AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 Skrevet 15. mai 2016 Hei, da har jeg vært innlagt to uker og tre dager. Utskrevet igår. Etter en samtale med overlege(+ blodprøver) var denne enig i å øke Fontex igjen til 60mg. Det ble jeg litt glad for Hun snakka også om at jeg ikke burde stå på Seroquel når den ikke funker som den bør(men det sa jeg var fordi fastlegen har trappa ned så mye at den ikke har effekt lenger - fungerte godt på høyere doser) Jeg kan jo alltids prøve meg uten antipsykotika, men skal gjøre det i samarbeid med DPS eller fastlege. Kutter ikke på egenhånd igjen. Men hun snakka om noe gentestgreier...for å se om jeg må ha større doser enn vanlig på Fontex og på Seroquel. Skjønte ikke helt hva hun mente. Hvor kan jeg ta denne testen? Det ble snakk om at jeg kunne søke ny innleggelse der, for å få bedre hjelp til noen problemområder, men det er ikke min behandler ute enig i. Skal henvises til gruppeterapi som starter til høsten.Vet ikke helt hva jeg synes om å dele ting i en gruppe, men skal prøve. I tillegg var behandler der jeg var innlagt enig i at kanskje ikke jeg har rett behandler til problemene mine. Skal på ettervern om litt over to uker, så skulle ting undersøkes til da. Skal prøve fylle ut en Emosjonhåndteringsplan til avtalen, men skjønner lite av den.Må nok Google. Fikk endel aha-opplevelser denne gangen. Spot on nesten hver gang vi hadde samtale. Fant ut at jeg har mye å jobbe med i alle fall. Føler at bakken forsvant under meg- ble spent bein på, så må jeg finne en måte å reise meg opp igjen på selv. Vanskelig når jeg ikke vet hvor jeg skal begynne arbeidet..masse traumeting som kom fram, som jeg aldri har sagt til noen før, så må jeg håndtere alt som kom fram på egenhånd. Noen tips til å klare og holde seg unna alkohol etter snart tre uker uten? jeg er kjemperedd for å mislykkes - det er jo et pluss da... Anonymkode: f096a...d1f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 Skrevet 15. mai 2016 Jeg sliter mye med hallusinasjoner- hørsel og syner, paranoia og mistenksomhet. Gjorde det under hele innleggelsen også. Lurer på om jeg burde prøve øke Seroquel igjen, om jeg skal prøve Zyprexa på nytt eller om jeg skal klare meg uten noe. Kan jo ikke medisinere bort alt, og endel av disse psykotiske symptomene kan kanskje komme fra traumer. Da er det jo de jeg må jobbe med, ikke medisinere bort..noe er ikke fra traumer trur jeg, men å vite hva som er hva er litt vanskelig å skille. Anonymkode: f096a...d1f 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 15. mai 2016 Skrevet 15. mai 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sliter mye med hallusinasjoner- hørsel og syner, paranoia og mistenksomhet. Gjorde det under hele innleggelsen også. Lurer på om jeg burde prøve øke Seroquel igjen, om jeg skal prøve Zyprexa på nytt eller om jeg skal klare meg uten noe. Kan jo ikke medisinere bort alt, og endel av disse psykotiske symptomene kan kanskje komme fra traumer. Da er det jo de jeg må jobbe med, ikke medisinere bort..noe er ikke fra traumer trur jeg, men å vite hva som er hva er litt vanskelig å skille. Anonymkode: f096a...d1f Jeg tenker at det kanskje ikke handler om å medisinere bort traumene i første omgang, men å få bort et symptom for å kunne bedre jobbe med traumene. Jeg har lest at ofte henger hallusinasjonene sammen med hva man har opplevd av traumer. Lykke til videre uansett Anonymkode: 7e31c...bb4 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.