Gå til innhold

For påtrengende mann?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke om dette passer her inne, men pga situasjonen så prøver jeg på det.

Er ei kvinne i midten av 30 årene som traff en mann på samme alder da jeg gikk tur med hunden min, han stoppet og syns jeg hadde veldig flott hund. Så snakket vi litt sammen en stund, før vi utvekslet mob nr, og avtalte å gå tur igjen sammen en annen kveld. Er nå ca 1 uke siden, og vi har møttes og gått turer og han har vært hjemme hos meg og vi har sett på filmer og hatt det hyggelig, han har vært hos meg hver kveld i flere dager, men han har ikke overnattet. Men undrer meg veldig over ting. Han gjentar litt mye det samme om igjen, og jeg må fortelle han flere ganger de samme tingene før han har fått med seg hva jeg har sagt. Dette er litt tungt å gjenta saker og ting om igjen. Han er også noe nærgående ovenfor hunden min og meg. Må hele tiden følge med og snakke om og spørre om hvorfor og hva hunden min gjør til enhver tid. Han er veldig opptatt av at det er ryddig sier han. I går så kom han hjem til meg og banket på døren 2 ganger uten at vi hadde avtale om å møtes. 1 gangen sa jeg at jeg var dårlig og ville sove fordi jeg var sliten og i dårlig form, sa jeg skulle ringe han når jeg våknet. Men da jeg sov, så hadde han vært her og banket på døren min. Jeg hørte lav dunking men sovnet igjen. Da jeg våknet så hadde han ringt, jeg ringte han og spurte om han hadde vært her da jeg sov, ja han hadde vært her for å høre om jeg skulle på tur med hunden min og hvordan formen min var. Sa til han at vi hadde jo avtale at jeg skulle ringe når jeg hadde sovet sa jeg. Åh du sa det ja sa han bare da. Jeg sa at jeg syns han var litt for pågående og jeg ikke likte at han bare kom rett som det var når vi bare hadde kjent hverandre en uke. Han beklaget seg da.

Så hadde han kommet i snakk med noen naboer av meg og hjelpt dem med å bære inn noe fjellsutstyr fra bilen her jeg bor. Han tar mye kontakt med andre folk merker jeg.Han har sagt han har 2 barn med 2 ulike damer, men han får ikke se barna sine. Han har vært i rettsak med den ene og blir muligens rettsak med den andre ungen også. Spurte han om dette, men han ville ikke si grunnen til at det er slik ennå.

Jeg trodde han var en hyggelig og koselig mann som kunne bli venner med og kanskje noe mer, men har følt meg sliten og følt meg utrygg pga den intense kontakten han viser og hans væremåte. Jeg har en magefølelse av at det er noe psykisk der. Jobbmessig er han arbeidsledig nå, han har jobbet i nordsjøen i flere år sier han. Han sier han liker meg og han tar på hånden min osv. Merket meg en ting også. det var en fotball kamp en kveld, så var vi på en bensinstasjon og kjøpte noe mat, så var det en mann der som snakket med en annen mann som fortalte han hadde vært på fotballkamp. Da spurte han som jeg var med om hva stillingen ble. Så fikk vi vite det, men han som var på kampen sa han ikke var noe fan av laget. Ok tenkte jeg og ikke noe mer.

Da vi kjørte så sa han at han ble provosert av at han mannen på kampen ikke var fan av det ene laget. Ehh, er det noe å henge seg oppi da sa jeg. Føler jeg blir invadert av for mye nå pga han. Sliter med angst og føler den forverrer seg nå. Har aldri opplevd en mann som har vært slik når man har kun kjent hverandre en ukes tid. Bør jeg kutte kontakten ut med han? Eller er jeg for følsom og mistenksom eller rar? Er rådvill rett og slett. Takler ikke mennesker som hele tiden skal ha kontakt. 

Anonymkode: 0c678...3ee

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om dette passer her inne, men pga situasjonen så prøver jeg på det.

