AnonymBruker Skrevet 13. mai 2016 Skrevet 13. mai 2016 Har brukt cipralex mot angst/depresjon i 12 år. Syns de har hjulpet lite på depresjon/ humør/ tiltakslyst de siste årene. Har derfor i samråd med legen, valgt å prøve Wellbutrin. Legen sier at jeg kan gå direkte fra 15 mg cipralex til 300 mg Wellbutrin. Altså avslutte cipralexen på dagen. Kjenner at dette skremmer meg, og er redd for reaksjoner fra kroppen. Siden den har vært vant til cipralex i 12 år. Anonymkode: 29f9a...2bb 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. mai 2016 Skrevet 13. mai 2016 Jeg ville gjort det slik: Legg Wellbutrin 150 mg til Cipralex 15 mg. Vent 4 uker og se om effekten er bra nok. Hvis ikke øk til 300 mg. Hvis effekten nå er god etter 3 mnd, ville jeg redusert Cipralex til 10 mg. Hvis du deretter fortsatt har det bra 3 mnd etter dette igjen, stiller du et nytt spørsmål her. 0 Siter
Rotekte Skrevet 13. mai 2016 Skrevet 13. mai 2016 6 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev: Jeg ville gjort det slik: Legg Wellbutrin 150 mg til Cipralex 15 mg. Vent 4 uker og se om effekten er bra nok. Hvis ikke øk til 300 mg. Hvis effekten nå er god etter 3 mnd, ville jeg redusert Cipralex til 10 mg. Hvis du deretter fortsatt har det bra 3 mnd etter dette igjen, stiller du et nytt spørsmål her. Takk skal du ha for tilbakemelding. Det hørest ut som en tryggere måte. Tablettene jeg har fått er 300 mg, som ikke bør deles, så da må jeg innom fastlegen igjen å få resept på tabl. på 150 mg. Kjenner ubehag ved å ta det opp igjen med legen, og dermed underbygger det hun anbefalte. Men jeg må gjøre det jeg tror er best for meg. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. mai 2016 Skrevet 13. mai 2016 Ok. Da starter du direkte på 300 mg. Det går bra. 0 Siter
Rotekte Skrevet 14. mai 2016 Skrevet 14. mai 2016 Ok. Men hvis angsten øker, kan jeg bruke vival eller stesolid sammen med Wellbutrin ? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.