Gå til innhold

Alkohol problem

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er en mann som nærmer meg 40 år og som sjelden drikker alkohol. Jeg kan nyte en pils eller to til maten en gang i blant, men dette er toppen tre-fire ganger i året. Jeg er ute med kolleger og venner kanskje tre-fem ganger i året, og da sluker jeg dessverre alkoholen(drikker bare øl). Jeg drikker meg dessverre bort, og jeg våkner med vanvittig fylleangst. Nå sist helt hadde jeg kjøpt med meg noen få øl, men til tross for dette så fikk jeg fatt på langt flere bokser enn de jeg hadde kjøpt. Hver eneste gang bestemmer jeg meg for å ta det med ro, men dette ender alltid motsatt, dessverre.

Jeg har ikke lyst til å kutte ut alkoholen helt, men samtidig må jeg lære meg å greie å drikke med måte. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg skal unngå å bli "tilbakestående full" hver eneste gang jeg er ute i sosiale lag? 

Anonymkode: d5ef9...992

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411573-alkohol-problem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

påskelilje
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en mann som nærmer meg 40 år og som sjelden drikker alkohol. Jeg kan nyte en pils eller to til maten en gang i blant, men dette er toppen tre-fire ganger i året. Jeg er ute med kolleger og venner kanskje tre-fem ganger i året, og da sluker jeg dessverre alkoholen(drikker bare øl). Jeg drikker meg dessverre bort, og jeg våkner med vanvittig fylleangst. Nå sist helt hadde jeg kjøpt med meg noen få øl, men til tross for dette så fikk jeg fatt på langt flere bokser enn de jeg hadde kjøpt. Hver eneste gang bestemmer jeg meg for å ta det med ro, men dette ender alltid motsatt, dessverre.

Jeg har ikke lyst til å kutte ut alkoholen helt, men samtidig må jeg lære meg å greie å drikke med måte. Er det noen som har noen tips til hvordan jeg skal unngå å bli "tilbakestående full" hver eneste gang jeg er ute i sosiale lag? 

Anonymkode: d5ef9...992

Kjedelig når det blir sånn :-(