AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 Skrevet 16. mai 2016 Stemmer det at 30mg har en mer antideppressiv effekt enn 15mg, som har en mer sløvende effekt, NHD? Noen med erfaring med 30mg+ remeron? Blir man veldig mye sløvere på 30 enn på 15? Og kan man bare ta 2 piller med 15mg? Anonymkode: ef4ca...392 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 Skrevet 16. mai 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stemmer det at 30mg har en mer antideppressiv effekt enn 15mg, som har en mer sløvende effekt, NHD? Noen med erfaring med 30mg+ remeron? Blir man veldig mye sløvere på 30 enn på 15? Jeg ble mindre sløv. 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og kan man bare ta 2 piller med 15mg? Anonymkode: ef4ca...392 Ja, det går for det samme. Anonymkode: 7e674...200 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 16. mai 2016 Skrevet 16. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Stemmer det at 30mg har en mer antideppressiv effekt enn 15mg, som har en mer sløvende effekt, NHD? Noen med erfaring med 30mg+ remeron? Blir man veldig mye sløvere på 30 enn på 15? Og kan man bare ta 2 piller med 15mg? Anonymkode: ef4ca...392 Ja, 30 mg har større antidepressiv effekt enn 15 mg. Om en bruker 2 tabletter a 15 mg eller en tablett med 30 mg er "ett fett". 0 Siter
ISW Skrevet 16. mai 2016 Skrevet 16. mai 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Stemmer det at 30mg har en mer antideppressiv effekt enn 15mg, som har en mer sløvende effekt, NHD? Noen med erfaring med 30mg+ remeron? Blir man veldig mye sløvere på 30 enn på 15? Og kan man bare ta 2 piller med 15mg? Anonymkode: ef4ca...392 Remeron blir gjerne mer aktiverende i høyere doser. I doser 15 mg eller lavere (noen deler en 15 mg tablett for søvn) er det en søvn- og allergimedisin. Ved høyere doser aktiverer Remeron det adrenerge system i hjernen og gir energi og antidepressiv effekt. Remeron er vel blant de mest effektive medisinene mot depresjon, men kanskje fordi medisinen veldig raskt korrigerer to av depresjonssymptomene (søvn og matlyst), slik at testresultatene blir påvirket av det. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 Skrevet 16. mai 2016 20 minutter siden, issomethingwrong skrev: Remeron blir gjerne mer aktiverende i høyere doser. I doser 15 mg eller lavere (noen deler en 15 mg tablett for søvn) er det en søvn- og allergimedisin. Ved høyere doser aktiverer Remeron det adrenerge system i hjernen og gir energi og antidepressiv effekt. Remeron er vel blant de mest effektive medisinene mot depresjon, men kanskje fordi medisinen veldig raskt korrigerer to av depresjonssymptomene (søvn og matlyst), slik at testresultatene blir påvirket av det. Skjønte ikke helt, mener du at man får MER energi ved å ta 30mg, enn man får når man bare tar 15mg? Da gleder jeg meg til å starte isåfall Har gått opp 6 kilo siden jeg begynte for cirka 1 måned siden, har aldri før vært så tykk som jeg er nå Anonymkode: ef4ca...392 0 Siter
ISW Skrevet 16. mai 2016 Skrevet 16. mai 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Skjønte ikke helt, mener du at man får MER energi ved å ta 30mg, enn man får når man bare tar 15mg? Da gleder jeg meg til å starte isåfall Har gått opp 6 kilo siden jeg begynte for cirka 1 måned siden, har aldri før vært så tykk som jeg er nå Anonymkode: ef4ca...392 Ja, Remeron er mer aktiviserende i høyere doser. For å kjapt forklare hvorfor; Remeron har høyest bindingsevne til histaminreseptorer, og når disse blir blokkert (av Remeron), så blir man trøtt. Når man tar små doser Remeron så "går" molekylene til disse reseptorene og binder seg til dem. Når konsentrasjonen øker, så begynner Remeron å blokkere andre reseptorer (bla. de som hemmer utskillelsen av noradrenalin i hjernen). Så når du dobler dosen, så får du mer av den sistnevnte effekten, men ikke førstnevnte (siden histaminreseptorene allerede er blokkert, de kan ikke blokkeres dobbelt) - effekten er mer energi. Men dette med sult er et problem, allerede fra små doser. Du må være VELDIG obs på hva du spiser og hvor mye. Hvis du har lagt på deg 6 kg på 1 mnd er dette i seg selv et rødt flagg du må passe på. Jeg la på meg 25 før jeg stoppet.. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 Skrevet 16. mai 2016 Ok nå skjønte jeg, da skal jeg prøve å øke Leste også dette: The sedation on Mirtazipine is caused by it blocking the histamine H1 receptor. At 15mg the H1 is pretty much fully blocked so any higher dose will not make you more tired. However doses higher than 15mg do continue to increase the seretonin and (most importantly to this discussion) the Nor-epinephrine (nor-adrenaline to you and me). So with the extra adrenaline comes more alertness. So in a nut shell, tiredness maxes out at approx 15mg but the stimulating side continues to increase with higher doses. Thats the therory but individual variation occurs. Anonymkode: ef4ca...392 0 Siter
ISW Skrevet 16. mai 2016 Skrevet 16. mai 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok nå skjønte jeg, da skal jeg prøve å øke Leste også dette: The sedation on Mirtazipine is caused by it blocking the histamine H1 receptor. At 15mg the H1 is pretty much fully blocked so any higher dose will not make you more tired. However doses higher than 15mg do continue to increase the seretonin and (most importantly to this discussion) the Nor-epinephrine (nor-adrenaline to you and me). So with the extra adrenaline comes more alertness. So in a nut shell, tiredness maxes out at approx 15mg but the stimulating side continues to increase with higher doses. Thats the therory but individual variation occurs. Anonymkode: ef4ca...392 Jepp, stemmer det. Men vi skrev det på ulikt språk 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.