Gå til innhold

Er livet for alle?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror dere noen bare ikke er skapt til å leve? Viss man ikke passer inn i verden?

Og man stadig tenker så mye på å drepe seg selv at det klør i fingrene etter å kvele seg selv?

Viss jrg dreper meg nå kommer foreldrene mine sikkert til å bli glad, glad over alle pengene de arver og at dem endelig har blitt kvitt meg. Da skal jeg vise dem at jeg mente alvor av det jeg sa! kommer dem til å angre da kanskje?

livet er ikke for alle..?

Anonymkode: a6077...82c

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror dere noen bare ikke er skapt til å leve? Viss man ikke passer inn i verden?

Og man stadig tenker så mye på å drepe seg selv at det klør i fingrene etter å kvele seg selv?

Viss jrg dreper meg nå kommer foreldrene mine sikkert til å bli glad, glad over alle pengene de arver og at dem endelig har blitt kvitt meg. Da skal jeg vise dem at jeg mente alvor av det jeg sa! kommer dem til å angre da kanskje?

livet er ikke for alle..?

Jeg vet ikke, tenker det samme selv, men ikke nødvendigvis av samme grunner. Jeg bare eksisterer for å ikke ødelegge andres liv. Men man må kanskje bestemme seg om man vil eller ikke. Ikke bare gå rundt å klage hvis man uansett har tenkt til å bli. 

Anonymkode: 944cf...5f7

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

(...) Jeg bare eksisterer for å ikke ødelegge andres liv. (...)

Nøyaktig sånn har jeg det også.

I det tyngste stundene tenker jeg at livet ikke er for alle. Og kanskje er det ikke det. Men en må ha en slags respekt for at andre ønsker å leve sine liv, tross alt.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Tandorini skrev:

Nøyaktig sånn har jeg det også.

I det tyngste stundene tenker jeg at livet ikke er for alle. Og kanskje er det ikke det. Men en må ha en slags respekt for at andre ønsker å leve sine liv, tross alt.

Nei, kanskje ikke. Men må innrømme at jeg blir sjalu og litt sint på alle som har livsglede. Usympatisk, men sant. 

Skrevet

Vil si det  slik at ikke alle har fått en like god start i livet. Det betyr ikke at de trenger å ha det verre. Mye avhengig av hvordan de takler livet, lære av erfaring, og kan ha en positiv, holdning trass i de vanskeligheten de bærer på. Lettere sagt en gjort vil nok mange si, ja men holdningen har svært mye å si i hvert fall.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, FGT skrev:

Vil si det  slik at ikke alle har fått en like god start i livet. Det betyr ikke at de trenger å ha det verre. Mye avhengig av hvordan de takler livet, lære av erfaring, og kan ha en positiv, holdning trass i de vanskeligheten de bærer på. Lettere sagt en gjort vil nok mange si, ja men holdningen har svært mye å si i hvert fall.

Jeg vil si jeg har prøvd å ha en positiv holdning i årevis, og nettopp den manglende erkjennelsen av at noe var alvorlig galt gjorde at det slura og gikk. Dette mangeårige forsøket på å tenke positivt har egentlig bare gjort at disse negative holdningene jeg nå har, har sementert seg. Og uansett hvordan jeg prøver klarer jeg ikke endre mitt syn på livet. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke, tenker det samme selv, men ikke nødvendigvis av samme grunner. Jeg bare eksisterer for å ikke ødelegge andres liv. Men man må kanskje bestemme seg om man vil eller ikke. Ikke bare gå rundt å klage hvis man uansett har tenkt til å bli. 

Jeg tror heller at jeg ikke tar selvmord slik at ikke alle de konspiratoriske grisene og haterne mine skal bli glade over min død. Det vil jeg nemlig IKKE unne dem!

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil si jeg har prøvd å ha en positiv holdning i årevis, og nettopp den manglende erkjennelsen av at noe var alvorlig galt gjorde at det slura og gikk. Dette mangeårige forsøket på å tenke positivt har egentlig bare gjort at disse negative holdningene jeg nå har, har sementert seg. Og uansett hvordan jeg prøver klarer jeg ikke endre mitt syn på livet. 

