Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det galt å be om en sobril eller Vival om en skal reise med fly? Har ikke flyskrekk, men stresset, menneskene, redd noe skal gå galt etc tærer. Kaos i hodet

Endret av Annkarin
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis en ikke flyr ukentlig, høres det helt ufarlig ut å be om benzo.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Nils Håvard Dahl, psykiater skrev:

Hvis en ikke flyr ukentlig, høres det helt ufarlig ut å be om benzo.

Jeg flyr ca en gang i året og har flyskrekk. Klarer aldri å slappe av, selv om jeg egentlig liker å fly. 

Nå tenker jeg å prøve med en Valium neste gang. Kan man drikke en - kun en - halvliter (øl) når man har tatt en Valium?

En halvliter på Gardermoen etter at man har sjekket inn er alltid en av gledene jeg har på tur. Det må sies at jeg  drikker like sjelden som jeg tar fly. 

Anonymkode: adf89...336

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg flyr ca en gang i året og har flyskrekk. Klarer aldri å slappe av, selv om jeg egentlig liker å fly. 

Nå tenker jeg å prøve med en Valium neste gang. Kan man drikke en - kun en - halvliter (øl) når man har tatt en Valium?

En halvliter på Gardermoen etter at man har sjekket inn er alltid en av gledene jeg har på tur. Det må sies at jeg  drikker like sjelden som jeg tar fly. 

Alkohol og Valium bør ikke kombineres. Da får du velge.

Anonymkode: bb131...465

FjellOgDalar
Skrevet

Det som ev. skjer om du drikker litt alkohol er at denne virker sterkere, og hvordan den enkelte opplever dette er en individuell sak. Masn risikerer å bli svimete, så jeg ville frafråde det. Ta evt heller en lettøl eller alkoholfri :).

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo et veldig vanskelig spørsmål, etter "boka" skal man jo ikke gjøre det (da skal man ikke kombinere psykiatriske medikamenter og alkohol i det hele tatt), men tror personlig jeg ikke hadde hatt noen problemer med å ta EN halvliter og EN Valium. Merk tallet EN veldig nøye, både når det gjelder Valium og halvliter.

Er enig i at noe av kosen med å fly er halvliteren på flyplassen. Bare så synd at Gardermoen overpriser den så ekstremt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...