Er ei kvinne i midten av 30 årene som traff en mann på samme alder da jeg gikk tur med hunden min, han stoppet og syns jeg hadde veldig flott hund. Så snakket vi litt sammen en stund, før vi utvekslet mob nr, og avtalte å gå tur igjen sammen en annen kveld. Er nå ca 1 uke siden, og vi har møttes og gått turer og han har vært hjemme hos meg og vi har sett på filmer og hatt det hyggelig, han har vært hos meg hver kveld i flere dager, men han har ikke overnattet. Men undrer meg veldig over ting. Han gjentar litt mye det samme om igjen, og jeg må fortelle han flere ganger de samme tingene før han har fått med seg hva jeg har sagt. Dette er litt tungt å gjenta saker og ting om igjen. Han er også noe nærgående ovenfor hunden min og meg. Må hele tiden følge med og snakke om og spørre om hvorfor og hva hunden min gjør til enhver tid. Han er veldig opptatt av at det er ryddig sier han. I går så kom han hjem til meg og banket på døren 2 ganger uten at vi hadde avtale om å møtes. 1 gangen sa jeg at jeg var dårlig og ville sove fordi jeg var sliten og i dårlig form, sa jeg skulle ringe han når jeg våknet. Men da jeg sov, så hadde han vært her og banket på døren min. Jeg hørte lav dunking men sovnet igjen. Da jeg våknet så hadde han ringt, jeg ringte han og spurte om han hadde vært her da jeg sov, ja han hadde vært her for å høre om jeg skulle på tur med hunden min og hvordan formen min var. Sa til han at vi hadde jo avtale at jeg skulle ringe når jeg hadde sovet sa jeg. Åh du sa det ja sa han bare da. Jeg sa at jeg syns han var litt for pågående og jeg ikke likte at han bare kom rett som det var når vi bare hadde kjent hverandre en uke. Han beklaget seg da.

Så hadde han kommet i snakk med noen naboer av meg og hjelpt dem med å bære inn noe fjellsutstyr fra bilen her jeg bor. Han tar mye kontakt med andre folk merker jeg.Han har sagt han har 2 barn med 2 ulike damer, men han får ikke se barna sine. Han har vært i rettsak med den ene og blir muligens rettsak med den andre ungen også. Spurte han om dette, men han ville ikke si grunnen til at det er slik ennå.

Jeg trodde han var en hyggelig og koselig mann som kunne bli venner med og kanskje noe mer, men har følt meg sliten og følt meg utrygg pga den intense kontakten han viser og hans væremåte. Jeg har en magefølelse av at det er noe psykisk der. Jobbmessig er han arbeidsledig nå, han har jobbet i nordsjøen i flere år sier han. Han sier han liker meg og han tar på hånden min osv. Merket meg en ting også. det var en fotball kamp en kveld, så var vi på en bensinstasjon og kjøpte noe mat, så var det en mann der som snakket med en annen mann som fortalte han hadde vært på fotballkamp. Da spurte han som jeg var med om hva stillingen ble. Så fikk vi vite det, men han som var på kampen sa han ikke var noe fan av laget. Ok tenkte jeg og ikke noe mer.

Da vi kjørte så sa han at han ble provosert av at han mannen på kampen ikke var fan av det ene laget. Ehh, er det noe å henge seg oppi da sa jeg. Føler jeg blir invadert av for mye nå pga han. Sliter med angst og føler den forverrer seg nå. Har aldri opplevd en mann som har vært slik når man har kun kjent hverandre en ukes tid. Bør jeg kutte kontakten ut med han? Eller er jeg for følsom og mistenksom eller rar? Er rådvill rett og slett. Takler ikke mennesker som hele tiden skal ha kontakt. 

At han ikke får se noen av sine to barn, som han attpåtil har med to kvinner, ville fått det til å ringe i det røde lyset for meg. At du begynner å oppleve vedkommende og hans kontaktbehov som direkte ubehagelig gjør vel uansett at både forhold eller vennskap allerede er utelukket?

Jeg syns du kan kutte ham ut før dette går enda lenger og blir mer enda mer ubehagelig.

Anonymkode: 7b625...9c8

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det vil han vel ikke nei, men det varer nok ikke lenge før du får vite hvor fæle disse eksene hans var, at alt er deres feil og at han stakkar aldri har gjort noe galt mot dem. Bjellene ringer høyt og klart hos meg her - trekk deg unna før det går lenger, han kan være vanskelig nok å bli kvitt allerede...

påskelilje
Skrevet

Jeg er enige med de to andre her. Kutt ham ut nå, før du vikler deg inn i et komplisert forhold!

De fleste mennesker med normale sosiale antenner, ville ikke vært så påtrengende. Bare det at han kom tilbake og banket på etter at du sa du var dårlig og skulle sove, vitner om en som ikke kan sette grenser for seg selv, og som trolig vil komme til å ta full kontroll over livet ditt.

Nå har du gitt ham lillefingeren. Ikke la ham få hele deg! Det er sikkert vanskelig å kutte tvert. Enten gjør du det hardt og brutalt, eller så styrer du en kontrollert avvikling, der du treffer ham ute med hunden en gang eller to _med flere dagers mellomrom_ , og så avviser ham når han kommer på besøk (si det ikke passer), og ikke avtaler noen flere treff fremover.

