Gå til innhold

Ang risperdal.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, laban skrev:

Da hadde det vel vært fint med noen dagers ferieavbrekk?  Jo mer man planlegger i god tid i forveien, desto mindre stress blir det ;)

Skal jo to dager da, liker ikke å kjøre bil. Og ifjor ble det bare stress. Best å være hjemme. 

Skrevet
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

De respekterer min tro iallefall, sykepleieren syns det er spennende. Så jeg forteller villig om det :) 

"Troen" din er sannsynligvis symptomene på din sykdom. Du har et sett med vrangforestillinger du har opphøyd til en trosretning, og en hver kritikk av disse forestillingene blir således et angrep på troen din. Og den forsvarer du til Elvis gjør comeback i Telenor Arena, med Beatles som backingband. Helt i tråd med diagnosemanualen.

Kan det hende at sykepleieren lar deg snakke i vei for å overvåke din sykdom og medisiners påvirkning på blant annet forestillinger om å befinne seg på andre planeter og tankeoverføring?

Skrevet
6 minutter siden, stjernestøv skrev:

Skal jo to dager da, liker ikke å kjøre bil. Og ifjor ble det bare stress. Best å være hjemme. 

Det var derfor jeg anbefalte deg å begynne planleggingen nå.  Det er ikke noe rart det blir stress når man venter til St.Hans med å tenke på ferie i juli, slik dere gjorde i fjor.  Det finnes andre transportmidler enn bil også, men det krever enda litt mer planlegging.  Men hvis du foretrekker å kjede deg hjemme, er det jo greit ;)

stjernestøv
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Janus30 skrev:

"Troen" din er sannsynligvis symptomene på din sykdom. Du har et sett med vrangforestillinger du har opphøyd til en trosretning, og en hver kritikk av disse forestillingene blir således et angrep på troen din. Og den forsvarer du til Elvis gjør comeback i Telenor Arena, med Beatles som backingband. Helt i tråd med diagnosemanualen.

Kan det hende at sykepleieren lar deg snakke i vei for å overvåke din sykdom og medisiners påvirkning på blant annet forestillinger om å befinne seg på andre planeter og tankeoverføring?

Vet hva psykiatrien mener, det er en   og samme ting. Sykepleieren tar ikke stilling til om det er sykt eller ikke, men han sier ifølge en lege kan det kanskje tolkes som sykt. Men tror den legen tror på litt overnaturlige ting, han så tross alt på supernatural.  

Endret av stjernestøv
stjernestøv
Skrevet
4 minutter siden, laban skrev:

Det var derfor jeg anbefalte deg å begynne planleggingen nå.  Det er ikke noe rart det blir stress når man venter til St.Hans med å tenke på ferie i juli, slik dere gjorde i fjor.  Det finnes andre transportmidler enn bil også, men det krever enda litt mer planlegging.  Men hvis du foretrekker å kjede deg hjemme, er det jo greit ;)

Samboeren vil bare kjøre bil. Ja jeg foretrekker å kjede meg hjemme :) 

Nicklusheletida
Skrevet
5 timer siden, stjernestøv skrev:

De respekterer min tro iallefall, sykepleieren syns det er spennende. Så jeg forteller villig om det :) 

Var det ikke sånn at det var legen som hadde sagt at han ville du skulle øke medisinene igjen til 200 mg som du går på nå, uten at legen pleier å se deg så ofte ? Hvorfor tror du legen ønsket det sånn uten videre hvis ikke han treffer deg så ofte ? Kan det tenkes at sykepleieren formidler noe til legen og at legen tar avgjørelser på bakgrunn av hva sykepleieren formidler ?

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Var det ikke sånn at det var legen som hadde sagt at han ville du skulle øke medisinene igjen til 200 mg som du går på nå, uten at legen pleier å se deg så ofte ? Hvorfor tror du legen ønsket det sånn uten videre hvis ikke han treffer deg så ofte ? Kan det tenkes at sykepleieren formidler noe til legen og at legen tar avgjørelser på bakgrunn av hva sykepleieren formidler ?

Jo legen sa jeg måtte ta 200 mg seroquel fordi det hadde en antipsykotisk effekt, latuda var visst ikke så sterk ettersom jeg forstod. Jo sykepleieren formidler ting til legen og teamet, de er jo med i et team. Vet ikke hvor mange de er jeg. 

