Gå til innhold

dette ga meg lyst til å si opp vergeordningen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

skal flytte tilbake til hjembyen min...venninna mi har verge der, og kjenner mange der med verge, og hun sier at ingen får mer enn 1000kr i uka der, selv om de har arvet et par mill og har eget hus med leieinntekt.

Om jeg går ned 1000kr i ukelønn sier jeg opp vergeordningen....klarer meg veldig bra på 2000 kr og trives sånn og vil fortsette sånn!! Har uansett mye mer inntekt enn de fleste med verge pga leieinntekter og slik...så jeg burde jo få samme sum hver uke selv om jeg flytter! men det virker min venninne negativ til at skal skje....

mister lysten til å flytte...elsker friheten min økonomi gir...

Anonymkode: 1a923...505

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

skal flytte tilbake til hjembyen min...venninna mi har verge der, og kjenner mange der med verge, og hun sier at ingen får mer enn 1000kr i uka der, selv om de har arvet et par mill og har eget hus med leieinntekt.

Om jeg går ned 1000kr i ukelønn sier jeg opp vergeordningen....klarer meg veldig bra på 2000 kr og trives sånn og vil fortsette sånn!! Har uansett mye mer inntekt enn de fleste med verge pga leieinntekter og slik...så jeg burde jo få samme sum hver uke selv om jeg flytter! men det virker min venninne negativ til at skal skje....

mister lysten til å flytte...elsker friheten min økonomi gir...

Det er _din_ økonomi som skal avgjøre hvor mye penger du kan disponere hver uke, - og det vil forbause meg veldig om du ikke får medhold i ditt ønske om 2000,- pr uke hvis du har råd til deet.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg burde jo ha råd til det siden mine leieinntekter vil øke med 4000-6000kr i mnd når jeg flytter

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

skal flytte tilbake til hjembyen min...venninna mi har verge der, og kjenner mange der med verge

Er det så vanlig å ha verge?

Anonymkode: b6550...508

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det så vanlig å ha verge?

Anonymkode: b6550...508

Det er sikkert vanlig blant folk med problemer og folk med like problemer finner hverandre?

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg burde jo ha råd til det siden mine leieinntekter vil øke med 4000-6000kr i mnd når jeg flytter

Vil boutgiftene øke når du flytter?

AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, Trine skrev:

Vil boutgiftene øke når du flytter?

Nei

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei

Ok, da bør det jo ikke være noe problem å få 2000 kr. Jeg vet ikke hvordan systemet fungerer, men du har jo en verge nå som kan bevise at 2000 kr i uka går helt fint så jeg kan ikke forstå at det skulle bli et problem.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om det er det samme, men jeg er hjelpeverge for min far. Han bestemmer helt selv hvor mye penger han skal ha. Dette er i forhold til loven.

Det er kanskje annerledes hviss man er bipolar, men 1000 kroner uka er for lite, synes jeg.

Anonymkode: 3cb0f...403

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...