Livet gir ingen mening og det har det heller aldri gjort. Her er alle bare ute etter å gjøre livet ditt surest mulig. Snart så er en så sur at en gjør no riktig ille. Og det er ingen som merker at du er borte heller annet enn foreldra.. Tenk så trist, i min begravelse kommer det 2 personer, ikke er det vel lei seg heller, og grisene og ambulansen som skulle finne en død sitter nok å humrer og ler.

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er viktig også, svært viktig å erkjenne at noe er galt, samt å bevare  en positiv holdning. Hvis det er slik som jeg får inntrykk av at du forbinder det å ha en positiv holdning  har bare latt vær å snakke om dine problemer, bare prøvd å ignorere dem, da skjønner jeg at det ikke har vært til så mye hjelp for deg.   Jeg vil tro at pga. at du ikke har erkjent dine problemer, så er det mer årsaken til din negative holdning nå, en det at du har prøvd  å ha en positiv holdning. Kan det være noe i det ?

AnonymBruker
Skrevet
13 timer siden, FGT skrev:

Det er viktig også, svært viktig å erkjenne at noe er galt, samt å bevare  en positiv holdning. Hvis det er slik som jeg får inntrykk av at du forbinder det å ha en positiv holdning  har bare latt vær å snakke om dine problemer, bare prøvd å ignorere dem, da skjønner jeg at det ikke har vært til så mye hjelp for deg.   Jeg vil tro at pga. at du ikke har erkjent dine problemer, så er det mer årsaken til din negative holdning nå, en det at du har prøvd  å ha en positiv holdning. Kan det være noe i det ?

Ja, det har du rett i, at manglende erkjennelse kanskje er det som har gjort det slik. Samtidig vet jeg for godt at jeg kun kan stole på meg selv her i verden. Sånn er det jo for alle, men det er trist at det er sånn allikevel. Og denne negative oppfatningen er vel mer en beskyttelse for å ikke ha noen urealistiske illusjoner om hvordan ting skal bli. 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det har du rett i, at manglende erkjennelse kanskje er det som har gjort det slik. Samtidig vet jeg for godt at jeg kun kan stole på meg selv her i verden. Sånn er det jo for alle, men det er trist at det er sånn allikevel. Og denne negative oppfatningen er vel mer en beskyttelse for å ikke ha noen urealistiske illusjoner om hvordan ting skal bli. 

Ja skjønner, du har prøvd å være optimistisk , men vil ikke bli skuffet.  Men positiv holdning har også med  å ha en positiv holdning til livet generelt  uten at en skal gå å vente på at alt skal  bli rent sånn helsemessig godt. Du vil allikevel tjene på det.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, FGT skrev:

Ja skjønner, du har prøvd å være optimistisk , men vil ikke bli skuffet.  Men positiv holdning har også med  å ha en positiv holdning til livet generelt  uten at en skal gå å vente på at alt skal  bli rent sånn helsemessig godt. Du vil allikevel tjene på det.

Jeg skjønner det, men klarer likevel ikke å MENE at livet er godt. Hvis man tar all ulykken i verden, og setter den opp mot all lykke, tror jeg førstnevnte vinner med god margin.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner det, men klarer likevel ikke å MENE at livet er godt. Hvis man tar all ulykken i verden, og setter den opp mot all lykke, tror jeg førstnevnte vinner med god margin.

Jeg tror nettoen blir null. Det er bare så urettferdig fordelt.

Madelenemie
Skrevet
55 minutter siden, slabbedask skrev:

Jeg tror nettoen blir null. Det er bare så urettferdig fordelt.

Hei!

Hva er urettferdig fordelt?

Skrevet (endret)

Det e mye som er urettferdig fordelt. Arvelig sykdommer, fattigdom, dårlig oppvekstsvilkår, osv. Men lykken består allikevel ikke av mye materielle ting, rike foreldre, eller god helse for den slags skyld.

Altså en blir ikke automatisk lykkelig av det sist nevnte, men blir heller ikke automatisk ulykkelig av det først nevnte.

Endret av FGT
Skrevet
1 time siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Hva er urettferdig fordelt?

Ulykke/Lykke.

Madelenemie
Skrevet
4 minutter siden, slabbedask skrev:

Ulykke/Lykke.

ok,

det er jeg enig i.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Madelenemie skrev:

ok,

det er jeg enig i.

Hei,

Hvorfor er du enig i det?

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, FGT skrev:

Det samme spør jeg ?

Hei,

Hvorfor spør du om det samme?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...