Gå til innhold

Depresjon eller latskap?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skiller en mellom depresjon og latskap?

Anonymkode: 0a32b...e31

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skiller en mellom depresjon og latskap?

Anonymkode: 0a32b...e31

Latskap er et personlighetstrekk som utvises uavhengig av sinnsstemning. Er du lat som person er du altså lat uansett om du er nøytral/oppstemt eller deprimert. 

Ved en depresjon kan man bli handlingslammet, inaktiv og sliten. Dette kan sikkert minne om latskap for de som ikke kjenner til den bakenforliggende årsaken. 

AnonymBruker
Skrevet

Latskap kan være mange ting. F.eks. skulke fordi en vil gjøre noe som er mer morsomt. Eller ikke orke å gjøre ting. Det er det forskjell på.

Anonymkode: 912cb...000

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, Janus30 skrev:

Latskap er et personlighetstrekk som utvises uavhengig av sinnsstemning. Er du lat som person er du altså lat uansett om du er nøytral/oppstemt eller deprimert. 

Ved en depresjon kan man bli handlingslammet, inaktiv og sliten. Dette kan sikkert minne om latskap for de som ikke kjenner til den bakenforliggende årsaken. 

Og hvordan vet du om det er personlighetstrekk eller kronisk depresjon (dystimi) ?

Anonymkode: fdd75...732

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Annkarin said:

Depresjon er smertefullt innvendig

For mange med depresjon er det ikke det.

Anonymkode: 912cb...000

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mangel på driv, jeg er ikke deprimert. Jeg er pessimist, men jeg lider ikke i hverdagen nok til å kalle meg deprimert. Faktisk tror jeg mangelen på driv, gjør meg til å verdsette de små ting mer, enn vanlige folk. Avolisjon?

Anonymkode: 42fcd...0d0

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...