Gå til innhold

Ostekrem til gulrotkake

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skal lage gulrotkake til 17. mai, jeg har Philadelfiaost og melis,

men fant ut at jeg hverken har margarin eller smør...

dvs - jeg har margarinen til Berit Nordstrand.... tror dere den kan brukes? Noen som har erfaringer?

Og i så fall - kanskje en oppskrift på en god ostekrem med Berit Nordstrand sin margarin, Philadelfia smørost og melis - 

blandingsforhold? Kanskje ha litt vaniljesukker i? (har ikke vaniljestang).

Jeg har ikke noe jeg kan bruke som pynt, men har non stop - tror dere det vil se ok ut? 

Anonymkode: e356f...88e

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/411648-ostekrem-til-gulrotkake/
Del på andre sider

Fortsetter under...

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal lage gulrotkake til 17. mai, jeg har Philadelfiaost og melis,

men fant ut at jeg hverken har margarin eller smør...

dvs - jeg har margarinen til Berit Nordstrand.... tror dere den kan brukes? Noen som har erfaringer?

Og i så fall - kanskje en oppskrift på en god ostekrem med Berit Nordstrand sin margarin, Philadelfia smørost og melis - 

blandingsforhold? Kanskje ha litt vaniljesukker i? (har ikke vaniljestang).

Jeg har ikke noe jeg kan bruke som pynt, men har non stop - tror dere det vil se ok ut? 

Aner ikke ang. margarinen til Nordstrand (bruker kun bremykt og smør vi), men gulrotkake skal ikke ha annen pynt enn ostekremen. Ville ikke hatt nonstop på den nei. Hva er så spesielt med den margarinen forresten?

AnonymBruker
3 minutter siden, Lillemus skrev:

Aner ikke ang. margarinen til Nordstrand (bruker kun bremykt og smør vi), men gulrotkake skal ikke ha annen pynt enn ostekremen. Ville ikke hatt nonstop på den nei. Hva er så spesielt med den margarinen forresten?

Den er helt hvit og smøremyk, kan brukes til steking, baking og på brødskiva, er visstnok sunnere enn andre, inneholder ikke melk, men kokosolje, rapsolje og shea, og A og D- vitamin.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den er helt hvit og smøremyk, kan brukes til steking, baking og på brødskiva, er visstnok sunnere enn andre, inneholder ikke melk, men kokosolje, rapsolje og shea, og A og D- vitamin.

Noe jeg ikke kommer til å kjøpe med andre ord. :) Skal jeg ha smør så vil jeg ha smør. :) Du kan jo lage en prøveporsjon eller finne en søndagsåpen butikk - evt. er det noen du kan låne litt av?

AnonymBruker
14 minutter siden, Lillemus skrev:

Noe jeg ikke kommer til å kjøpe med andre ord. :) Skal jeg ha smør så vil jeg ha smør. :) Du kan jo lage en prøveporsjon eller finne en søndagsåpen butikk - evt. er det noen du kan låne litt av?

Ja, spørs om jeg skal lage en prøveporsjon :)

Jeg tipper det blir godt jeg... 

AnonymBruker
59 minutter siden, Lillemus skrev:

Kan jeg pynte med valnøtter? Det er valnøtter i oppskriften skjønner du, og de er jo litt dekorative...

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg pynte med valnøtter? Det er valnøtter i oppskriften skjønner du, og de er jo litt dekorative...

Det er sikkert godt ja, siden det er litt nøtter i bunnen, men sjokolade på gulrotkake blir litt rart. :) Gulrotkake er forresten kjempegodt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...