du pensjonen kommer på torsdag?  

7 stemmer

1. 1. Tror du pensjonen kommer torsdag 12.05?

• Ja, håper det
      6
    • Nei, kommer nok den 19.
      1
    • Bryr meg ikke, jobber, vel.
      0

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Madelenemie
Den 5/11/2016 at 4.00, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe å skamme seg over det.

*

For et herlig liv, og for en herlig natt! Nesten så man ikke "gidder" å sovne.

Men men. Jeg har lyst på kokka.

Anonymkode: 63450...262

Hei!

Jeg bruker mitt honnørkort, jeg er ikke flau over det, men det er litt pinlig hvordan kortet ser ut, det er jo veldig amatørmessig laget.

Men jeg har handikapparkeringskort, og en gang ropte en dame til meg over veien...og jeg skjønte ikke først hva det var, men da jeg etter en stund skjønte at hun sa jeg stod på handikap, svarte jeg noe med, at det visste jeg, så sa hun, " og det gir du blaffen i?", og da svarte jeg nei, også måtte jeg rope over veien, tilbake hele forklaringen om at jeg har autisme, og siden hun ikke hørte heller, måtte jeg gjenta og slik fikk nok mange med seg situasjonen og at jeg har autisme :-(

Jeg snakker ikke høyt i RL om at jeg har autisme, så det var ubehagelig for meg å måtte rope over en vei, flere ganger forklaringen på at jeg ikke ga blaffen. Men damen ble veldig stille og de som snakket sluttet alle å snakke, så da jeg gikk over veien, og mot henne for å forklare det enda bedre, var det blitt stille, veldig stille.

Det er mulig det var min psykiske sinnstilstand som gjorde verden så stille, men det føltes som om alle som var i nærheten sluttet å bevege seg og ikke hadde noen ord å si.

Madelenemie
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg betaler heller full pris. Grusomt pinlig å dra frem det honnørkortet. 

Anonymkode: c0ab9...fc7

ok,

faktisk, selv om jeg ikke har tenkt på det før:-) så tenkte jeg sist jeg skulle bruke det at , dette er flaut, for jeg hadde lest på dol:lol: Da konkluderte jeg med at det var det amatørmessige ved kortet som var det pinlige, og det syns jeg fortsatt. For  det er jo et kort som bare krever orange papp fra Notabene, også kunne brette en lengde pent i to. Rart det går som dokumentasjon på offentlig kommunikasjonsmidler.

AnonymBruker
Et øyeblikk siden, Madelenemie skrev:

ok,

faktisk, selv om jeg ikke har tenkt på det før:-) så tenkte jeg sist jeg skulle bruke det at , dette er flaut, for jeg hadde lest på dol:lol: Da konkluderte jeg med at det var det amatørmessige ved kortet som var det pinlige, og det syns jeg fortsatt. For  det er jo et kort som bare krever orange papp fra Notabene, også kunne brette en lengde pent i to. Rart det går som dokumentasjon på offentlig kommunikasjonsmidler.

Tenkt hvis man skulle miste det og så kan andre se du har honnørkort. Nei, det bør brennes og tilintetgjøres.

Annonse

Madelenemie
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenkt hvis man skulle miste det og så kan andre se du har honnørkort. Nei, det bør brennes og tilintetgjøres.

;)du tuller med meg:-)

Alle som sitter like ved sjåfør kan jo se at jeg har rabatt kort , og sitter de nærme ser de kanskje at det står honnør.

Ingen vet at jeg har autisme, de tror vel da jeg lider av et usynlig handikap, kanskje borreliose som Lars Monsen:-) at jeg er ute og koser meg på en av mine gode smertefrie dager:-)

Bra de ikke vet at hver dag er like bra:rolleyes:

Madelenemie
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et honnørkort er vel grammatisk sett et kort man gir til de som fortjener en honnør.

Yepp, 

altså noe helt annet enn parkeringshandikapkort..

Tenk om sånne parkeringskort for handikappede kunne bare hett, honnørparkering::rolleyes: også med mindre skrift, "parkering for de som fortjener honnør", da ville man ikke måtte stå og rope ut om man har borreliose eller autisme eller noe annet usynlig.

AnonymBruker
1 minute ago, Madelenemie said:

Yepp, 

altså noe helt annet enn parkeringshandikapkort..

Tenk om sånne parkeringskort for handikappede kunne bare hett, honnørparkering::rolleyes: også med mindre skrift, "parkering for de som fortjener honnør", da ville man ikke måtte stå og rope ut om man har borreliose eller autisme eller noe annet usynlig.

Syns ikke jeg fortjener noen honnør jeg da... kanskje derfor jeg ikke bruker kortet. Men andre som bruker honnørkort fortjener sikkert honnør, så lenge det ikke er et forfalsket honnørkort da. :ph34r:

AnonymBruker
26 minutter siden, Madelenemie skrev:

;)du tuller med meg:-)

Nei, jeg tuller ikke. :huh:

Alle som sitter like ved sjåfør kan jo se at jeg har rabatt kort , og sitter de nærme ser de kanskje at det står honnør.

Nettopp derfor er det ikke i bruk vel.

Ingen vet at jeg har autisme, de tror vel da jeg lider av et usynlig handikap, kanskje borreliose som Lars Monsen:-) at jeg er ute og koser meg på en av mine gode smertefrie dager:-)

Bra de ikke vet at hver dag er like bra:rolleyes:

Alle dager er like stillestående, vil jeg si.

