Gå til innhold

trett/søvnig av pollen-allergi pille?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ikke uvanlig.

Alle allergimedisiner gjør deg trøtt, men de nyere medisinene mot allergi er laget sånn at de ikke skal i så stor grad virke på hjernen (slik at du blir trøtt). Denne evnen er dessverre ikke absolutt, slik at man kan bli trøtt.

Men det går over etter noen dager, ikke noe farlig.

1 minutt siden, Blomsterfluen skrev:

Ja. Jeg tror det. Pillen hadde sån mønster som dette. Jeg søkte og fant bildet aerius og de her er like den jeg tar.

2419km1.jpg

Jeg blir ikke trøtt av dem, men det står som vanlig bivirkning så det er nok vanlig da ;)

11 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Alle allergimedisiner gjør deg trøtt,

Det stemmer ikke helt. Mulig alle allergimedisiner kan gjøre deg trøtt, men jeg blir ikke trøtt av hverken cetirizin eller aerius, så alle allergimedisiner gjør ikke alle trøtte ;)

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, Blomsterfluen skrev:

Jeg begynte på allergimedisin i dag. En blå rund pille. Jeg sov kjempetrøtt på benken i dag, selvom jeg hadde sovet i ca 12 timer om natten. Er det en normal bivirkning på allergimedisiner?

Der er nok helt normalt.

Anonymkode: 76a04...1be

7 timer siden, Trine skrev:

Det stemmer ikke helt. Mulig alle allergimedisiner kan gjøre deg trøtt, men jeg blir ikke trøtt av hverken cetirizin eller aerius, så alle allergimedisiner gjør ikke alle trøtte ;)

Klønete forklart av meg. ;) 

Det jeg mente var at blokkering av histaminreseptorer (som er virkemåten til allergimedisin) gjør deg trøtt, gitt at de skjer i hjernen. Hvis du ser på f.eks Atarax og Vallergan, så er det også allergimedisin men de krysser over til hjernen i større grad enn f.eks Zyrtec og Aerius.

Men jeg blir heller ikke trøtt av Zyrtec og Aerius. Men det er jo en del som blir det.

3 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Klønete forklart av meg. ;) 

Det jeg mente var at blokkering av histaminreseptorer (som er virkemåten til allergimedisin) gjør deg trøtt, gitt at de skjer i hjernen. Hvis du ser på f.eks Atarax og Vallergan, så er det også allergimedisin men de krysser over til hjernen i større grad enn f.eks Zyrtec og Aerius.

Men jeg blir heller ikke trøtt av Zyrtec og Aerius. Men det er jo en del som blir det.

Aha ;) Ja, det virker som det er ganske normalt å bli trøtt av zyrtec o.l.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...