Skrevet (endret)

En som er for påtrengende allerede etter en ukes tid og har elendige sosiale antenner, er ille nok. 

At to ekser forsøker å holde barna langt unna ham, tyder på at det er mer komplisert - jeg mistenker noe psykelig når jeg hører sånt.  

Hvis det blir vanskelig å komme unna, får du finne ut hvilket fotballag som er hovedfienden til det han tydeligvis mener alle burde holde med, og bli blodfan av hat-laget for en periode. 

Endret av laban
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han høres mildt sagt påtrengende ut, og ikke noe jeg ville ønsket å innlede noe med, i hvert fall.

AnonymBruker
Skrevet

Godt å lese at det ikke bare er meg som reagerer på oppførselen hans. Har slappet av og sovet i nesten hele går og i natt pga intensiteten hans. Han sendte mldr og ringte men jeg sa jeg ikke orket besøk, så han respekterte det. Men reagerte på da han sa at han følte jeg var urettferdig mot han, da jeg sa til han at han måtte ikke komme å banke på hos meg når jeg sa jeg skulle sove. Han kom med at han ville bare være snill og fordi han var bekymret for meg. Hehe er helt utrolig å si noe sånt.

Jeg har ikke fått følelser for han og jeg har ikke rotet med han, så jeg føler ikke noe for han heldigvis. Nå føler jeg bare ubehag med han. Men jeg har fått et inntrykk av at han er intressert i meg, men jeg må finne en fin måte på å avslutte kontakten med han. jeg vil ikke slenge med leppa og sånn, så jeg må tenke ut hva jeg skal si til han. Hadde mer angst og uro i meg i går ang han, men føler meg litt roligere nå heldigvis. Men frykter det er noe han sliter med psykisk. Virker som han kan reagerer med sinne ovenfor saker og ting som ikke er normalt å føle sinne for. Det med at han ble provosert av han som ikke var fan av fotball laget, og at jeg sa at han måtte ikke komme til meg når jeg sov og ville være i fred. Så det er jo noe der som skurrer selvklart. Er som han ikke skjønner helt ting, har jo måttet gjenta ting til han flere ganger og virker som han ikke har fått med seg hva jeg har sagt, og virker som han må ha en perfekt fasade og ha det ryddig hele tiden. Er jo også en stor grunn til at begge mødrene til ungene hans ikke vil han skal få møte ungene sine. Han har jo en dom på det på den eldste ungen. Er glad for at jeg lyttet til magefølelsen min ang han.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, du bør ikke finne en fin måte å avslutte kontakten på. Det språket vil han ikke forstå. Tro meg, jeg er en sånn person selv.

Anonymkode: 7b47b...f66

Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, du bør ikke finne en fin måte å avslutte kontakten på. Det språket vil han ikke forstå. Tro meg, jeg er en sånn person selv.

Jeg er enig i at hun ikke bør oppgi en uritig grunn for hvorfor hun ikke ka ha kontakt med han for å "sminke" saken, men hun kan si ting på en skikkelig måte uten drittslenging.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutes ago, morsan said:

Jeg er enig i at hun ikke bør oppgi en uritig grunn for hvorfor hun ikke ka ha kontakt med han for å "sminke" saken, men hun kan si ting på en skikkelig måte uten drittslenging.

Enig, hun må ingen av delene. Hun må være helt kald. Det er det eneste som nytter.

AnonymBruker
Skrevet

ok jeg får være kald

Gjest Gargamel
Skrevet

Du har fått bra svar, og konkluderer riktig. Jeg synes det er spesielt at han ikke får med seg det du sier. Det tyder vel på at han kobler ut og tenker på andre ting mens du snakker. Litt spesielt at han ikke ikke er mer interessert i å lytte så tidlig i "forholdet".

(Jeg skjønner ikke hvorfor dette er postet under psykiatri. Jeg tror folk her får ser nye innlegg i andre fora også.)

AnonymBruker
Skrevet
Den 18.5.2016 at 6.10, AnonymBruker skrev:

Hei,

nei det tror jeg ikke.

Anonymkode: dee20...88b

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, Gargamel skrev:

Du har fått bra svar, og konkluderer riktig. Jeg synes det er spesielt at han ikke får med seg det du sier. Det tyder vel på at han kobler ut og tenker på andre ting mens du snakker. Litt spesielt at han ikke ikke er mer interessert i å lytte så tidlig i "forholdet".

(Jeg skjønner ikke hvorfor dette er postet under psykiatri. Jeg tror folk her får ser nye innlegg i andre fora også.)

Hei,

Hvorfor konkluderer hun riktig?

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig, hun må ingen av delene. Hun må være helt kald. Det er det eneste som nytter.

