AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 Skrevet 16. mai 2016 Hvordan skiller en mellom depresjon og latskap? Anonymkode: 0a32b...e31 0 Siter
Janus30 Skrevet 16. mai 2016 Skrevet 16. mai 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan skiller en mellom depresjon og latskap? Anonymkode: 0a32b...e31 Latskap er et personlighetstrekk som utvises uavhengig av sinnsstemning. Er du lat som person er du altså lat uansett om du er nøytral/oppstemt eller deprimert. Ved en depresjon kan man bli handlingslammet, inaktiv og sliten. Dette kan sikkert minne om latskap for de som ikke kjenner til den bakenforliggende årsaken. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 Skrevet 16. mai 2016 Latskap kan være mange ting. F.eks. skulke fordi en vil gjøre noe som er mer morsomt. Eller ikke orke å gjøre ting. Det er det forskjell på. Anonymkode: 912cb...000 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 Skrevet 16. mai 2016 43 minutter siden, Janus30 skrev: Latskap er et personlighetstrekk som utvises uavhengig av sinnsstemning. Er du lat som person er du altså lat uansett om du er nøytral/oppstemt eller deprimert. Ved en depresjon kan man bli handlingslammet, inaktiv og sliten. Dette kan sikkert minne om latskap for de som ikke kjenner til den bakenforliggende årsaken. Og hvordan vet du om det er personlighetstrekk eller kronisk depresjon (dystimi) ? Anonymkode: fdd75...732 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 Skrevet 16. mai 2016 1 hour ago, Annkarin said: Depresjon er smertefullt innvendig For mange med depresjon er det ikke det. Anonymkode: 912cb...000 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 16. mai 2016 Skrevet 16. mai 2016 Jeg har mangel på driv, jeg er ikke deprimert. Jeg er pessimist, men jeg lider ikke i hverdagen nok til å kalle meg deprimert. Faktisk tror jeg mangelen på driv, gjør meg til å verdsette de små ting mer, enn vanlige folk. Avolisjon? Anonymkode: 42fcd...0d0 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.