Gondor Skrevet 16. mai 2016 Skrevet 16. mai 2016 Dette hører strengt tatt ikke hjemme på psykiatri, men siden det er så mange som strever med for mange kilo, skriver jeg allikevel. På 2 måneder har jeg gått ned 2,3 kg og jeg er kjempefornøyd. Jeg slanker meg ikke, men klarer sakte men sikkert å forandre livsstilsvanene mine. I min fortvilelse var jeg hos en ernæringsfysiolog og hun sa at det er typisk for overvektige mennesker at de ikke spiser frokost. Det er viktig å spise frokost for da setter man igang forbrenningen. Likeledes er det viktig å spise jevnt men lite utover hele dagen, både for forbrenningens skyld og for å holde blodsukkeret jevnt. Jeg tror insulin kommer inn i bildet her også. Jeg rører også mye mer på meg enn det jeg gjorde tidligere. Det er helt enkle ting som å gå en 20 minutters tur hver dag, la bilen stå så mye som mulig, gå i trapper istede for å ta heisen, tenke på husarbeid som trening osv Det er overraskende vanskelig å forandre livsstil og jeg regner meg at dette kommer til å ta tid, men det kommer! Jeg er så glad! 0 Siter
Elionoe Skrevet 16. mai 2016 Skrevet 16. mai 2016 Gratulerer med å være godt i gang med livsstilsendringen! Det å bestemme seg for å ville gjøre en endring er en viktig investering i eget liv. Det kreves viljestyrke å gjøre en snuoperasjon. Man kan gjerne gå på den ene slankekuren etter den andre, men oppleve at man går opp igjen i vekt. For å få en varig vektreduksjon er det livsstilsendring som må til. Lykke til videre i den positive utviklingen - og vær stolt av deg selv! 0 Siter
Gondor Skrevet 16. mai 2016 Forfatter Skrevet 16. mai 2016 1 time siden, Elionoe skrev: Gratulerer med å være godt i gang med livsstilsendringen! Det å bestemme seg for å ville gjøre en endring er en viktig investering i eget liv. Det kreves viljestyrke å gjøre en snuoperasjon. Man kan gjerne gå på den ene slankekuren etter den andre, men oppleve at man går opp igjen i vekt. For å få en varig vektreduksjon er det livsstilsendring som må til. Lykke til videre i den positive utviklingen - og vær stolt av deg selv! Tusen takk! Ønsker deg en god 17. mai! Håper du ikke er en av dem som gruer seg. 0 Siter
Annkarin Skrevet 16. mai 2016 Skrevet 16. mai 2016 Har lagt om livsstilen jeg og, men fikk en nedtur igår og idag, og da måtte jeg ha burger og chips. Det hjalp... 0 Siter
Elionoe Skrevet 16. mai 2016 Skrevet 16. mai 2016 (endret) 55 minutter siden, Gondor skrev: Tusen takk! Ønsker deg en god 17. mai! Håper du ikke er en av dem som gruer seg. Nei, jeg gruer meg ikke. Jeg og samboeren min feirer ikke noe videre, men jeg har invitert ham med på indisk restaurant God 17. mai til deg også - og jeg håper at du heller ikke gruer deg... Jeg vil bare tilføye: Om man skulle skjeie ut en dag, f.eks. med en sjokolade eller burger, er ikke det livsstilsendringens undergang. Det viktige er at man klarer å hanke seg inn igjen og ikke la utskjeielsen bli hverdagen. Jeg har også troen på en belønning. Om du synes du har vært flink i to uker, kan du godt belønne deg selv. Det kan gjerne være en is, men det kan også være et klesplagg. Om du klarer å finne andre belønninger enn spiselige ting, tror jeg dette er bra, for da bryter du kanskje en sirkel? Og tenk hvilken belønning det blir om du ser at du kan gå ned en størrelse på en overdel? Eller om du legger til sides de pengene du tidligere brukte på godteri, junkfood, røyk, bensin osv. og du da kan bruke de pengene på noe til deg selv... Bare litt tanker. Det er viktig å ikke gjøre livsstilsendringen for regid, da er det lettere å mislykkes, men gjøre den positiv. Og om du skal innføre flere endringer i livsstilen, tror jeg også på at det er viktig å ikke gjøre for mange endringer på samme tid. Da er det også lettere å mislykkes, miste motet og gi opp. Igjen, lykke til til både deg, Ann Karin og alle andre Endret 16. mai 2016 av Elionoe 0 Siter
Gondor Skrevet 16. mai 2016 Forfatter Skrevet 16. mai 2016 50 minutter siden, Annkarin skrev: Har lagt om livsstilen jeg og, men fikk en nedtur igår og idag, og da måtte jeg ha burger og chips. Det hjalp... Forrige lørdag spiste jeg en halv sjokoladeplate.... til frokost. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.