Hei,

Hvorfor er kaldhet det eneste som nytter?

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Er du sikker på det?

Skrevet

Hadde vært fint å få NHDs syn på dette. Jeg har heldigvis ikke mye erfaring fra dette området, men nettopp det at han ikke lytter til hva hun sier eller tar hensyn til hennes ønsker eller beskjeder tyder jo på at han først og fremst tenker på seg selv og hva denne relasjonen er for han. Utydelighet fra henne mht hva hun ønsker for fremtidig kontakt med han åpner for alt for mye tolkning fra hans side, og/eller at han kan begynne å argumentere med henne om rasjonaliteten i det hun sier, mens hun (forhåpentligvis) har et standpunkt som ikke er debatterbart. 

Og: beslutningen om å kutte han ut er riktig fordi hun med hele sitt innlegg viser at det er ubehagelig for henne å opprettholde kontakt med han. Når det forholder seg slik er det egentlig uinteressant å diskutere om han virkelig er så fæl. 

Skrevet

Synes historien høres noe rar ut ja. Du har bare kjent mannen i 1 uke? Han har virkelig greid å gjøre mye rart på denne korte tiden.

At han har vært i rettssaker og ikke får se barna sine (og ikke vil fortelle hvorfor) synes jeg definitivt er et rødt flagg. Det er gjerne en grunn til at slike saker oppstår. Og når det er med to ulike kvinner, så er det all grunn til å tro at det ikke bare er at han har truffet en "gal" kvinne og at det er hennes skyld.

Det er også sterkt betenkelig at han synes å ikke ha respekt for grenser. Hvor normalt er det å banke på døren til noen man ikke har kjent lengre enn i en uke når hun sover? Normale menn ville aldri gjort noe slikt.

Kommenterer ikke alt i tråden, men jeg synes det er så mye rart her at jeg mener du løper en risiko ved å fortsette og treffe han. Her ville jeg på en bestemt men hyggelig måte avsluttet kontakten før du roter deg inn i noe du ikke vil.

AnonymBruker
Skrevet

Har kjent han i en uke ja. Han tok kontakt med meg og hunden min da jeg gikk på tur. Syns han virket hyggelig til å begynne med. Jeg følte for å bli bedre kjent med han for å se om det ble vennskap eller kanskje noe mer. Men intensiteten hans de siste dagene ble jeg litt overkjørt av. Vi gikk turer og såg på filmer noen kvelder, så en dag da jeg var dårlig og ville sove og han da banker på døren, når jeg hadde sagt at jeg skulle ringe når jeg var våken, det er for meg litt for drøyt. Jeg hadde aldri gjort noe slik mot et menneske jeg knapt kjente. Er litt annerledes om man er kjærester eller gode venner. 

Når han til og med ikke kan forstå at jeg ble litt irritert over at han gjorde det. Da lurer jeg jo på hva han vil forstå og respektere av andre mennesker. Var kanskje dumt å legge dette på psykiatri.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, morsan skrev:

Hadde vært fint å få NHDs syn på dette. Jeg har heldigvis ikke mye erfaring fra dette området, men nettopp det at han ikke lytter til hva hun sier eller tar hensyn til hennes ønsker eller beskjeder tyder jo på at han først og fremst tenker på seg selv og hva denne relasjonen er for han. Utydelighet fra henne mht hva hun ønsker for fremtidig kontakt med han åpner for alt for mye tolkning fra hans side, og/eller at han kan begynne å argumentere med henne om rasjonaliteten i det hun sier, mens hun (forhåpentligvis) har et standpunkt som ikke er debatterbart. 

Og: beslutningen om å kutte han ut er riktig fordi hun med hele sitt innlegg viser at det er ubehagelig for henne å opprettholde kontakt med han. Når det forholder seg slik er det egentlig uinteressant å diskutere om han virkelig er så fæl. 

Jeg var positiv og hyggelig med han, og jeg følte for å bli bedre kjent med han for å se hva som skjedde og ikke skjedde. Det er ikke alle som hopper på en mann helt uten videre med engang vet du. Jeg var positiv ang å møte han og snakke med han. Men den dagen da jeg var dårlig og sa jeg ville sove, og han kom på døren før jeg hadde våknet og ringt han,det viser lite respekt for meg. Jeg fikk angst og ble dårligere pga det. Føles nesten som jeg skal ha dårlig samvittighet for at han kom og viste at han brydde seg om meg. Og snakket om å lage middag til meg mens jeg sov. Det tar litt tid før jeg slapper skikkelig av sammen med folk jeg nettopp har blitt kjent med. Men er mulig du liker å ha det sånn med noen du nettopp har fått kontakt med. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...