motorPrøysen Skrevet 17. mai 2016 Skrevet 17. mai 2016 Viktigste funn: - Psilocybin ble administrert i to doser med en ukes mellomrom. - 12 av 12 forsøkspersoner opplevde markert forbedring av symptomer etter en uke. - 5 av 12 i komplett remisjon (friske) etter tre måneder. - Psilocybin var vel tolerert og ingen vedvarende psykotiske symptomer ble observert etter tre måneders oppfølging. Det er en klar svakhet ved studien at den ikke har noen kontrollgruppe, men det er en spennede studie ikke minst med tanke på den lave forekomsten av bivirkninger. http://www.scientificamerican.com/article/magic-mushroom-drug-lifts-depression-in-human-trial/ http://www.thelancet.com/pb/assets/raw/Lancet/pdfs/S2215036616300657.pdf 1 Siter
ISW Skrevet 17. mai 2016 Skrevet 17. mai 2016 Interessant. Tror du årsaken kan være den samme som for at ketamin også har hurtig antidepressiv effekt? Bør vel gjøres grundigere studier før folk bør gå på "beite" i skogen, men interessant at psykedeliske stoffer har så rask og god effekt. 0 Siter
Inner self Skrevet 17. mai 2016 Skrevet 17. mai 2016 Så på drugs.inc en som brukte det mot klasehodepine. Han sa rusen var forferdelig, men det tok smertene i en måned. Så en gang i måneden måtte han ta sopp. 0 Siter
motorPrøysen Skrevet 17. mai 2016 Forfatter Skrevet 17. mai 2016 Jeg vet ikke nok om ketamin og forsåvidt heller ikke psilocybin til å ville spekulere i likheter. Når det gjelder psilocybin tror jeg faktisk at effekten er knyttet til psykologisk innsikt og de mentale- og adferdsmessige endringene som følger av den. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 Skrevet 17. mai 2016 18 minutes ago, motorPrøysen said: Jeg vet ikke nok om ketamin og forsåvidt heller ikke psilocybin til å ville spekulere i likheter. Når det gjelder psilocybin tror jeg faktisk at effekten er knyttet til psykologisk innsikt og de mentale- og adferdsmessige endringene som følger av den. Altså samme effekt som ved å sende pasienter på ekspedisjoner i naturen. Få litt "trykk" fra omgivelsene som skjerper sansene. Hvor mange krigende soldater er deprimerte? Men men. Anonymkode: 263ed...8b2 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 Skrevet 17. mai 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså samme effekt som ved å sende pasienter på ekspedisjoner i naturen. Få litt "trykk" fra omgivelsene som skjerper sansene. Hvor mange krigende soldater er deprimerte? Men men. Anonymkode: 263ed...8b2 Godt poeng. Anonymkode: af960...e6d 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 17. mai 2016 Skrevet 17. mai 2016 Får de sopp, eller et virkestoff fra soppen? Anonymkode: 32ea3...bca 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.