Nicklusheletida
Skrevet
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jo legen sa jeg måtte ta 200 mg seroquel fordi det hadde en antipsykotisk effekt, latuda var visst ikke så sterk ettersom jeg forstod. Jo sykepleieren formidler ting til legen og teamet, de er jo med i et team. Vet ikke hvor mange de er jeg. 

Da forstår du vel at også sykepleieren ser på dette som sykdom? 

stjernestøv
Skrevet
Et øyeblikk siden, Nicklusheletida skrev:

Da forstår du vel at også sykepleieren ser på dette som sykdom? 

Nei det er jo det jeg sier, han vil ikke ta stilling til det. Han skulle ikke si at det var det ene eller det andre, men en lege kunne se på det som sykt. Men tror legen hører på sykepleieren. 

Nicklusheletida
Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Nei det er jo det jeg sier, han vil ikke ta stilling til det. Han skulle ikke si at det var det ene eller det andre, men en lege kunne se på det som sykt. Men tror legen hører på sykepleieren. 

Selv om han sier til deg at han ikke vil det ene eller det andre, så vet jo sykepleieren han at kommer til deg for å følge opp en alvorlig psykisk lidelse. Han er på jobb . Han er litt sleip, men hans måte å få deg til å prate på. Jeg synes det er feil det at han ikke er ærlig med deg. Som sagt, ganske sleipt siden du har så lett for å tro på ting.

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Selv om han sier til deg at han ikke vil det ene eller det andre, så vet jo sykepleieren han at kommer til deg for å følge opp en alvorlig psykisk lidelse. Han er på jobb . Han er litt sleip, men hans måte å få deg til å prate på. Jeg synes det er feil det at han ikke er ærlig med deg. Som sagt, ganske sleipt siden du har så lett for å tro på ting.

Har ikke tenkt på det som sleipt, tror du virkelig det? Tenkte på  det som feigt, han kunne jo bare sagt at han trodde det var evner tenkte jeg. Han oppmuntrer jo meg til å fortelle. 

Nicklusheletida
Skrevet (endret)
8 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har ikke tenkt på det som sleipt, tror du virkelig det? Tenkte på  det som feigt, han kunne jo bare sagt at han trodde det var evner tenkte jeg. Han oppmuntrer jo meg til å fortelle. 

Det kan også være så enkelt som at han er opplært til at det ikke har noen hensikt å motsi mennesker med vrangforestillinger og at det er bedre å jatte med. Men ja , det er jo meningen at du skal prate og nei han tror selvsagt ikke det er evner. Derfor sier han ikke det.

Endret av Nicklusheletida
stjernestøv
Skrevet
8 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det kan også være så enkelt som at han er opplært til at det ikke har noen hensikt å motsi mennesker med vrangforestillinger og at det er bedre å jatte med. Men ja , det er jo meningen at du skal prate og nei han tror selvsagt ikke det er evner. Derfor sier han ikke det.

Ja da lyger han jo til meg på en måte, gjør han ikke? Bare jatter med? Han sier jo det er så spennende det jeg tror på? 

AnonymBruker
Skrevet

Ja da lyger han jo til meg på en måte, gjør han ikke? Bare jatter med? Han sier jo det er så spennende det jeg tror på? 

Ja.

Anonymkode: 348ee...d96

stjernestøv
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.

Anonymkode: 348ee...d96

Nå ble jeg skuffet :( 

Nicklusheletida
Skrevet
Et øyeblikk siden, stjernestøv skrev:

Hvis det er slik at han virkelig synes det er spennende, så har han vrangforestillinger selv og har ikke noe i dette yrket å gjøre. Men jeg tror ikke at han tror på dette selv. Han bruker en litt sleip metode, synes jeg da. 

Nicklusheletida
Skrevet

Nå ble jeg skuffet :( 

Det går nok over :)

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Hvis det er slik at han virkelig synes det er spennende, så har han vrangforestillinger selv og har ikke noe i dette yrket å gjøre. Men jeg tror ikke at han tror på dette selv. Han bruker en litt sleip metode, synes jeg da. 

Han sier hver gang at det er spennende. Ble usikker nå...

Skrevet
27 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Du har ikke vært tilstede i situasjonen og du vet heller ikke hva sykepleieren mener og ikke mener. Å påstå at han er sleip og dermed bidra til at Stjernestøv evt. mister tilliten til ham, er etter min oppfatning et destruktivt bidrag på linje med å foreslå å rote med medisiner.

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det går nok over :)

Kan jo spør han selv, men han sier bare han skal ikke si hva som er hva. Da må jeg jo tro på det, selv om han jobber i psykiatrien. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...