Gå til innhold

Alkohol problem

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er en mann som nærmer meg 40 år og som sjelden drikker alkohol. Jeg kan nyte en pils eller to til maten en gang i blant, men dette er toppen tre-fire ganger i året. Jeg er ute med kolleger og venner kanskje tre-fem ganger i året, og da sluker jeg dessverre alkoholen(drikker bare øl). Jeg drikker meg dessverre bort, og jeg våkner med vanvittig fylleangst. Nå sist helt hadde jeg kjøpt med meg noen få øl, men til tross for dette så fikk jeg fatt på langt flere bokser enn de jeg hadde kjøpt. Hver eneste gang bestemmer jeg meg for å ta det med ro, men dette ender alltid motsatt, dessverre.

Jeg har ikke lyst til å kutte ut alkoholen helt, men samtidig må jeg lære meg å greie å drikke med måte. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg skal unngå å bli "tilbakestående full" hver eneste gang jeg er ute i sosiale lag? 

Anonymkode: d5ef9...992

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411573-alkohol-problem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en mann som nærmer meg 40 år og som sjelden drikker alkohol. Jeg kan nyte en pils eller to til maten en gang i blant, men dette er toppen tre-fire ganger i året. Jeg er ute med kolleger og venner kanskje tre-fem ganger i året, og da sluker jeg dessverre alkoholen(drikker bare øl). Jeg drikker meg dessverre bort, og jeg våkner med vanvittig fylleangst. Nå sist helt hadde jeg kjøpt med meg noen få øl, men til tross for dette så fikk jeg fatt på langt flere bokser enn de jeg hadde kjøpt. Hver eneste gang bestemmer jeg meg for å ta det med ro, men dette ender alltid motsatt, dessverre.

Jeg har ikke lyst til å kutte ut alkoholen helt, men samtidig må jeg lære meg å greie å drikke med måte. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg skal unngå å bli "tilbakestående full" hver eneste gang jeg er ute i sosiale lag? 

Anonymkode: d5ef9...992

Kjedelig når det blir sånn :-(

Kan du snakke med en av kameratene/kollegaene dine på forhånd, og spør om de kan hjelpe deg med å bremse etter for eksempel 4 bokser (eller hva du synes er OK)?

Dersom dere e ute på byen og kjøper øl der, ta med deg kun kontanter til X antall halvlitere, og la kortet ligge hjemme. Ikke la andre kjøpe for deg.

Eller du bestemmer deg steinhardt for KUN å drikke ditt eget øl. Hvis du har bestemt deg skikkelig på forhånd, er det lettere å huske når du er kommet litt i farta.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411573-alkohol-problem/#findComment-3698325
Del på andre sider

Nå drikker jeg aldri lenger. Enkelte ganger kan jeg ta et glass vin, på nyttårsaften blir det kanskje to ;) Men før kunne jeg få i meg endel. Mitt problem var at jeg ble dårlig om jeg fikk i meg litt for mye. Så slo det meg en gang at det ikke spilte så stor rolle hva det var i glasset, bare jeg kunne drikke det. Så da bestemte jeg meg for at jeg skulle drikke minst et glass vann pr glass vin. Det var i grunn ingen dum idé og kan anbefalles :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411573-alkohol-problem/#findComment-3698356
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...