Så sånn er det.

Madelenemie
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Syns ikke jeg fortjener noen honnør jeg da... kanskje derfor jeg ikke bruker kortet. Men andre som bruker honnørkort fortjener sikkert honnør, så lenge det ikke er et forfalsket honnørkort da. :ph34r:

Men mer alvorlig.

Har man uføretrygd, har man vel fortjent all den honnør man kan få, og nå reiser ikke jeg ofte med offentlig, da jeg stresser inni meg, men gjør jeg det, dvs noen ganger pr år, tar jeg imot alt av rabatter.

Det gjør jeg på alt, enten jeg handler bensin, eller mat. 

Jeg har ledsagerkort også, men det bruker jeg mye mer, og heller ikke det er jeg flau over, for det første har jeg uførepensjon, det er vel det det heter nå, for det andre betyr det lavere inntekt enn de fleste, videre, er jeg et menneske som har godt av å få et spark, å komme meg ut av huset, eller bare orke å se en opera live istedet for på TV, eller gradvis forstå meningen med å reise til utlandet når jeg kan google og se ikke bare det samme som om jeg reiste, men jeg ser det bedre på google, (dette er en diskusjon ingen reiseglade kan vinne, man reiser for å reise, man lærer mye mer av å google)

Men med trening ser og forstår jeg litt bedre grunnene til å at andre stresser med å ut og reise, jeg syns det er hyggelig med disse "syden"drinkene bare jeg slipper å kjede meg for lenge. Det er ok å være på reise, men ingenting slår å være hjemme i ro og fred.

Annonse

Madelenemie
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg tuller ikke. :huh:

Nettopp derfor er det ikke i bruk vel.

Alle dager er like stillestående, vil jeg si.

Så sånn er det.

ok

Synd hvis så få som trenger det, bruker dem,

hm, ja men stillestående er ofte for meg ensbetydende med  ro og fred, og da har man det jo ganske så bra, bare man har PC , litteratur, internet og interesser.

AnonymBruker
6 minutter siden, Madelenemie skrev:

ok

Synd hvis så få som trenger det, bruker dem,

hm, ja men stillestående er ofte for meg ensbetydende med  ro og fred, og da har man det jo ganske så bra, bare man har PC , litteratur, internet og interesser.

Stillestående for meg er enbetydende med endeløse lange dager hvor en ikke har noe å gjøre (eller "orker" å gjøre noe) med resultat at man holder på å kjede vettet av seg.

Madelenemie
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stillestående for meg er enbetydende med endeløse lange dager hvor en ikke har noe å gjøre (eller "orker" å gjøre noe) med resultat at man holder på å kjede vettet av seg.

ok,

men du spiser vel noe som fører til at det blir sånn da.

Madelenemie
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok ganske mange som har lavere inntekt enn deg, selv personer i arbeid.

nei,

der tar du feil. jeg har uføretrygd, og faktisk så lite penger at jeg ikke kunne bli med på en reise til Spania med en gruppe som er mine "venner", der også  mange hadde uføretrygd. De reiste i høysessong, og det er helt uaktielt for meg, Bare for meg å høre ord om å reise til Spania i juli ga meg sånne øyne:unsure:

Men de hadde ikke barn, så på den måten kunne de bruke pengene på seg selv, og det kan ikke jeg. Så i realiteten har jeg dårligere råd, til personlige ting, feks sånt som turer med venner. Så da alle reiste, midt i høysessongen og jeg satt sjokkert igjen, da begynte jeg å skjønne at her er det andre prioriteringsrekkefølger ute og går. I prinsippet hadde vi jo ca det samme i inntekt, men jeg kan IKKE bruke så mye på meg selv som person.

AnonymBruker
25 minutes ago, Madelenemie said:

nei,

der tar du feil. jeg har uføretrygd, og faktisk så lite penger at jeg ikke kunne bli med på en reise til Spania med en gruppe som er mine "venner", der også  mange hadde uføretrygd. De reiste i høysessong, og det er helt uaktielt for meg, Bare for meg å høre ord om å reise til Spania i juli ga meg sånne øyne:unsure:

Men de hadde ikke barn, så på den måten kunne de bruke pengene på seg selv, og det kan ikke jeg. Så i realiteten har jeg dårligere råd, til personlige ting, feks sånt som turer med venner. Så da alle reiste, midt i høysessongen og jeg satt sjokkert igjen, da begynte jeg å skjønne at her er det andre prioriteringsrekkefølger ute og går. I prinsippet hadde vi jo ca det samme i inntekt, men jeg kan IKKE bruke så mye på meg selv som person.

Na snakker vi om størrelsen på uføretrygd (jfr. "fordi man har mindre utbetalt enn de fleste andre") - du bekrefter jo selv i dette innlegget at det er bra med penger, i og med at dine (uføretrygdede) venner kunne reise til Spania i høysesongen, noe som det er mange andre som ikke har anledning til, selv personer i arbeid. Og hva du bruker pengene dine på, enten det er barn eller deg selv, er ikke relevant.

Det er en feil oppfatning av mange som går på trygd at de er så grusomt fattige. Og uansett skulle det bare mangle at det var mindre utbetalt enn om man jobbet, det må da være incentiver til å være med å trekke kjerra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...